MAD PIGS - W.W.B.L.O. 12"

Autor: Adrik | Počet videní: 982

Voltage records
Staroveký rituál. Otváram masívny, pekne spracovaný farebný gatefold so strieborou potlačou MAD PIGS. Pokladám čiernu dosku na gramofón a študujem ďalej obal. Vnútro gatefoldu je zaplnené textami a ich prekladmi.
Dosku mám už poriadne napočúvanú z každej strany, tak sa poďme teda pozrieť, čo vylisovali títo stále populárnejší Brňáci na novú dosku. Po intre nasleduje hneď prvá hitovka menom "Tohle je Brno, ne L.A.", kde si v refréne zaspievala celá brnenská smotánka (členovia DIRTY CLEAN, ZEMĚŽLUČ, FESTA DESPERATO, RESURGO, INTRUDERSS a prominentnú zostavu celebrít uzatvára komplet zostava SEE YOU IN HELL). Pre mňa určite najlepšia skladba z celého albumu! Podľa názvu si asi vydedukoval, že text bude o rodnom Brne a o tom, že nie každé lesklé pozlátko musí mať nutne nejakú hodnotu. Preložené do reči tvojho kmeňa: Aj keď je v Brne asi najviac kapiel a labelov na meter štvorcový, v skutočnosti to nie je punkový raj, ale to som vôbec nechcel rozoberať. Ale aj tak nebude niekedy Spalte Brno na prach II.? :) "Lokálpatriotizmus" sa vyvracia v pasáži "Praha má sto věží, Brno tisíc kanálů." Veľkou škodou je len, že slohu "S kámošema na Yachtu dejiny píšeme .." si môžu spievať tak akurát už pamätníci. Následujúca "Nejsme jako vy" je ďalším veľkým hitom na tejto doske. "Until we die" sa spieva v refréne a musím len súhlasiť. Všetkým odpadlíkom, pre ktorých to bola len móda alebo pubertálne vybúrenie je venovaný odkaz "Tak sbohem!" Nesmiem zabudnúť v oboch vyzdvihnúť skvelé gitarové vyhrávky. Ďalšie tri anglické skladby už nie sú takými peckami, rozumej nie zlé, majú kvalitný náboj a sú chytľavé, ale chýba mi tam tá čeština. Možno v zahraničí budú mať na ne celkom opačný názor. Ktovie. Zato ak otočíš dosku na druhú stranu, MAD PIGS vyrukujú s ďalším hitom, rovnomennou skladbou "Kdo zakope posledního". Osobné texty tentokrát vystriedal jeden o strachu z vojny: "Jakej je to pocit do hlavně zbraně hledět .." Ďalšia výborná vec! Táto celá strana je už spievaná po česky, ale z rady vyčnieva až posledná "Co bude zítra" o tom, že ciest je sto možno i 100 tisíc, ale jediný kto môže (mal by) meniť svoj život si len ty sám. Lepšiu bodku aj s introm a outrom za celým albumom si neviem predstaviť.
Mad pigs vydali za svoju existenciu množstvo nahrávok rôznej kvality po celom svete, ale táto posledná doska ich hravo s prehľadom strčí do vrecka a ešte tam ostane kopec miesta. Prispelo k tomu nielen skvelé grafické vypracovanie obalu, ale aj konečne skvelý zvuk, za čo môžu vďačiť novému štúdiu Sonidos. MAD PIGS teda konečne našli svoj sound aj bez kopírovania svojich prevažne amerických vzorov, ako to bolo na prvých nahrávkach.
Album vyšiel v 200 kusovej edícií na žltom vinyle v krabici od pizze, zvyšných 300 je na klasickej čiernej a pre gramonemajetných vyšla aj verzia na digipack CD, ktorý sa dá viac rozložiť ako vinylový :)
To všetko vyšlo pod hlavičkou Voltage records, čo je ako určite dobre vieš spevákovo vydavateľstvo a kamenný obchod v Brne. Tak ber, lebo nikdy nezistíš, ako MAD PIGS riadne zavarili ostatným kapelám, že zdvihli latku až tak kurevsky privysoko ..

1. Tohle je Brno, ne L.A.
  2. Nejsme jako vy
  3. Plastic surgery society