So 26.10.2019
ONEWAY SYSTEM (UK), ZIMMER FREI (CZ), the WILDERNESS (SK), LUCIFER EFFEKT (CZ)

Vsetín, 3 opice

10.00 €

CHURCH OF MISERY, CONE FOREST, MIROED (10.10.2019, Košice)

(7.5.2015) FAJRONT, PIVNICA, INNOXIA CORPORA, SEE YOU IN HELL - Banská Bystrica, Kaktus (report)
V Bystrici sa konal už šiesty ročník Hudbou proti fašizmu. Tentoraz ako dvojdňová akcia, ale my sme navštívili len prvý deň, keďže aj u nás bolo na druhý deň koncertne veselo. Ako bolo u nás si si z časti mohol prečítať v úvahe Alternative youth, ja len dodám to otrepané, že koncertov je dnes všade kopec (niekedy doslova viac ako ľudí), nedá sa byť všade a navyše bieloruský power violence je v Košiciach populárny asi ako guatemalská opereta a "neznámi" ROSA PARKS tiež asi neboli pre ľudí lákadlom (oveľa menší počet ľudí prišiel pred niekoľkými rokmi na TUPAK AMARU). Navyše sa zabudlo na podľa mňa dosť dôležitý detail, a tým bol predĺžený víkend, takže ľudia možno neboli doma, možno vyrazili niekam preč, von do pekného počasia, nie do tmavého podzemia. Alebo ešte jednoduchšie a occamova britva nepustí: bohužiaľ to fakt nikoho nezaujímalo, drahé vstupné, všetci sa opili deň predtým ... vyber si. A tri akcie za víkend? Fakt nie sme v NYC. Zase som zle odbočil. Z Košíc ideme v modrom žihadle traja. Zastavujeme v Kalteneckerovi na nákup a o pol šiestej sme v centre Bystrice. Stretávame sa s Krtom a ten nás vedie do úplne zašitej, ale fantastickej záhrady, kde sedíme vonku na tráve. Plno ľudí, slniečko, pivečko, ani koncert by nemusel byť. O siedmej pred Kaktusom vyzdvihujeme pracujúci proletariát, aby sme sa my ostatní mohli hrať na krasterov a už sledujeme, ako sa vonku nastavuje akustické duo FAJRONT - záskok za PASKUDU. Škoda. Ďalšia škoda je, že nie je celý koncert vonku, pred niekoľkými rokmi to bola parádna masáž. Späť k akustike, jeden Banskobystričan, jedna Banskobystričanka, španielka a bongo. Dosť to pripomínalo DFF, či v muzike alebo prejavoch, ale v úplnych začiatkoch, keď to ešte nebolo tak choreograficky vybrúsené. Pred koncom ideme na pizzu a robíme chybu. Jednak na ňu čakáme hodinu, pritom v podniku sú dokopy obsadené dva stoly, vrátane nášho, cez obed sa tu musí čakať aspoň štyri hodiny a za druhé sme prepásli BASAL BANAR. Kurva. Dole sa už ladí PIVNICA. Úprimne, tak ako v prípade NASMIECH je nová tvorba úplne niekde inde ako tá stará, texty tiež nie sú o hovne a sú to aktívni ľudia, ale muzika mi nikdy pri týchto dvoch kapelách nikdy nerezala, furt je to také pankovo lopaťácke, či ako to nazvať, aj keď koncerty so SVIŇAMI a THALIDOMIDE boli fajn. Pri INNOXII CORPORE naopak slintám blahom, aj keď gitary sú brutálne vysoko (asi večný údel dvojgitarových kapiel) a tunelová klenba tomu tiež lepšej k akustike veľmi nepomohla, takže takmer nepočuť spev. Staré songy až po novinky z kompilačky "Na krev". Ale nemať to poriadne napočúvané, tak mám z toho zmiešané pocity. Zato na SEE YOU IN HELL je zvuk ako z nahrávky. Starouši bláznia ako vždy, aj keď dnes sú na 99% drug a satan free, nie ako naposledy. Set klasika, takmer samé nové veci + "Kupředu", "Dny" + malo padnúť aj niečo nové, ale nekonalo sa to a nakoniec 2x prídavok. Celý koncert zaklincoval týpek v reflexnej mikine. Jó, metal je metal kámo. Po koncerte ešte nejaké kecačky, guláše, potom dozadu nakladám jednu z častí z nekonečnej reality show Rozvedených zo záväzkami a fičíme si to smer Užhorod. Neviem prečo to zase za Breznom stáčam na Rimavskú Sobotu. Pred Tisovcom čakáme asi pol hodinu na semafóre, a potom ideme lesnou jednosmerkou. Cítim sa ako v nejakej zle naprogramovanej počítačovej hre. Kto tamadiaľ ešte nešiel, vôbec nepochopí. Za svitania sme doma. Pivo a spať. Aj keď tiež nebolo nejak extra ľudí (miestni orthodox krasteri sa vraj vo veľkom vrhli na heroín - aj to je cesta), bola to fajn akcia.

Tento report už bol zobrazený 494 krát!
1 2 3 4 5