2.50 €

(11.5.2016) MILANKU - Košice, Collosseum (report)
Južní kamaráti sa skamarátili s Alerta antifascista records a vybavili koncert kanadskej kapele MILANKU, ktorá ide pod touto hlavičkou svoje európske tour. Dlho sa riešila predkapela, no nič vhodné sa nepodarilo zohnať, čo by tam žánrovo sedelo alebo čo by tam nehralo mesiac dozadu. Tak nakoniec ostalo len pri jednej kapele a sľúbilo sa, že koncert skončí skôr, kvôli cezpoľným, aby stihli vlaky a kapela dá dlhší set. Osobne som sa na koncert až tak netešil, keďže je momentálne toho dosť veľa, veď tento týždeň 2x POSLEDNÉ DECEMBROVÉ DNI, predtým v pondelok noisový večer v Spišskej, v stredu toto tu a deň na to u nás na vidieku TOUNDRA. Kto to má zvládať? Deň pred koncertom zachraňujem z cesty zrazeného vtáčika a neviem či z neho alebo z ktorého krista na mňa spadá nejaká pliaga a začínajú hnačky, teploty a zvracanie. Som sľúbený urobiť benefičné burgre, aby sa čo to vyzbieralo pre kapelu, keďže vieme ako to je s účasťou v strede týždňa na koncertoch. Plán padá, zastupuje ma moja drahá mamka, ktorá tvorí pre hŕstku pankáčov 30 výborných burgrov, ja medzi lietaním na záchod sa snažím zriešiť nejakého iného vodiča namiesto mňa, no nedarí sa, tak si dávam niečo proti teplote a idem napokon sám.
Okolo 19:30 sme na mieste, neumreli sme, všetci na mňa dávali pozor, vybaľujeme burgre, nejaké pošli už aj v aute, dopujem sa Fatrou a pozeráme na kapelu ako vynáša debny v rozmeroch tak 3x3 m hore schodmi do 777, ktoré majú tak šírku 1,5m, by som aj pomohol ale ta nemôžem. Burgre sa pomaly míňajú, cenu som zvolil 2 € za ks, snáď to nebolo veľa, keď išlo o benefit a už sa začína pripravovať kapela. Mimochodom vedľa aj infostánok veganstvo.org sa objavil, keď si niekto nevšimol, čo aj asi nevšimol som mal taký pocit. Ale aj tak tých 25 ľudí, čo došlo na koncert, tak myslím že dostatočné informácie majú o tom akí to sme my kokoti/piče a ako sa správame ku všetkému okolo. Ak nie, mohol si to tam prečítať, jeho smola. Po prvých tónoch som pochopil, tie bedne čo kapela ťahala hore, zvuk mi prišiel ako naposledy na AMENRA v Prahe, basy mi vibrovali po celom tele, bohužiaľ aj po žalúdku, čo mi až tak dobre nerobilo, ale na druhej strane bolo príjemné opäť takýto zvuk počuť. Playlist nejako nepoznám, keďže to napočúvané nemám, no ani minútu ma to nenudí, a to aký som si spravil názor z nahrávky hneď mením o 180 stupňov. Možno by mi to viac sedelo inštrumentálne, ale to je asi len uhol pohľadu, aj tak sa tam málo čo spievalo. Ako spestrenie bola výborná depresívna hra sláčikom na gitaru, čo vo mne vyvolávalo zimomriavky. Ja by som skôr volil škatuľku postmetal ako postrock. Výborný koncert čo tak často v našich krajoch nezažiješ.
Ani neviem kedy a už je koniec a zrazu sa všetci prehrnuli k merchu ako keby v Lídli bola 90% akcia na všetko. Nejaké burgre ešte ostali, podsúvam ich kapele, počítam cash, kde sa vyzbieralo nejakých cca 45 €, ktoré dávam maďarským kolegom pre kapelu. Snáď pomohlo a dúfam že burgre chutili. Žalúdok je stále v tej istej polohe, a tak čím skôr sa vydávame na cestu domov, aby sme to zvládli. PS: Zvládol som to do rána, potom som už musel navštíviť pani doktorku a štvrtkový koncert som preležal doma v teplotách.

Tento report už bol zobrazený 253 krát!
 Autor: DeeGee
1 2 3 4 5