12.00 €

BIOS, HEVER, UNIFORM (17.7.2019, Košice)

ETERNAL GODFUCK, NABOSOPOSKLE, HEVER, SKLÁDKA, DVERE, PURE CONFUSION (16.7.2019, Košice)

NAŠE ANO MC

Biosphere #3 + #4 / 2002

(19.12.2015) ZOZOO, BASAL BANAR, WILDERNESS, BARNEY GUMBLE, JAKUBYSKO, SEDEM MINÚT STRACHU - Banská Bystrica, Kaktus (report)
Zase sa trepeme do nejakej rite za lokálnymi kapelami, ktoré nezaujímajú ani niektorých miestnych. Auto napĺňame až z troch pätín plus distro, zapnúť hmlovky a hurá na cestu. Po ceste radostná zastávka v Kalteneckeri a smelo na stúpanie nazvané Dobšinský kopec. Taká Soroška je oproti tomu úplná nuda (fakt som nikdy nepochopil, prečo je tento kopček taký známy nehodový úsek). Po niekoľkých úsekoch, kde ideme 40 až 50 km za hodinu sme v Bystrici o pol ôsmej. Návštevníkov je tu ešte pomenej, z kapiel ešte takmer nikto, tak pomaly rozkladáme distro a vedľa nás sa otvára "stánok" zo žrádielkom. Wrapy s falafelom a feferónovým dresingom a fazuľovica = masaker! Stále si radi na koncerte pochutnáme na dobrom jedle. Radšej ako na chlaste. Krátka zvuková skúška a začína hrať nová martinská kapela a akcionári stánku s jedlom ZOZOO. Absolútne chaotický a miestami ešte dosť (niekedy až nad únosnú mieru) nezohraný hard core. Najviac boli počuť bicie a tie šli často v tucatuca rytme. Druhý koncert kapely, prvý oficiálnejší, takže sa to aj dá tolerovať, ale viac skúšok isto pomôže, pretože nadšenie pre hranie sa im nedá uprieť. Ináč rýchly zopárminútový set. Číslo dva si z klobúku vytiahol "domáci" BASAL BANAR, kde teraz hrá polovica PASKUDY. Fú, to už ľudia začali lietať, teda aspoň bolo vidieť ich nohy na strope, ale najviac si polietala speváčka Maja. Zvukovo dosť bordel (tentoraz bohužial v zlom slova zmysle, zase som počul len bicie a spev), ale aj z toho som mal pocit, že už viac tiahnú do fast / grind potokov ako do crustu. A cover IDIOTS PARADE na záver! Ten sa vydaril. Na odľahčenie čoraz populárnejší pankoví the WILDERNESS. Skladby z posledného sedempalca popreplietané so staršími vecami plus nejaká bordeloidná novinka (aspoň vidieť s akými kapelami chlapci hrávajú najčastejšie) a všetko preložené s komentármi, ktoré majú hlavu a pätu. Síce to nebolo až tak experimentátorské ako v Lučenci, ale aj tak kvalitka. Vidieť, že chlapci svoje nástroje ovládajú za každého počasia a promilé. Aj zvuk sa konečne upravil. Držím palce pri novej nahrávke a teším sa na ďalší koncert. Za nimi po veľmi dlhej dobe vidím BARNEY GUMBLE. Fajný oldskúlový zvuk, rýchle texty a lietajúci Zločinec za mikrofónom. Skladby hlavne z posledných dvoch splitov a takmer všetky venované Mariánkovi K. Za mňa dobré, ale ešte lepšie by bolo, keby si Zločinec pamätal aspoň jeden text a namiesto vrieskania a mumlania do mikrofónu niečo aj zaspieval :D JAKUBYSKO má v týchto končinách silné meno, zo zvyškom Slovenska je to slabšie, čo je veľká škoda. Ťažko opisovať, aký masaker vie táto trojica vylúdiť zo svojich nástrojov. Ale masaker úplne vytiahnutý do extrémov. Mohutný grind core náklad, ktorému dominuje basová gitara, ktorú by mohol závidieť aj BETON na novej LP. Ľudí už pomenej, či sa podeli domov vinou alkoholu alebo únavy, no o to väčšia voľná zábava pred kapelou. Dnes väčšina kapiel dávala krátke sety, preto došlo aj na posledných SEDEM MINÚT STRACHU. Zvučili sa dlhšie ako hrali, ale pri tých siedmych minutách sa vyšálili úplne všetci pozostalí. Hotová antistresová kapela, ktorá by mohla hrať po firmách, na sedem minút by všetci zabudli na svoje povinnosti, vzali do rúk basu alebo mikrofón, vyvrieskali by sa (ako to bolo aj dnes na koncerte) a zvyšok dňa by boli kľudnejší. Balíme haraburdy a dvoch skejťákoch, strácame sa v hustej hme a pol šiestej sme v Košiciach. Celý koncert aj jedlo bolo benefičné a vyzbieralo sa viac než 200 eúr, tak snáď ten večer prispel aspoň milimetrom k lepšiemu životu.

Tento report už bol zobrazený 791 krát!
1 2 3 4 5