So 28.1.2023
Vsetín @ Vesmír

KURVY ČEŠI (CZ), VOLE (CZ), the WILDERNESS (SK), PERLY SVINÍM (CZ)

WILDERNESS - THE WILDERNESS III CD

Autor: Adrik | Počet videní: 847

"...to čo sa chystáš si vypočut je konceptuálne dielo. Ako povedal jeden z našich kamarátov 'je to svojim spôsobom punková opera'. Opisuje kritickú životnú fázu človeka, ktorý bojuje s absolútnom a objektívnou skutočnosťou, aby nakoniec tieto dva nespochybnitelné elementy prijal. Za účelom čo najdôveryhodnejšieho (miestami až autobiografického) vyjadrenia emócií a myšlienkových pochodov takéhoto človeka je na nahrávke použitých viacero hesiel z extrémistického žargónu (aby to špekulanti nechápali po svojom) a aj viacero vyhlásení, ktoré sú platné iba v presne danom koncepte albumu..."

Po všetkých tých moderne a veselo znejúcich tiežpunkových kapelách, ktoré sa na Slovensku za posledný polrok premnožili ako komáre po povodniach, ktoré hrajú aj so zháňaním aparátu a skúšobne možno tak 13 mesiacov, ale majú životopis dlhší ako Charles Bukowski, do ktorej si treba napísať všetky kapely ako "support" z festivalov, ktoré hrali aj na iných pódiách a po iné dni a majú tú smolu, že ich ešte neobjavili, je trnavská kapela the WILDERNESS vítaným príjemným prekvapením. Tá už má na svojom konte zopár nahrávok, a tú poslednú vydala na sklonku roka 2013. Ďalšie prekvapenie je, že nejde o čistokrvný punk - aj keď je až neuveriteľné, čo sa za tie roky všetko pod týmto slovom skrylo. Korene by som hľadal hlavne v starých zaprášaných kapelách ako VELVET UNDERGROUND, možno aj Zepelínov (takže ťahavej gitare sa nevyhneš!), ale aj v prvej vlne punk rocku z ostrovov, ktorý je cítiť najmä zo spevu (Johnnymy Rottenovi sa pri točení reklamy na maslo muselo neskutočne čkať) - na ten si treba zvyknúť, niekomu možno príde iritujúci. Gitara ťahá celú nahrávku neskutočne dopredu, nájdeš tu poväčšine pomalé pasáže, ale aj punkové vypaľovačky. Neskutočne presné je prirovnanie tohto koncepčného albumu k punkovej opere! A ak nič také neexistuje, tak tento žáner či čo to je alebo bude začali definovať the WILDERNESS. Ďalšou devízou sú dlhé texty v trnávskom nárečí, ktoré prekvapivo nie sú o tom, ako je dobre v lete na kúpalisku alebo o žúroch po koncertoch ("Na dne fľaše hľadáš anarchiu" - aké výstižné pre česko-slovenských nádražních punx). Normálne (s ňe na konci, nie normálne s ne na konci) zaujímavé postrehy v až polstránových textov. Na prvé prečítanie z toho budeš mať asi dobrý mišmaš, tak ako ja, texty sú aj dosť osobne pojaté, ale postupne v nich nájdeš analógiu, ktorá ti pomôže prísť na to, ako autor rozmýšľa, aj keď si to každý môže vyložiť po svojom. Priamočiare a jednoznačné teda určite nie sú. Pekne je spracovaný aj obal, poskladaný lesklý papier + textová príloha. K celému albumu sa chystá videoklip - v podstate menší diy film, keďže nahrávka má 35 minút. Ja len dúfam, že sa nevyplní jedno prianie z komentárov na banzdone a kapelu to "nepredá". To by bola škoda. A takisto sa u kapely varí EP, ktoré výjde na kazete. Dosť bolo omáčok, aj tak som na niečo určite zabudol. Ak máš unavené uši z kraválov, klepačiek a hučania, alebo len chceš mať kľudnejšiu nedeľu, vyskúšaj the WILDERNESS. Možno to pre teba nebude až taká hipísačina a ani lacný pank!!

bandzone.cz/thewildernesstt

1. Mačky (príchod)
  2. Stoj pri mne