Pi 9.8.2024 - 10.8.2024
Sereď @ Kemping

Ffud fest:
ÁDA & KOBYLKA (CZ), ASTRIS LAPSUS (SK), BEROSSZULÁS (Maďarsko), BLIND RÄTTVISA (SK), BRÜNNER TODERSMARSCH (CZ), DAMATO (SK), DIN - ADDICT (Maďarsko), DISTAX (SK), HYACINT (CZ), LUTRA (SK), MÖBIUS (SK), NÄ (SK), NERVA (SK), NIČITEĽ (SK), NOWITCHOK 5 (Rakúsko), OSTROV P (SK), RAID SIREN (SK), RÜBÄNISKÖ (SK), SCUMSTRIKE (Kanada), SEDEM MINÚT STRACHU (SK), TRHAN (CZ), TWO MANKY HOOKERS AND RACIST DWARF (SK), YPERITIFF (CZ)
stan piatok: IMPULSEALER (SK), INTERPUNKCE (CZ), LILIXELBE (CZ), MEDICATION TIME (SK), RETORSION (Maďarsko)
afterparty : SNIFFAH DJ set
stan sobota: MENTAL TENSION (SK), TIME SPROUT ORCHESTRA (SK), NABOSOPOSKLE (SK), ATOMIC CANDY CREEPS (CZ), SEPARATE ISOLATED (?)
afterparty : selektor POTKAN

KNUR, HABAK (13.7.2024, Varšava @ ADA Puławska)

Čurby

WOLNERA, INCRIMINATE, BRAIN TOURNIQUET, DELIRIANT NERVE (16.7.2024, Bratislava @ garáže pod Prístavným mostom)

HORSEBASTARD – From the axial to the appendicular - an equestrography MC

INCRIMINATE (Rakúsko, Slovensko, Česko)

Predčasná vzbura #8 + #9 / 2016

LEŇOCHOD / NIČITEĽ 7"

Autor: Ondrej / ZINTAER | Počet videní: 882

Skaven records
Prišla za mnou včera moja 2,5 ročná dcérka a naliehavo vraví "Tato ja cem mauovať!". No veď jasné prečo nie. Bereme vodovky, čvachceme so štetcami po papieri a mne zrazu cinkne hlavou myšlienka. Veď ja mám ešte nesprznenú maľovánku od Mareka. Presne tak. Marek Skaven Supraphon mi jedného dňa poslal po Adrikovi krásne prekvápko. Jeho special edition Omaľovanka č.1, čo je sedempalec vyrýpaný do priesvitného, číreho plastu nesúceho po jednej skladbe od kapiel LEŇOCHOD a NIČITEĽ a tričko s fakt namakanými motívmi, zabalené v peknej kartónovej krabičke, na ktorej je omaľovánka, ktorá čaká na svoje zoriginálnenie (viď obrázok). Musím sa priznať, že tento fakt krásny balíček (za ktorý tisíceré dík) mi prišiel v dobe, kedy som bol rád, že žijem a placičku na rotačnák nepoložíš a nepoložíš. Alebo položíš, ale nepočúvaš, bo máš jaksi dosť z toho všetkého. No teraz je všetko inak a ja kladiem túto číro priesvitnú nádheru na tanierik a teším sa na riadne porcie hlučného nikam sa neponáhľajúceho HC.
Začnem LEŇOCHODom. Chlapíkov som videl i počul už dávnejšie ako nakládajú vo VOCATIO INTERNA i v ich ďalšom alter egu GREEN MONKEY. Z oboch bolo jasné, že chlapci sú powerviolence presiaknutí do morku kostí, a že tento veľmi svojský "subžáner" žerú vo všetkých možných (ultrarýchlých či extrééééémne spomalenýýýých) patvaroch. To čo chlapci predstavujú pod menom LEŇOCHOD má bližšie k tomu čo stvárali pod menom GREEN MONKEY (aha už vidím na obale, že medzi nimi je a.k.a.). Je to pomalé, fajne bassové, s odkazom k tomu najkrajšiemu čo nám tu zanechali MAN IS THE BASTARD (je tu toho samozrejme viac, sludge, stoner rock... no tá bassa pripomína hru Erica Wooda), čo samozrejme nevnímam ako nejakú kopírku, ale naopak ako niečo nie moc časté v našich končinách, a zároveň aj ako niečo, čo veľmi poteší. Skladba, ktorou sa tu prezentujú nachádzam aj pod názvom "Utrpenie mladého Kysučana", tu je ale uvedená pod skromným názvom II. Text žiadna sranda, muzika vpodstate tiež. Pomalé, pomalé, temné a pomalé, no nie monotónne. Nelova bassa trilkuje, Galaťanove bicie to do toho bahna prekladajú rôznymi dobrými prechodmi (tak sa hrá pomalá muzika) a všetko je to korunované veľmi dobre zvládnutými spevmi (osratýýýýýý ... heh ... nene fakt chválim) No a tie melodické zbory, tak toto sa mi veľmi páči. Toto je sludgový hiťas. To si viem predstaviť hrať na španielke niekde pri ohni do oblbnutia. "Ich pomoc, mení sáááá - na strach. Ich pohľady menia sááá - na smrááád ..." Pecka (ten záver skladby som si vrátil asi 20 razy)!!!
Jedna z mojich najhĺbších spomienok z detstva je ako sa ma nejaký otcov kolega pýta "Čím chceš byť keď budeš veľký?" a je, že "Jeleňom". Tak zatiaľ sa mi to nesplnilo. Potom neskôr som chcel byť aj vojakom aj policajtom, ufff. No nič, poďme k skladbe Jeleň od NIČITEĽov na druhej strane placky. Skladba "Jeleň" sa nesie v NIČITEĽskom typickom bicie a bassy sounde s nezameniteľným zaujímavo zafarbeným Vladyho spevom. Kapela hneď od začiatku svojej existence sa k svojej tvorbe stavia veľmi originálne, čo je na nej veľmi sympatické a zároveň ju to robí (pozitívne) zapamätateľnou. Skladba sa veľmi dobre počúva. Je vystavaná na veľmi chytľavom riffe, z ktorého sa Tomáš na bassigitare vie veľmi umne prepnúť do melodického módu a potom zase späť do tvrdšieho-surovšieho. Kacove bicie to poháňajú celé vpred a skladba raz dva končí a sama si pýta pustiť znova. Textovo skvelé. Dobrý nápad.
Celé toto dielko je zabalené vo veľmi pekne graficky riešenom obale, ktorý to celé doslova dokresľuje. Proste fakt kus peknej práce.

1. LEŇOCHOD - Utrpenie mladého Kysučana
  1. NIČITEĽ - Jeleň