So 24.8.2019
DAVOVÁ PSYCHÓZA (SK), BESNA (SK), CONCUSSA (SK), WASTAGE (SK), AS THEY RISE (SK), HEVER - (CZ), FAT (SK), -273.15 (SK)

Svidník , Areál minigolfu

2.50 €

(17.7.2019) ZYKLONFILTER, HIGHER POWER, ANGEL DU$T - Budapešť, Durer kert (report)
Tak Budapešť číslo štyri za posledných šesť týždňov. Ďalšia láska ANGEL DU$T. V podstate tri pätiny TURNSTILE (bicie, gitara a spevák na druhej gitare) a špecifický hardcore/punk so svojím strihom. Akurát vydali niečo ako poloakustický pesničkársky album "Pretty buff", ktorý mi reže, lebo to má iný, komornejší feeling, ale pritom je to stále živelné a stále také ich. Staršie albumy sú tiež pestrý náklad. Pre mňa proste povinnosť. A ďalšia možnosť, ako si odškrtnúť niečo, čo proste musím vidieť. A kde lepšie, ako v Pešti.

Pridáva sa Oli a už klasicky vyrážame po šiestej a prichádzame pred ôsmou. Klasicky príjazdové brko pri aute a ideme dnu. Troška sa mešká, tak na dvor, nech Oli hodí záprašku do seba. Vonka na terase dnes separátny gig. Aj začnú, kým sme tam. Taký balkán štýl folk kapela s akordeónom a trubkami a znie to príjemne. Odbehneme na prvú kapelu ZYKLONFILTER, ale nemastné neslané. Muzika by ešte ušla, dajme tomu melodický punk, ale hrajú ako z  povinnosti. Bez energie, nasadenia, chuti, tlaku. Nič. Späť von na debat, počúvať niečo svižnejšie a Oli môže aspoň vyrovnať.

HIGHER POWER si vychytáme. Videli sme ich už v Košiciach. Tam majú akcie grády, takže spomienky ostali pozitívne. Tu je to tiež fajn, ale spravili sme chybu, že sme sa postavili skraja pod spevové bedne. Zvuk sa tam miešal, vokál nikde, takže zvukovo to bolo rozpačité, aj keď kapela tlačila. Hardcore postavený na stredných svižných momentoch kombinovaných s rýchlejšími tempami a dlhšou stopážou songov. Dostatočne úderné aj pestré, chalani majú vymyslené dosť šikovné riffy a celkovo tomu nechýbal spád a energia. Za mňa, okrem zvuku, dobré.

Odskok k autu na druhé brko a späť na miesto činu. Oli šupne posledný do tretice a je čas na headline večera. ANGEL DU$T spustia a baví ma to instantne od prvého tónu. Ich hudba je síce postavená na hardcore/punku, ale neboja sa použiť ľahké spevavé motívy, ktoré to krásne odľahčujú. Songy sú potom dynamické, úderné a pri tých nových, ktoré koketujú na hrane s  popíkom, sú stále primerane tvrdé. Spevák dve tretiny setu odspieval aj so španielkou. Celá táto kombinácia doplnená pestrou a svižnou rytmikou, charakteristickým vokálom a netypickými gitarovými nápadmi ich robí svojskými a ľahko identifikovateľnými. Muzikantsky tip-top. Bubeník Dany to napríklad celé naložil v crocsoch. Prierez tvorbou a štyrmi nahrávkami zahrial pri srdci a neraz som sa prichytil, ako si idem spoločne refrény. Bavilo ma to od prvej po poslednú sekundu. Precízny, dynamický a ukážkový set od jednej originálnej a špecifickej kapely. Jedným slovom jeba.

Po ceste sa zhodneme s Olim, že to bolo epické a že sa na to vyslovene dobre pozeralo. Že veľakrát aj jemu zapíše aj celková atmosféra, ale tu stačilo mať len oči na stagi, aby bola duša spokojná. Ja som bol očarený. Som zvedavý, kde sa ďalej ANGEL DU$T hudobne pohnú. A keď sa opäť fyzicky pohnú smerom ku mne, budem naisto tam.

Tento report už bol zobrazený 60 krát!
1 2 3 4 5
Hodnotenie reportu: 1.67