NOTHING CLEAN - Disappointment 12"

MEDICATION TIME (Česko + Nemecko)

Igor Bancer strávi narodeniny vo väzení

ABORTION - KONVERT 12"

Autor: Adrik | Počet videní: 694

Rarach katus
Dvojmetrové grindové ozruty a opachy spod Zobora dostali k svojim 25-tym narodeninám pekný darček - dlhohrajúci album konečne na samostatnom dvanásťpalci. Po mnohých kazetových a CD albumoch, split LP s IDIOTS PARADE a ČAD, split 7" s AGATHOCLES, MESRINE a GRIDE, ale hlavne mnohých, ale mnohých odohraných koncertoch si to už kurva zaslúžili. Na prvý pohľad ťa už musí pri prehrabovaní škatúl v distrách zaujať pekne urobený kolážový obal (+ pekný modrý vajnyl), v ktorom si každý veriaci nájde tú svoju úchylku. V tom sú ABORTION machri, na ich časť obalu na splite s ČADOM sa dá pozerať hodiny a aj potom ňom za každým objavíš niečo nové. Dávam dosku pod ihlu a ďalšia vec, ktorá prekvapí je brutálny zvuk. Ono to možno ani tak prekvapenie nie je, gitarista Bibo a väčšinový vlastník akcií štúdia Vomitor, v ktorom sa samozrejme nahrával aj tento album, je makač a svojmu remeslu dokonale rozumie. Môžem však prehlásiť, že toto je zatiaľ zvukovo najlepšia nahrávka ABORTION a možno aj Bibova celkovo. Brutálne ostrý zvuk a nadupané bicie s trojrukým bubeníkom a neskutočnými plechmi, ktoré ako keby búchali v tvojej izbe. No a Leprovmu prepitému chrapčáku rozumieť ani ti netreba čítať texty. A ak nerozumieš, stačí si ich raz prečítať a hneď ti bude všetko jasnejšie. Texty nie sú nijak obsiahle. Sú priamočiare a idú na koreň veci. Za tých pár riadkov vie Lepra úplne parádne vyjadriť svoje dlhoročné skúsenosti nielen z kapely alebo z emigrácie, ale aj len tak jednoducho čo ho serie. Napríklad trochu kruto podaná pravda "Nehas keď nepáli, povedal ti otec, potom v Matthausene, ticho čakal na pec" v skladbe "Slepý a sprostý" alebo taká slovenská "Od úsvitu do súmraku, 2 eurá na hodinu" v skladbe "Korenie života" alebo ďalšia opisujúca slovenskú realitu "Jedzte hovná, záruka kvality, najlepší odpad, v celej únii" v "Jedzte hovná" alebo dám ešte jeden úryvok zo "scény" "Tlstí bastardi v oblekoch vytiahli metalové vesty, všetci sa opäť poserieme a vyhrabeme stratené idoly" v skladbe s výrečným názvom "Pojeb si svoj reunion". Neboli by to klucí ušatí, keby si na nahrávke pred koncom trochu nezaneřádili. Čudný niekoľko sekundový cover je od čudnej českej kapely DIVNEJ PACH. "Cestou do hrobu" je čistá pankovica. Potom sa ťa pokúsia zhypnotizovať v pomalej skladbe "Všetko zomrie", aby sa to celé skončilo inštrumentálnou džemovačkou. Žiadna nuda, aj keď tu medzi skladbami chýba stand up grind comedy ako pri živom vystúpení alebo aspoň hlášky z nejakých filmov. U mňa zatiaľ najlepšia vec, čo kedy ABORTION vydali. Neboj sa toho, aj keď nemáš rád grind core, toto je čístý punk (či už hudobne alebo textovo), aj keď možno trochu hrubší ako si zvyknutý. A aj keď nojsovo pomáhali SUPRAPHON FAMILY, nie je to žiaden živák z cementárne.
Vyšlo aj na CD, ktoré navyše obsahuje zatiaľ tri nevydané skladby z pripravovaného 6 way split sedempalca.
A nedá mi sa ešte pozastaviť nad tým, že si textovú zložku musela kapela dotláčať sama. Vydavateľ sa vraj neunúval. Mať farebný vinyl je pekná vec, aj keď dnes je to už asi samozrejmosť, no ak už nezvýšili peniaze, obetoval by som farebný vinyl a vytlačil texty. Aspoň xerox pre boha. Viem, že takým pičovinám ako SPASM či RECTAL SMEGMA sú textové inserty na hovno, ale nie kapele, ktorá popri muzike propaguje viac ako kloktanie spermií.

abortionofficial.bandcamp.com

1. Slepý a sprostý
  2. V pozadí všetkého