SISTEM ERORR, ADACTA, ROZPOR (8.12.2018, Košice)

BLACK PASSENGER

HEVER, MENTAL TENSION, PROTEIN, REGRES (7.12.2018, Brno, Bajkazyl)

YARVAR COCHA - Taky možnost 12"

Bakteria #3 / 2005

(1.12.2018) -273.15, CINNAMON WIND, HEVER, FYASCO, SAMČO, BRAT DÁŽĎOVIEK - Trnava, Kubík (report)
S partiou z Košíc sme si vymysleli víkend v Trnave, okrem benefičného moshu pre trnavské FNB sme boli v piatok pozrieť resp. sa vytancovať na hipisácky koncert San Borondon Cyclo Fanfaria do Zeleného Kríčku. Nenechajme lásku zovšednieť. Spíme s Doktorom v starom Kubíku, ďakujeme za možnosť. Druhý deň sa pre nás nesie v znamení varenia, jednak aby sme sa my sami najedli a pekne zohriali, jednak, že by sa patrilo niečo doniesť na predkoncertnú vegánsku večeru do Kubíku. Okrem jedla sa mali ľudia možnosť pozrieť na výstavu plagátov od Dana, teda Déé X Géého, ktoré isto poznáš z mnohých koncertov. Rovnako ako pri svojej vernisáži v Košiciach, aj v Trnave sa podelil o svoju tvorbu aby pomohol Food not bombs. Srdciar, ale to tiež asi každý vie.

Večer hudobne otvára Absolútna nula. Oproti košickému koncertu spred týždňa opäť s premietanou kompiláciou fotiek a videí zo života skejťákov, punkáčov, freeganov a iných sociek. Domáci hoblujú dosť dobre a pobehujúci démon Kočo so sebou strháva prvých tanečníkov. To samo o sebe nemusí predstavovať žiadny problém, ten hardcore bez gitary má niečo do seba. A ten mnohokrát spomínaný vokál. Na úvod hrozba jak lusk. Jediná škoda, že sa hralo pri zapnutom svetle, ostatné kapely našťastie hrali už za vhodnejšieho prítmia.

Nasledujú CINNAMON WIND, už nie tak celkom zo Svidníka, a titul postavičky večera si pre seba nekompromisne berie alkoholom poháňaný gitarista Čižmo, vtipálek jeden. Set je z oboch koncov rámcovaný problémami s druhou gitarou, čo sa odohráva pomedzi ne ale stojí za to. Kubík bol svedkom natlakovaného hardcoru, prípadne metalcoru ak chcete, do obehu sa dostávajú až dve baseballky. Do toho samozrejme ešte faktor Kizo. Rozdávanie mikrofónu pri šlágri "Empatia". Ku koncu sa na koncert nenápadne votrela aj MA CHANKA, baví ma ako je tá partia prepletená, šialené. Tento večer mal premiéru aj prvý release CINNAMON WIND, priesvitný 7" vinyl. Veľmi fajn.

Mosheri štartujú svoje imaginárne motorky, Kizo ostáva na micu, takže na rade je HEVER, s domácou adresou v Brne. Veľmi dobrý a chytľavý hardcore punk, občas s druhým vokálom, pozitívny message, super týpci. Núka sa povedať, že hardcore as its best. Zdalo sa mi, že hrali trochu dlho, ale zas čo s  toľkou energiou, že? Aj tak dzivo. Pred koncom roka budú nahrávať, tak sa tešte. Hever, go!

Už po desiatej začína hrať dvojica FYASCO, oblečená do škriatkovských tričiek, pri distre ponúkaných len za smiešnych 75 euro. Celý koncert sa nesie v tlaku, žiaden slabý mosh. Hity aj novinky. "Nech žije smrť" má svoje pokračovanie a druhý nový song je o gloryhole. Dajme tomu, no. Cez koncert mi často blúdi pohľad na Holuba, ktorý si za bicími dáva neskutočné veci, skill a výdrž. Dokonca ak si pamätám, tak koncert neprekladá pálenkou. Pred avizovanou poslednou pesničkou Dano s foťákom opúšťa predné línie a  koncert sa mohol skončiť za veľkolepej poslednej tancovačky a s otázkou, ktorá nedá mnohým hardcoristom spávať, koľko vlastne tá Tina Turner drepla? Stále nevieme, ale to nevadí, potom by to už možno nebola taká sranda.

Na akciu prišiel aj Samčo, brat dážďoviek a spýtal sa ma, kto v Kubíku robí koncerty, že veľakrát tu chcel hrať a že si tu teda chce poriešiť koncert. Odkázal som ho na Koča a myslel si, že ide o niečo do budúcna. Aké prekvapenie, keď sme sa vrátili dnu do Kubíku a tam na stred miestnosti sedel a hral Samčo. Sranda. Ježiš je tvoj parťák, je tu pri tebe, hento-tamto, ale takú pokutu si platíš aj tak sám.

Po koncerte sa zbierame na vlak domov, niektorí si ale na poslednú chvíľu vymyslíme, že keď tu je tak fajn, tak si ešte jednu noc v Trnave dáme. Tentoraz spíme v novom Kubíku, aj s kapelami. Cez noc sme ešte vybehli do mesta zahrať si calcetto, Svidník na Košice samozrejme nestačí ani na neutrálnej pôde. Spánok okolo štvrtej, budíček okolo siedmej a dovidenia, pri prvej príležitosti sa vidíme zas. Diky kapelám a Kubíku. A špeciálne Doktorovi.

Tento report už bol zobrazený 222 krát!
 Autor: Kutya
1 2 3 4 5