Rozhovor: COCO BONGO: "SOM PRESVEDČENÝ, ŽE NAJHORŠIE ČO MÔŽEŠ S JEDLOM SPRAVIŤ JE VYHODIŤ HO."

Autor: Wrbo | Pridané: 28.2.2018 | Počet videní: 2294

Wrbo: Nebolo by na škodu povedať niečo o tom, kto tvorí kapelu a ako ste sa dali vlastne dokopy. Takže smelo do toho!

Kočo: Naše fenomenálne kvarteto tvorí: na sade bicích nástrojov Rišo, skvelo ho dopĺňa na bassgitare Justus spoločne s naším fantastickým Lukom, ktorý svojimi neuveriteľne rýchlymi prstami ovláda gitaru. Ako čerešnička na torte celkový dojem kapely dotvára vokalista s nekonečným rozsahom Kočo, teda ja. Naša kapela sa dala dokopy v skejtparku v Spišskej Novej Vsi ústnou dohodou.

Wrbo: Celkom by ma zaujímal aj ten názov. Ako ste k nemu prišli a čo má symbolizovať?

Kočo: Videl si film Maska? Jak tak hraje džim keri, v tom filme tancujú v nejakom strip clube, ktorý sa volá Coco bongo. Viac netreba. Aj keď možno Rišo vystrúha nejaký príbeh k tomu, každý z nás má ale iné podanie toho, ako sme sa zhodli, že sa budeme volať COCO BONGO.

Justus: Už sme boli v hece že ho zmeníme, ale silno prirástol.

Luko: COCO BONGO je Rišova záležitosť, prišiel s tým on a všetci sme súhlasili.

Riško: Dlhšie sme sa nevedeli dohodnúť na názve. Názov COCO BONGO som postrehol v jednom filme a udrelo mi to do očí. Povedal som si, že to znie úplne peckovo a že tak sa musí volať naša kapela. Nie nie. Je to blbosť. Potom sme zistili že sa tak volá bar, čo mi bolo z filmu jasné, ale že striptízový, to mi nenapadlo. Povedal som, že ak sa na názve nedohodneme do koncertu bude to ono. I keď všetci si pamätáme trochu inak prečo sa nakoniec vybralo práve toto. Aj tak to teraz hádžu na mňa.

Wrbo: Odkiaľ viedla cesta k hc/punkovej komunite? V súčasnosti sa moc často nestáva, že by násťročných zaujímal punk s presahom. Hlavne keď viem, že v SNV nikdy nebol nejako extra obľúbený hardcore punk.

Luko: Moje začiatky boli späté s kapelami ako Green day a podobné pičoviny. No na základe Koča, ktorému ďakujem a skejtu som začal počúvať hardcore. V bazénových videách toho je množstvo a stále ma to vie strašne nabudiť na skejt, ale napríklad aj na robotu.

Justus: Keď som začal v 14-tich skejtovať, v skejtových videách hral väčšinou pank a tam sa to začalo. Starší z partie už mali odchodené aj nejaké koncerty, napríklad aj Konfliktu, to som našťastie presedel za počítačom, a prišiel som do hotového :D Počúval som najprv kokociny (Zóna A), ale keď sa začala riešiť v partii politika, dlho nevydržala. Po tom čo som videl dokument American hardcore, našiel som to čo mi bolo oveľa bližšie - hudobne, textami.

Kočo: Cesta bola kľukatá, ale základ bol podľa mňa na punkgene, tam adrik spisoval koncerty čo sa budú diať a my sme prestali chodiť len na Spiš rock fest, Vitaj leto Margecany a koncerty Konfliktu do Collossea či Popradu. Zistili sme, že koncerty sa robia aj v Spišskej a začali sme tam s Rišom chodiť. Neskutočne sme sa hanbili, ale ono to tak chodí, že na každom koncerte sa ti minimálne jeden nový človek pozdraví a ty sa cítiš v kolektíve istejšie a istejšie. Potom sa pridali Košice a chlapci z Not positive colective, a potom aj Žilina, kde sme čakali v noci na stanici asi tisíckrát. A tak sa to nejak posúvalo a stále posúva, kým nebudeme všetci kamoši. K HC punku sme prišli aj dosť vďaka skejtu aj vďaka tomu, že to nieje až tak ťažké hrať.

Wrbo: Čo bolo tým nakopávačom, že ste chytili nástroje do rúk a zavreli ste sa do skúšobne? Odkiaľ vanie vietor inšpirácie a ktoré kapely vás ne/priamo ovplyvňujú?

Luko: Ja a Rišo sme mali "kapelu" asi ako prví, no to nepochodilo a pamätám si, ako sme s Kočom kráčali v Spišsskej pri jednote a povedali sme si, že spravíme kapelu. On bude kričať, ja hodím nejaké akordy a Rišo niečo zabúcha. A COCO GONBO bolo na svete.

Justus: Bol som najväčší antitalent na hudbu, keby nebolo lowcost príležitosti starej basy od Tomáša z NIČITEĽa -DIKY-, tak na hudbu kašlem. Inšpiruje všetko energické a rýchle! Niečo na štýl MINOR THREAT.

Kočo: Konflikt v dokumente povedali, že začali hrať, lebo chceli mať zadarmo vstup na koncerty :D Neviem kvôli čomu začali hrať chlapci, ale mňa nakopával a inšpiroval každý jeden koncert, na ktorom som bol a každý jeden tour report, čo som prečítal. Chcel som to tiež zažívať. Momentálne ma ale viac baví koncerty organizovať, a tak nejak to vracať tej scéne naspäť.

Riško: Nejak to prišlo. Žiaden nakopávač si nevybavujem a čo sa týka inšpirácie, tak to je ťažko povedať, pretože keď sme začali, tak nám to bolo dosť jedno ako budeme hrať. Keď sme mali prvú skúšku a spravili prvý song, tak to bola čistá detská radosť že proste hráme. Teraz sa inšpirujeme viac inými kapelami, no vlastne to neviem úplne konkretizovať.

Wrbo: Vaše texty sa tiež točia okolo vážnejších tém. Podieľate sa na ich tvorbe všetci alebo je to vec jednotlivca? Zaujímal by ma celý váš tvorivý proces jednej piesne. Odkiaľ čerpáte námety?

Luko: Za mňa môžem povedať, že ani jeden text som nevytvoril. Väčšinou to je tak, že prídeme na skúšku a zrazu niekto vykríkne mám text a ide sa.

Justus: Keď som sa pridal, len som si vymyslel niečo do starých songov. Teraz riešime najprv text, niekto sám alebo dotvoríme spolu. Potom to viazne, kým vymyslím niečo, s čím sú všetci spokojní. Zahráme to a potom, keď niekedy príde na skúšku Luko, tak sa to učí na gitare.

Kočo: Prvý song sme spravili na prvej skúške. Mali sme text, ale nebol mikrofón, tak som kričal do pléna haha. To bolo super, domov som vždy odchádzal zachrípnutý, ale nikto ma nikdy nepočul. Song tvoríme pomerne dlho. Niektoré som písal ja, niektoré Rišo, tuším že aj Justus niečo. Skrátka, kto čo prinesie na skúšku, to sa prediskutuje. Či je to dobrá téma, či to nie je len nejaké kričanie zbytočných fráz. A ak text vyhovuje, začína sa vymýšľať hudba, na tom stroskotávame vždy. Väčšinou to je len taká hodinka brnkania a trepania, bez žiadnej štruktúry a potom pobalíme káble a ideme domov.

Wrbo: Von máte zatiaľ jedno benefičné dvojpiesňové EP, ktoré je už tuším totálne vypredané. Ako a kde prebiehalo nahrávanie a ako ste s odstupom času spokojní s nahrávkou? Koľko peňazí sa vyzbieralo a ako ste sa ich rozhodli použiť?

Luko: Nahrávka je na naše pomery myslím extrémne kvalitná.

Justus: Dvojhodinový chaos, vrátane prestávok. Na zvuk sa budem vyhovárať, až keď budeme spokojní s tým čo a ako hráme. Ale je málo špinavý.

Kočo: Naše dvojpiesňové demo je na svete v podstate len vďaka Adrikovej iniciatíve, ktorému sa zvýšilo niekoľko 4", tak napísal, či niečo nevymyslíme. Dali sme dokopy naše skejtové songy a Adrik vyrezal neuveriteľných 15 kusov. Vydali sme si to cez môj zinovo/hudobný High forehead press, a keď sme to dokončili, nafotili, v noci hodili na net a šli spať, tak ráno už nebolo ani jedného kusu. Predával sa za dobrovolný príspevok a čo sme vyzbierali šlo na stavbu ilegálnej minirampy v Poprade. Po vrátení nákladov za výrobu to činilo niečo okolo 50 eur. Adrik hneď navrhol ďalší press, a tak sa predalo ďalších 20 kusov. Myslím, že momentálne reže ďalšie kusy. Z druhého pressu pošleme peniaze pravdepodobne chlapcom do Veľkého Krtíša. Stavajú tam spot v opustenej továrni Tesly. Haha a o niekoľko rokov bude COCO BONGO - "Skate demo" 161. press a celé Slovensko bude obstavané skejtovými prekážkami. Nahrávali sme to v rádiu Bunker v Trnave. To je tam, kde nahrávali všetko aj WILDERNESS. V tom rádiu majú prsty naši kamoši, tak to prebiehalo úplne napohodu. Všetko na jednu stopu a do niekoľkých hodín už aj pobalený, moc sme sa s tým nesrali. Plus nám to celé zaplatili chlapci z WILDERNESS aka Consumeanddie kolektívu. Diky.

Wrbo: Od poslednej štúdiovej nahrávky ubehlo už dosť času. V akom štádiu sa momentálne nachádza COCO BONGO? Chystáte niečo nové?

Luko: Najprv by sme chceli konečne zahrať pár koncertov bez chyby. To je asi najväčšie predsavzatie - hlavne moje. :D

Justus: Staré songy nám už prídu pomalé, tak ich nehráme. Lenže tvoríme pomaly (málokedy), tak hráme krátky set. Ja chuť tvoriť mám až moc, snáď sa na to nevykašlú ostatní.

Kočo: Momentálne brutálne prokrastinujeme. Od poslednej nahrávky vznikli len 2 nové songy a rozhodli sme sa vyhodiť zo setu všetky staré, ktoré nás nebavili. Takže teraz hráme cca 10 min., ale o to intenzívnejšie, aspoň pre mňa, čo sa výkonu týka. Inak akurát došli kazety COCO BONGO, ktoré vydávame okrem nášho lejblu s kamošmi Skaven records, takže budeme drec na obaloch a snáď to o chvíľu dáme von.

Wrbo: Čo - to už máte aj koncertne odohrané. Nejaké ne/publikovatelné zážitky by sa nenašli? :-) Ktorý z dosiaľ odohraných koncertov hodnotíte najpozitívnejšie a naopak - ktorý nestojí ani za reč?

Luko: Za reč z môjho pohľadu nestojí náš koncert na NO feste, kedy som bol úplne mimo. Asi v dvoch pesničkách som bol dve sekundy pozadu. Ale zasa na druhú stranu najviac som si užil koncert v Olomouci v minirampe, vtedy to bolo neskutočné.

Justus: Najmenej publikovatelný je koncert z NO festu, ktorý je paradoxne, ako jeden z mála na youtube a zverejňuje sa pod každým eventom kde hráme :D, ako naschvál. A skvelých bolo veľa. No najviac teší a motivuje koncert v Kubíku, po ktorom vďaka nášmu songu "Plasty" prestala lokálna firma vyrábajúca sirupy používať plastové poháre a nahradila ich bio-degradovateľnými. Pri kvantite pohárov, ktoré využíva, je to dosť veľký úspech. Pripomína to, že dáva zmysel robiť to čo robíme.

Kočo: Hráme nejaké 3 roky a máme za sebou cca 30 koncertov, neviem či toho máme až tak odkoncertované teda. Určite sa zhodneme na našom najhoršom koncerte, a to bol NO fest. Najbrutálnejší bol koncert v Čechách na Helle, Justinov breakdown z opitého Ondra Filípka (bubeník VOLE) bol silný, ja som sa zabával. Najviac ma ale baví keď môžeme aj s kapelou pokračovať v našom stokárskom živote. Minule koncert v Šali bol super, po koncerte sme dopíjali malinovky po opitých ľuďoch a čakali v zime na prvý spoj o 4 ráno domov.

Riško: Pre mňa je najpozitívnejší koncert náš prvý. Bol totiž na akcii Pozitiv dej, u nás v Spišskej. Boli tam samí kamoši a skvelo nás podporili riadným bordelom, no a my sme to celkom v pohode odohrali. A koncert, ktorý by nestál ani za reč si nepamätám. Človek by si povedal, že to budú asi tie, ktoré sme totálne dosrali, ale paradoxne na tie príde reč najčastejšie.

Wrbo: Myšlienka straight edge nie je v našom geopriestore už ničím novým, no keď mi niekto pred cca dvomi rokmi povedal, že ste všetci drug free ostal som v nemom úžase. Keď sa tak pozriem na seba a svojich rovesníkov, tak v období, keď sme dospievali, bolo práve víno a iné drogy pojítkom našich vzťahov. Ako ste sa k čistej hlave dopracovali vy a čo pre vás sXe znamená?

Justus: Vždy sme sa veľmi dobre vedeli baviť za triezva v skejtparku, nič nám k zábave nechýbalo. Skôr zamrzí keď sa po dlhej dobe vidím s kamošom, a moc si s ním nepokecám, lebo toho nie je schopný. Vnímal som sa donedávna len ako abstinent, no keď sa nad tým zamyslím, dáva mi zmysel riešiť v tom aj politiku.

Kočo: V podstate v našej skejtovej parte nebola abstinencia ničím novým, skôr som bol ja tým, čo chcel byť rebel, tak som chlastal a fajčil weed. Časom sa to ale otočilo a uvedomil som si, že drogám venujem príliš veľa času, peňazí a mamkiných nervov. Tak som s tým prestal a zrazu sa objavila napríklad možnosť neprepiť v piatok 20 eur, ale kúpiť za ne lístok na vlak a v sobotu isť skejtovať niekam inam. Alebo nebrzdiť progres na skejte tým, že si niekoľko mesiacov neviem našetriť na dosku. Musím ale povedať, že ku sXe som sa dostal klasicky cez MINOR THREAT a Roba Haberla - skejťáka v tom čase strejedžaka. Do pol roka som bol o tomto natoľko presvedčený, že v 16-tich som si dal spraviť svoju prvú kérku, rebelskú čiernu ovcu z  coveru MT a odvtedy ma to drží. Nie som ale zástanca toho, že by drogy nemal brať nikto, je to len moja voľba ako žiť šťastný život. V podstate nemám nejaké extra problémy, ktoré by som si potreboval kompenzovať drogami, tak ich neberiem. Ak sa ale opitý správaš ako agresívny kokot, prestaň s tým. Prosím.

Riško: Nejak si prekreslovať realitu tým, že si nejako otupím zmysly mi nie je moc sympatické. No a stačilo mi pár krát ochutnať alkohol, aby som zistil, že mi to nechutí. Tak prečo by ho pil?

Wrbo: Mám pocit, že väčšina z vás (ak nie teda všetci) sa stravuje vegánsky. Čo vás k tejto myšlienke priviedlo? Považujete vegetariánstvo za súčasť vegánstva? Veľakrát čítavam v rôznych rozhovoroch o tom, ako je istým spôsobom vegetariánstvo (ak to nie je cesta k vegánstvu) zbytočné, keďže vaječný a mliekárenský priemysel má na zvieratá podobný, ak nie rovnaký dopad, ako mäsový priemysel. Ako to vidíte vy?

Luko: Ja som sa k tomu dostal cez Koča, ale mal som to na obdobia, snažil som sa byť vegán, ale potom to padlo, ale teraz už asi 2 mesiace ťahám a  neplánujem prestať.
Teší ma to.

Justus: Najprv som sa tomu klasicky primitívnymi argumentmi bránil, ale pokiaľ si schopný opustiť nejaký svoj komfort, zvyk a si slniečkar, pochopíš že to má zmysel. Každý krok, ktorý človek urobí týmto smerom môže mať len a len pozitívny efekt, či si vegán, vegetarián, alebo si len pár krát do týždňa/mesiaca dáš niečo rastlinné, namiesto živočíšneho.

Kočo: Vegánstvo je pre mna empatia, politika a zodpovednosť. Ak si niekto pozrie nejaký dokument, letáčik, prednášku alebo len film Bold native, malo by sa v ňom niečo pohnúť. Neverím že nekončiace a nekontrolované väznenie, znásilňovanie, týranie a v konečnom štádiu vždy zabitie je nutné. Skrátka sa civilizácia musí posúvať ďalej a ak je na svete možnosť sa stravovať aj bez toho, aby sme museli niekomu ubližovať, mali by sme pristúpiť na túto cestu. Zároveň už sa pomaly aj na Slovensku vytvára dostatočne bohatý trh na výrobky s vegánskymi produktmi. DeeXGee raz v rozhovore povedal niečo v zmysle, že vegánstvo je dnes tak jednoduché, že chodíš do toho istého obchodu, kde si chodil aj predtým, len vyberáš z iného regálu. Má pravdu aj keď pre mňa je vegánstvo aj určitý politický boj ako bojkotovať kapitalizmus a jednotlivé korporácie. Aby kapitalizmus "fungoval", potrebuje vždy niekoho znevýhodňovať, či už sú to prírodné zdroje, ľudia krajín tretieho sveta alebo práve zvieratá. (Tofužial je to často aj kombinácia) A kedže trh funguje na základe dopytu a ponuky, ak my firme nedáme zarobiť na znevýhodňovaní zvierat, on nebude mať prečo s nimi ľubovoľne manipulovať, ak nebudú vynášať zisk. Samozrejme, že je tu ešte podpora od štátu, rôzne granty pre poľnohospodárov atď., ktoré ich dokážu čiastočne uživiť aj bez predaja, ale predsa len je to krok k zmene. Vegánstvo je zároveň aj možnosť žiť ekologicky, dopady zvieracieho priemyslu sú nehorázne, stačí pozrieť nejaký dokument/zin/knihu ...

Riško: Kočo s ďalším kamošom z našej partií začali s vegánstvom. Pred nimi som žiadnych vegánov nepoznal a reagoval som na to tradične. Debilina. Potom som bol prvýkrát na Ffud feste a Kočo si dával v stánku nejaké veganske jedlo. Mali tam takú brožúrku, kde to bolo pekne spísané ako to vlastne v tých veľkochovoch chodí. Pekne zhrnuté informácie mi stačili na to, aby som si to uvedomil. Som za to veľmi rád. A čo sa týka vegetariánstva, tak som presvedčený, že to má, ako vravíš, podobný alebo skoro rovnaký dopad ako mäsový priemysel. No vegetariáni majú dobrý úmysel. Len im možno chýbajú pekne zhrnuté informácie.

Wrbo: Celkom som sa zabával na vašich gastro videách pod hlavičkou "vegan socka". Tiež som registroval, že sa občas venujete dumpsterovaniu. Povedzte nám niečo o tom.

Justus: Dumpstrovanie je prakticky len to, že ideš do obchodu nie spredu, ale zo zadu. Pôjdeš dať za mango 3 eurá veľkému reťazcu alebo si z koša vezmeš hneď tri, ktoré sa vyhodili len preto, že prišli nové? Ľudia všade vo svete nemajú čo jesť a choď sa pozrieť za lokálny supermarket, čo končí v koši ...

Kočo: Vegan socku sme založili ako našu reakciu na predražené vegánske recepty. Naše videá tomu odpovedajú. Proste Go vegan fuck health. Hej chodíme dampstrovať, momentálne ale prežívame jemnú krízu u nás v Trnave, kôš za Billou, ktorý nás intenzívne živil asi rok a pol prestáva byť dostupný denne, a tak začíname byť nútení k hroznému činu, a to k nakupovaniu. Som presvedčený, že najhoršie čo môžeš s jedlom spraviť je vyhodiť ho. Preto chodíme dampstrovať, a preto chodíme dojedať zvyšky do foodcourtov v nákupákoch. Je to maximálne nefér, že kapitalizmus nastavil pravidlá, že je výhodnejšie využívať ľudí pri pestovaní exotického ovocia, následne platiť prepravu cez pol sveta, nechať ovocie pár dní v regáli, a potom ho vyhodiť ako upraviť ceny a mienku ľudí o tom, čo je pekné/vyhovujúce/zrelé a čo musí skončiť nutne v koši. A potom ešte tie koše zamykať, aby sa do nich nikto nemohol dostať.

Riško: No tak buď ma človek peniaze alebo ich nemá. No a ja napríklad ich nemám. Preto treba vždy pri varení vymýšľať, ako používať čo najmenej ingrediencíí a kde sa dá napríklad použiť voda namiesto sójového mlieka (všade). A samozrejme si treba brať jedlo, ktoré vyhadzujú do koša ľudia, ktorí majú peniaze a nevedia čo s nimi.

Wrbo: Ak si správne pamätám, tak ste začínali v SNV, no postupom času ste začali pôsobiť hlavne v TT. Vraciate sa svojimi aktivitami aj naspäť do rodného mesta? Alebo sa momentálne zameriavate hlavne na Trnavu?

Luko: Ja som sa presťahoval do Bratislavy, ale zvyšok kapely je v TT, takže tam je centrum diania. Ale rád sa vraciam do Spišskej kvôli skejtparku, kedže stále tam plánujeme betonovať.

Justus: Ako partia kamošov sme sa rozišli na dve tábory, Praha a TT+BA, takže v Spišskej toho teraz robíme o dosť menej.

Kočo: V Spišskej sme vyrastali, a keď prišiel čas tak sme odsťahovali. Každý šiel kam ho to ťahalo. Chlapcov zobrali na školu v Prahe, tak žijú tam. Mňa to ťahalo do Trnavy, tak som šiel tu. Časom som sa dostal do partie v Kubíku, a keď bolo pripravené správne plesnivé podhubie, došli aj chlapci z COCO BONGO. V Spišskej každoročne organizujeme festival v skejtparku Pozitif dej, tento rok bol 5. ročník. Okrem toho v skejtparku máme galériu Búdka, v ktorej každých pár mesiacov robíme vernisáž. Takže sa do Spišskej vraciame minimálne kvôli týmto aktivitám. Pravde je ale, že momentálne oveľa viac makám na veciach v Trnave.

Wrbo: Kubík, ako priestor, v ktorom máte prsty na mňa zapôsobil strašne pozitívne. Síce môžem hodnotiť len na základe jednej akcie, ale celkovo to fungovanie a bezproblémový chod akcie ... Klobúk dole. Čo pre vás znamená ten priestor a ako s ním plánujete pokračovať?

Justus: Kde je fajn priestor, tam sa nahromadia fajn ľudia. V SNV to bol skejtpark, v TT máme Kubík. Cítim sa tam oveľa viac doma než na adrese trvalého bydliska.

Kočo: Kubík je supiš! Koncerty v Kubíku pod hlavičkou Pivničná pleseň sú ale len zlomkom toho, čo sa v Kubíku deje. Priestor slúži ľuďom ako ateliér, máme tu niekoľko maliarov, tatérov, tlačiarov, fotografov, dizajnerov ... V kubíku taktiež varíme každú nedeľu Food not bombs. Organizujeme rôzne masové akcie. Blšáky, pikniky, vegánske večere či trnavský rínek, kde chodí niekoľko tisíc ľudí, niekoľkokrát ročne. Okrem toho sme začali spolupracovať s detským domov v Trnave a snažíme sa vymyslieť nejaké projekty s deťmi. Taktiež máme galériu v centre mesta, kde sa snažíme preniesť sučasné umenie do verejného priestoru. Proste aktivizmus jak sviňa, slniečkári. A hlavne akurát riešime sťahovanie Kubíku, dnes sme boli pozrieť priestor, a bude to mega! Na koncerty sa konečne vojde viac ako 20/30 ľudí, budú tam hajzle a dokonca aj sprcha. Kapely čo pôjdu tour, sa doserú :D

Wrbo: Záľuby a záujmy mimo kapelu?

Luko: Za mňa SKATE A BETON, keď nie som v práci, idem skejtovať, keď neskejtujem a nie som v práci, tak sa snažím stavať diy skate spoty.

Justus: Koncerty, kamoši, skejt, varenie, kadečo.

Kočo: Angažovanosť vo všetkom čo sa týka Kubíku, skejtbordink, Food not bombs TT, vydávanie zinov a hudby, spravovanie galérky v spišskej, cestovanie, fashion projekt BOA JEO (nájdi si na instagrame), umenje a varenie.
A isto ešte niečo, ale nenapadá mi takto nič viac. Aha, ešte sa hrajem na tablete takú hru, čo sa vola Clash royale. Volám sa tam kokotko, tak keď hráte tiež, možme byť kamoši :D

Riško: Ja mám rád komiksy, tak už keď získam nejaké peniaze, rozflákam ich na komiksy. Potom samozrejme prichádza moja druhá najobľúbenejšia činnosť, že sa hrabem v tých košoch. Ale samozrejme, sem tam prečítam aj knihu, pozriem si film alebo hrám hru. Skoro vždy je to nejaké sci-fi alebo fantasy. Hrávam metlobal a raz za uhorský rok spravím nejakú elektronickú hudbu v PC. A nakoniec spomeniem jednu z hlavných záľub, ktorú sa teraz snažím nejak prevrátiť na moju profesiu, a to je kováčstvo.

Wrbo: Kočo mi nedávno spomínal, že ste založili novú kapelu hrajúcu bordel violence. O čo sa jedná?

Justus: Debil-violence, sebaponižovanie, texty o láske k pečivu, prvých fúzoch a jebákovych plecach. Absolútna nula. Nemáme nič len chuť hrať.

Kočo: Nová kapela sa volá -273,15 alebo teda absolútna nula. 3.3 hráme prvý koncert v Brne, a potom 16.3 hráme u nás v Kubíku. Keď máš čas, tak dojdi. Bude to sranda.