Pi 9.8.2024 - 10.8.2024
Sereď @ Kemping

Ffud fest:
ÁDA & KOBYLKA (CZ), ASTRIS LAPSUS (SK), BEROSSZULÁS (Maďarsko), BLIND RÄTTVISA (SK), BRÜNNER TODERSMARSCH (CZ), DAMATO (SK), DIN - ADDICT (Maďarsko), DISTAX (SK), HYACINT (CZ), LUTRA (SK), MÖBIUS (SK), NÄ (SK), NERVA (SK), NIČITEĽ (SK), NOWITCHOK 5 (Rakúsko), OSTROV P (SK), RAID SIREN (SK), RÜBÄNISKÖ (SK), SCUMSTRIKE (Kanada), SEDEM MINÚT STRACHU (SK), TRHAN (CZ), TWO MANKY HOOKERS AND RACIST DWARF (SK), YPERITIFF (CZ)
stan piatok: IMPULSEALER (SK), INTERPUNKCE (CZ), LILIXELBE (CZ), MEDICATION TIME (SK), RETORSION (Maďarsko)
afterparty : SNIFFAH DJ set
stan sobota: MENTAL TENSION (SK), TIME SPROUT ORCHESTRA (SK), NABOSOPOSKLE (SK), ATOMIC CANDY CREEPS (CZ), SEPARATE ISOLATED (?)
afterparty : selektor POTKAN

KNUR, HABAK (13.7.2024, Varšava @ ADA Puławska)

Čurby

WOLNERA, INCRIMINATE, BRAIN TOURNIQUET, DELIRIANT NERVE (16.7.2024, Bratislava @ garáže pod Prístavným mostom)

HORSEBASTARD – From the axial to the appendicular - an equestrography MC

INCRIMINATE (Rakúsko, Slovensko, Česko)

Predčasná vzbura #8 + #9 / 2016

(V/A) MLADÁ FRONTA STÁRNE RYCHLE 12"

Autor: Kupko | Počet videní: 1024

diycore.net
...alebo aj Songs for DIYcore. Dvanásť palcová doska obsahuje 11 doposiaľ nevydaných songov rôznych žánrov od známych i menej známych kapiel/ľudí. Napriek rozličnosti žánrov tvorí platňa jeden celok a striedanie rýchlych a pomalých, "tvrdých" a "mäkkých" songov robí počúvanie oveľa zaujímavejším. Keď som dostal túto ružovo-bielu dosku do rúk, poznal som len možno dve-tri mená a ostatní interpreti pre mňa boli záhadou. Mám rád ten moment prekvapenia pri novej doske a ešte radšej mám, keď som z prekvapený príjemne. A ak máte radi ISIS, tak prvá vec príjemne prekvapí aj vás. UNNA, parádny začiatok dosky. Zanechávam ostatné aktivity a naplno sa venujem posluchu. Ak je niekto tak blbý ako ja a nepozná UNNU, nech to rýchlo zmení. V druhom songu sa tempo nečakane spomalí, počujete "Sluncee" od PETIT PIGEON, elektronika, nástroje, spev. Pre mňa čistý opušťák, sedím na stoličke a kukám z okna na nič. Len spievam, sluncee, srdcee. Z opustenia preberie DEPAKINE CHRONO, ale hneď zasa upadám do ďalšieho. Že acid-punk/noise-rock. Psycho. Zrazu mám pocit, že začala preskakovať ihla ale to je len vyvrcholenie skladby. Koniec. Prvé tri songy nastavili latku vysoko, každý iný, každý super a OR – "Stěny" pokračuje v tradícii. "Dítě všeho, jenom né svých rodičů." Nemám ani čo povedať, len, že masaker. Prvú stranu zakončuje NOISE AFTERPARTY. Začiatok tohto songu mi strašne pripomína Zamilovanú od KRITICKEJ SITUACE, aj keď je úplne iný. Asi preto, že sa to počúva rovnako príjemne. Tak len ležím a nad ničím nepremýšľam, a keď sa pesnička končí (má jeden falošný koniec, pri ktorom zosmutnievam a hneď sa zasa radujem, že to koniec nie je), som taký ukolísaný, že sa mi ani nechce otáčať dosku, len posunúť ihlu zas na začiatok. Ale premáham sa, obraciam dosku a počujem hlas staršieho Američana, ako hovorí o ochrane našeho neviem čoho, lebo už nastupujú bicie, k nim sa pridáva gitara, basa a príjemne sa to rozbieha do pohodového post-rocku. A potom sa to ešte rozbehne kus viac, ale nie veľmi, tak akurát. Prvý pokus kapely HAVE TO BE DISTANCED o nahrávanie vlastnými silami, podľa mňa podarený, i keď basu by mohlo byť počuť viac. Na margo nahrávky basák v čtivu ku platni: "uvědomujeme si její chyby, které jsou nám v tuhle chvíli docela u prdele." Aj mne, lebo sa to počúva dobre. Na ďalšiu skladbu sa teším odkedy som otočil dosku, PRŮMYSLOVÁ SMRT spieva o nezmyselných samurajských tradíciách (niežeby boli nezmyselné len tie). Osobne ma táto jedna skladba od nich zobrala viac ako celá ich strana splitu s RAPSÖD. Potom PACIČKA. Super špinavý zvuk, ale táto vec sa na dosku hodí asi najmenej. "Hipobelly není a nikdy nebude kapela. Stejně tak se dá předpokládat, že s největší pravděpodobností nikdy nebude žádný koncert. Je to jen moje brnkání, které se do ničeho nehodilo a bylo mi líto nechat ho zapadnout." Kurva dobré brnkanie, ktoré sa výborne hodí na platňu za krik od PACIČKY. Už keď som si v zime platňu púšťal, cítil som z "Hipobelly" krásne letné teplo. A do dnešného letného podvečera sa to hodí parádne. Túto atmosféru zachováva REMEK. "Archiv" bol síce na stiahnutie pred vydaním tejto dvanástky, ale šak to poznáte, doska je doska :) A hlavne ja som lenivý a stiahol som si od REMEKU len demo7.rar, kde Archiv nebol, a potom flexi.rar. Po ďalších songoch som nepátral, a tak to bolo pre mňa vlastne nové. Zamrzí možno oproti Hipobelly horší zvuk, no REMEK je REMEK a Archiv je pecka. Jedenásta a posledná pesnička, ARAN EPOCHAL – "Poslední Praha". Super basa a beat od BONUSA. Takýto dubový koniec dosky som fakt nečakal a príjemne prekvapený sa kolíšem preč od každodenných kokotín, ktoré riešim v hlave. A potom hneď hrajem dosku znova.
Okrem super hudby (i keď niektoré veci sa na prvýkrát nemusia zapáčiť) dostanete v parádnom obale aj počteníčko, brožúru, kde každý zúčastnený interpret dáva pár slov o sebe/projekte/diycore. + pár slov o diycore a projekte od jeho tvorcov. A keď máte doma meotár, tak vás poteší fólia s troma pinup kresbami od Steva Gianakosa a nejakými slovami. Ak nemáte, tak si to dajte oproti bielej stene alebo čo.
Túto dosku určite treba mať. DIYcore je dobrá vec a je pekné raz za čas vytiahnuť z poličky aj niečo trochu iné. A inak všetky songy môžete stiahnuť z diycore.net.

1. UNNA - Bez přesvědčení
  2. PETIT PIGEON - Sluncee