Pozývame:


Pi 10.5.2024
Košice @ Collosseum

EMPTY HALL OF FAME (CZ), SAMORAST (SK), ROŽAVA (CZ)
... ostatné koncerty

Vyhľadávanie:


Najnovšie fotky:

TVOI POSTOI, FUKOTY, NIČITEĽ, MY O VLKOCH (19.4.2024, Košice @ Collosseum)

Najnovší rozhovor:

ROZPOR: "Kto chce mier, nech sa pripraví na vojnu!"

Najnovší report:

MIND.OFF, POTENCE (31.3.2024, Bardejov @ Bašta)

Najnovšia recenzia:

KAZOSTROJ - Masopust MC

Najnovší cestopis:

NONCONFORMIST (Slovensko)

Najnovší článok:

Pozvánka na Riot over river 8

Naposledy naskenovaný zin:

Predčasná vzbura #4 / 2012

Naposledy preložený text:

ARTURO - Walzer

Najnovší recept:

Goody foody na cibuľke a hríboch


ALTERNATIVE YOUTH (ÚVAHA)

Autor: Kupko | Pridané: 12.5.2015 | Počet videní: 1850

V prvom rade: áno viem, že facebook a internet celkovo nereflektuje realitu.
A keď sa tu nájdeš, tak porozmýšľaj, koho je to vina.

Stačí si založiť občianske združenie (samozrejme včas, aby sa dalo požiadať o granty), bookingovku, e-zin alebo kapelu a už je čo zdieľať. No a popri toľkom zdieľaní neostáva na cudzie akcie čas, lebo človek musí okrem toho ešte aj chlastať na lavičke a vysedávať v bare.

Nie je potrebné chodiť na premietania do Backstagu, stačí kliknúť na attend na facebooku.

Nie je potrebné prísť na premietanie, prednášky a koncert zameraný na šírenie protirasistických myšlienok, stačí po treťom poldeci vykrikovať antifa hooligans, zdieľať STAGE BOTTLES a polepiť si bar, bicykel, izbu, notebook a čo ja viem čo nálepkami gnwp (ktoré sú inak zadarmo, na rozdiel od iných nálepiek). Kebyže náhodou na prednášky dojdem, prečo by trebalo dávať pozor a nerušiť, veď prednáška jak prednáška, to k tomu patrí, že sa rozprávame medzi sebou. Načo ísť na koncert anarcho-punkovej kapely, keď stačí mať chrbtovku s veľkým áčkom v kruhu a prísť si pozrieť len tričká, prípadne ujebať kúsok koláča a nezaplatiť, lebo sa nikto nepozerá. Hardcore je viac ako hudba, konkrétne titulné fotky na facebooku a tričká.

Niekedy teraz si začne veľká časť "alternatívnej košickej scény" hovoriť (keby to čítali), že čo sú toto za pičoviny, že ich žiadny anarchopank ani powerviolence nezaujíma, že oni počúvajú úplne inú hudbu, žiadny tvrdý, hlučný bordel, kde ani nerozumieť textom. Našťastie tu je Piánko a organizuje koncert PDD a DVP na tajnom dome s dobrovoľným vstupom. Čo organizátor zabudol pripomenúť je, že dobrovoľný vstup neznamená zadarmo, ale že výšku vstupného si poviete vy. No 20 centov je skurvene málo a výhovorka, že ti neostane na pivo neobstojí ani keď si ju povieš do zrkadla. Prvé kolovanie kasičky a vyzbieraných 30 € od asi 40 ľudí je totálna bída hlavne preto, že tak 8 z tých 40 zaplatilo férové 3 €. Druhé kolo chrastenia s drobnými prinieslo ešte 25€, takže celkovo 55 € na 60 ľudí, tak si to vydeľ a dostaneš priemer na jedného návštevníka. Vrcholom sú každopádne zmiznuté veci z tejto až rodinnej akcie. Máme/máte medzi sebou sviňu. Umelci, hipísáci a neviem kto všetko, zamyslite sa nad sebou!

No a na záver, keď sa ti nechce chodiť do tvojho druhého domova na koncerty, daj si zrobiť banner, ktorý ťa účasťou zastúpi. Na DROMe tak 20 ľudí, s bannerom cca 40. Dobrá účasť.

Košická alternatívna kultúra - a teraz myslím naozaj alternatívna, nie financovaná z ministerstva kultúry, eurofondov, nórskych fondov a podobných srandičiek, proste kultúra zdola, od ľudí pre ľudí - zažila silný víkend, ktorý bol viac-menej odignorovaný. Keď sa chce, tak sa dá. A keď sa nechce, tak sa nájde výhovorka.

Pridaj komentár k článku:

Meno:

Email:

Antispam: R+D+5

Správa:

#6414 Sajmon napí­sal/a: 26.05.2015 14:22:32

a ja mám v piči...:D

#6413 mihoc napí­sal/a: 25.05.2015 09:39:37

Ak ti ludia nechodia na akcie, tak bud robis nieco zle, alebo to co robis nie je v kurze. Ale nemozes sa na ludi stazovat, nikto nepodpisal ziaden kontrakt ze bude chodit tam alebo onam. Doba sa proste meni, akceptuj to alebo trp.

#6403 deegee napí­sal/a: 19.05.2015 10:01:59

rikArdo: Ani tam by nikto neprišiel

#6402 rikArdo napí­sal/a: 19.05.2015 10:00:21

táto virtuálna komunikácia je samé nedorozumenie, kupko radšej zorganizuj nejakú diskusnú akciu na ktorej sa bude riešiť problematika facebook/nepodporovanie akcií s presahom aj keď sa mi hudba na koncerte nepáči/bannery/stredostavovská unudená mládež za internetom

#6400 deegee napí­sal/a: 19.05.2015 08:04:11

pado: Irónia ti asi nič nehovorí čo?

#6399 pado napí­sal/a: 19.05.2015 06:54:26

jasne jasne. mas tu negativne komentare tak si vsetko myslel inac a ostatni su kkti. pozname, radsej si chod spravit prezentaciu k svojej nedotiahnutej bakalarke ty banner na koncerte.

#6398 Kup napí­sal/a: 19.05.2015 01:23:19

dokončoval som bakalárku, tak mi prepáčte, ze až takto oneskorene vám ďakujem za vaše rady ohľadom organizovania koncertov a akcií s presahom (kde pod presahom myslím šírenie myslienok inou formou ako príhovormi medzi pesničkami - čo možno znamená, že aj keď sa mi hudba nepáči, časť akcie, ktorá je, mimochodom, zadarmo, môžem navštíviť -).
okrem ďakovania odporúčam aj kurz "čítania s porozumením".
a len doplním, že ak v akciách vidíte len prerábku, alebo celkovo posudzujete úspešnosť akcie podľa peniazov, tak mi je to úprimne ľúto.
taktiež sa niektorým ospravedlňujem, že sa tu našli.

#6392 drrrro napí­sal/a: 15.05.2015 14:59:14

?

#6391 Twg napí­sal/a: 15.05.2015 14:54:41

halooo? zijete na tejto planete?

#6390 drrrrrrrro napí­sal/a: 15.05.2015 14:08:36

Len chcem pripomenúť, že autorovi v príspevku nešlo iba o návštevnosť, ale aj o neetické správanie sa napríklad, a to už je hodné reakcie.

#6389 elramon napí­sal/a: 15.05.2015 10:18:46

problem je, ze organizatori cakaju neviem ako navstevovanost aj pri nejakej obskurnej mega-power-violance grindcore kapele, s tym uzastnym 4", na ktorom maju nahratych 32 vypalovakov. to, ze sa na tom rozbijas kazdodenne ty a dvaja tvoji kamarati neznamena, ze sa to bude pacit aj ostatnym. podpora je jedna vec a byt na niecom, co ti absolutne nereze druha, tiez nechodi nikto z vas na punkreas, lebo je to pank a treba ich podporit, no nie a este k podpore..ja bez problemov supportnem hocjaku akciu, ale situacia sa dostala tak daleko, ze drviva vacsina koncertov, na ktore chodim sa mi uz ani nepaci, bud su to take tie klasicke svk punkove kktiny alebo na druhu stranu extremnejsie veci. kebyze zorganizujem koncert podla svojej chuti, tak nan nikto nepride, lebo pre oldschool pankacov je to neznama a pre hardcoristov, co tolko volaju po supporte nuda. a to nie je moja domienka, ale vyskusany fakt. viem ako by to dopadlo, tak to nerobim. tak aj vy bud zatnite zuby a cakajte na lepsie casy alebo sa na to vyjebte. ale uz tolko nepicujte.
(btw nie som s ke, toto bolo napisane vseobecne)

#6388 rikArdo napí­sal/a: 15.05.2015 09:20:04

Lenže to nostalgici nikdy nepochopia, tí by si najradšej priali aby všetko stálo na jednom mieste aj do roku milión

#6387 Lex Kruthor napí­sal/a: 15.05.2015 01:20:43

asi si starý kokot z praveku. doba sa mení, ľudia sa menia, punk sa mení, publikum sa mení, návštevnosť, aj vstupné sa mení prekrista! raz je toho viac, raz menej. je úplne normálne, čo sa deje.

#6386 peter @ napí­sal/a: 14.05.2015 19:41:20

Možno sme sa nepochopili - ja som nenarážal na akciu (akcie) v Košiciach; nie som odtiaľ a ani o to vôbec nejde.
Ak tam sa niečo dialo, neviem o tom a ani som o tom nepísal.
Písal som o sterilnej dobe a sterilnom živote. A áno, poznám veľa ľudí (aj z tzv. scény), ktorí jebú na koncerty ("lebo youtube"). Wiki a google považujem asi za taký zdroj informácií ako každé smetisko. Aj na smetisku nájdeš kvalitné veci. Ale najmä kopu sračiek a odpadu.
Som asi starý kokot z praveku, no myslím si, že skutočný život je inde než na obrazovke a klikaní na všemožné asociálne siete, bárs je to hluk, pot a smrad na koncerte, tak sú skutočné. Tak idem späť do praveku:-)) Zdar.

#6385 rikArdo napí­sal/a: 14.05.2015 19:31:10

Len nechápem akože čo teba do toho či niekto ne/chodí na akcie a na aké áno a na áké nie, však si organizuj koncerty ako aj do teraz ak z toho máš radosť a baví ťa to a keď nie, vyjeb sa na to ako Aďo a máš v piči..ľudí nemôžeš nútiť preboha

#6384 Kup napí­sal/a: 14.05.2015 15:27:41

rikArdo - mas pravdu. v kosiciach je vsetko v najlepsom poriadku a ja si len nahanam lajky a hodnotenie, aby som si to mohol na facebooku zdielat.

#6383 deegee napí­sal/a: 14.05.2015 14:06:33

rikArdo, nemyslím si z môjho názoru že ide o výmysel, zúčastnil som sa všetkých akcií (4) ktoré sú spomínané a to čo je napísane v tomto článku neuchádza ani trošku od reality...

#6382 rikArdo napí­sal/a: 14.05.2015 13:27:23

Kupko sorry ale príde mi to jak keby si už nemal do čoho pičovať a tak si vždy dačo vymyslíš

#6381 Kup napí­sal/a: 14.05.2015 13:24:59

anti, si to precitaj este raz abo sa na to rovno vyjeb.
ze je zodpovedny facebook neni nikde napisane a ani to z toho nevyplyva (dokonca sa slovo facebook ani nenachadza v druhej polovici clanku). zodpovedni su vzdy ludia. a sa budem opakovat, ale su to ludia, ktori chodia dlhodobo len na svoje akcie a na ine dajak furt pozabudnu. a ludia, ktori neocenuju pracu inych.
inak facebook, wikipedia a pod. su podla mna velmi dobre a jednoduche cesty na komunikaciu a ziskavanie vedomosti.
a netreba zabudat, ze ked su v kosiciach aspon 2 akcie za vikend, tak skoro pravidlom byva, ze sa vacsina ludi vyjebe na obe :)
banner - neni dolezite chodit na koncerty ale dat si vyrobit banner, aby moje logo bolo vidno na vsetkych fotkach.

#6380 dáša f.f. @ napí­sal/a: 14.05.2015 12:59:47

hehe, čo sledujem scénu v KE, tak sa tam furt dakto iba sťažuje a pičuje. aj u nás príde málo ľudí na koncert, ale "c´est la vie". tri akcie za sebou je asi veľa. PS: vôbec som nepochopil to s tým bannerom...to tam ľudia prišli vytlačený na nejakej plachte? haha, sranda je tam u vás, asi sa tam preťahujem.

#6379 anti napí­sal/a: 14.05.2015 12:50:57

Peter, rozpravas kokotiny. Aka FB mladez? Fakt si myslis, ze niekto si pozrie koncert na youtube a PRETO nepride na live koncert? Google a wikipedia su v principe skvele zdroje informacii - staci pouzivat hlavu. Zivot sa ti nestrati kvoli tomu, ze si na internete precitas nazory a informacie od ludi stovky tisice kilometrov vzdialenych.

Je to trapne. Pride vam malo ludi na koncert a zodpovedny je vzdy facebook!

Košice zazili kulturny vikend, suhlasim. 3 akcie v priebehu 3 dni, na kazdu akciu prisli ludia.
A co cakas? 150 ludi kazdy den? Kosice su male mesto a preto sa necuduj, ked na 3 roznozanrove alternativne koncerty nepridu stovky ludi.
Tieto zanre neboli masovo popularne nikdy, kto mal zaujem, vybral si ten svoj koncert. A teraz co? Ten kto nemohol/nechcel/neviemco prist na koncert je facebookovy kokot?
Ked chcete vela ludi, tak na Toy Pistols pridu, aj na SPS.

#6378 peter @ napí­sal/a: 14.05.2015 11:00:17

Veľmi dobré postrehy Veľmi dobré postrehy o novej, tzv. alternatívnej "FB" mládeži...
Sterilný život, sterilné klikanie myšou, miesto koncertu si pozri youtube, pravdu hľadaj na googli a wikipedii - a hlavne si zakaždým daj LIKE - a život je kurva kde...?

Asi som radikálny kokot, ale beztak vravím:
FUCK SHIT CUNT!!!

Peter

#6376 rob @ napí­sal/a: 13.05.2015 21:10:59

pekne napísané

Zaujalo nás:

Posledné komentáre:

03.04. 21:34 Rado RK:


Bolo skvele, kopa ľudí naozaj odkiaľkoľvek...ako vždy naozaj ústretové prostredie bosorky...dik...normálne mi to pripomenulo BB spred skoro 20 rokov keď v Irishi, Tartarose, Podlaviciach, 77m ..
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

28.03. 14:49 deegee:


Wrbo: Nesom istý, či si Adam pamätá večer :(
23.3.2024 MIND.OFF, ĎAS, DEPTHS OF MEXICO, MOIRA Košice @ Collosseum (report)

27.03. 07:06 Wrbo:


haha super report :-) Adam mi to podal podstatne strohejšie, už aj čítam, že prečo :-D
23.3.2024 MIND.OFF, ĎAS, DEPTHS OF MEXICO, MOIRA Košice @ Collosseum (report)

22.03. 19:06 emo:


Jedina moznost spieval Achmed. bol aj Vrabec ale nie vzdy. a staly clen bol Papi na gitare. Bicie neviem kto.
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

22.03. 12:15 Majo:


Jasné že Košice!!!pilier ug scény vtedy a z chromatic A
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

21.03. 19:21 adrik:


http://muzika-komunika.blogspot.com/2017/02/jedina-moznost-skusobna-live-atrium.html
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

21.03. 19:20 Noro TT/Wien:


A bola tu otazka na tu Jedinu Moznost. Mysli sa JM z Kosic, kde hrali clenovia Nonc., tusim v 1989-91 (inac velmi potesilo, toto pocut po vyse 30 rokoch!)
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

21.03. 19:17 Noro TT/Wien:


Dobre si to napisal kamo! Oplatilo sa z Viedne prist, aj ked boli namietky, ze Noncoformistisu nezohrati, ale u mna to atmosfera koncertu (aj pred koncertom) prevalcovala. Prach som predtym nepoznal ( ..
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

21.03. 11:58 Majo:


A ktorej jedinej možnosti?lebo jedna je niekde z Handlovej,
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)

20.03. 21:21 fog:


no vidis brasko, ako si to pekne naklepal. ako nic. mucosolvan na hrad.
18.3.2024 PRACH, PIVNICA, NONCONFORMIST Banská Bystrica @ Bosorka (report)