2.50 €

(3.3.2016) MUNÍCIA, NON SERVIUM - Bratislava, Fuga (report)
Koncert: Non Servium, Munícia, Klub Fuga, 3.3 2016 Bratislava Po vyprázdnení muničného skladu v Madride sa dvojica spriaznených grúp MUNÍCIA a NON SERVIUM rozhodla vyplieniť ďalšie bojové pole. Voľba padla samozrejme na Blavu. Ostatne, doma je doma. Čo ale nie je náš prípad, takže sa zberáme po koľajách od Komárna cez Nové Zámky a Sládkovičovo. Cenu vstupného sa dozvedáme až na pol cesty do BA, ktoré činilo horibilných 13 euro!!! Hold aj punk niečo stojí :), ale jeden by očakával v rámci neveselých pomerov slovenských, podstatne sociálnejší prístup zo strany španielskych bratov. Nová Fuga je oproti tej starej priestorovo úspornejšia, čo vcelku vyhovuje, nakoľko sa tu môžeme na seba lepiť a otierať, šak united :)! Zadovážime si pri pulte nápoje omamného charakteru, čím opäť potvrdzujeme, že sa k  SxE nehlásime :). Začujem prvé tóny a piskot gitár, a to si už rezervujem miesto hneď pri pódiu, ako správny žurnalista si potrpím na informácie z  prvej ruky :). MUNÍCIA je posilnená o ďalšiu gitaru, čo hodnotím pozitívne, sound kapely je tým predsa len výrazne hutnejší. Iná zmena sa nekoná, stále je to ten známy konglomerát punku, oi!, hc a crustu, navyše dokorenený chytľavosťou. Aj najväčšiemu odporcovi budú nejakú dobu tie riffy rezonovať v lebeni. MUNÍCIA si ako úvod zvolila veselicu "Party song", zámer kapely fandovia pochopili a v okamihu sa roztáča mlynček na mäso produkujúci litre potu a v momente je každému u prdele, že je iba štvrtok, o čom svedčí aj veľmi slušná návštevnosť (odhadom 180 hláv???). Domáci si hanbu rozhodne nezrobili, odohrali všecky kľúčové hitofky z albumu starého, "Munícia", "Skurvené socky", "Deň zúčtovania", "Nenávisť", ako aj z toho nového, a to konkrétne "Nepriatelia", či "Unidad", pri ktorej si v rámci fíčuringu strihol set aj spevák z KNOCK OUT. Neposluhovači alias NON SERVIUM majú aj v našich končinách silné meno, takže bez vyzvania prebehne pred Madridčanmi bitka pri Falkirku v priamom prenose! :) Akurát namiesto heroického soundtracku Jamesa Hornera znel španielskym temperamentom nabitý hc punk oi! metal, obohatený výraznou melodikou, k tomu si pripočítaj brutálne nasadenie kapely a charizmatického frontmana Carlosa, ktorý tomu dodáva "punc opravdovosti". A v neposlednom rade silné skladby. Kto by nepoznal hymnickú "El espiritu del oi", "ACAB", "El imperio del mal" a ďalšie? Mám dojem, že sa dosť hralo aj z ich aktuálneho počinu "Resurgir". Samozrejme nesmeli chýbať ani nálety-kamikaze z pódia, ktoré sprevádzali kapelu prakticky nepretržite a už spomínané brutal pogo, ktoré sa miestami menilo na regulárny fight a na následné udobrovanie sa pri pive :). Akcia výborná, hoci predpokladám, že mnohým účastníkom po voľbách citeľne pomrzol úsmev na tvárach, aj tým, ktorí sa k hlasovacej urne nedostavili.

Tento report už bol zobrazený 451 krát!
 Autor: Radim
1 2 3 4 5