So 26.10.2019
ONEWAY SYSTEM (UK), ZIMMER FREI (CZ), the WILDERNESS (SK), LUCIFER EFFEKT (CZ)

Vsetín, 3 opice

10.00 €

CHURCH OF MISERY, CONE FOREST, MIROED (10.10.2019, Košice)

(17.1.2015) ASDFPANK, DIMENZIA X, KÝBEL MAČIEK, DÁŠA FON FĽAŠA - Šaľa, Peklo klub (report)
Táto udalosť nebude len o slopaní a  muzike ale aj o solidarite a pomoci. Akcia má benefičný charakter, výťažok zo vstupného bol určený ľuďom bez domova, resp. ľuďom v zlej finančnej- materiálnej núdzi. Takže som sa prehrabal v šatníku a vylovil z neho staré pulóvre a flanelové košele, zabaliť do igelitu a šup do Pekla. Dnes sa tu objavilo netypicky veľa ľudí. So Spikeym sme začali vtipkovať, že sa bude každý koncert označovať ako benefit, aby sa kluby začali konečne pravidelne plniť :). Úvod má na starosti interpret menom ASDFPANK, je to vlastne sólo projekt speváka z kapely SHALLOW a BLASTNOISE. Chalan je samé prekvapenie! Hudobne sa jedná o folkpunk, (žeby ďalší Dášov nasledovník?), ktorý sa celkom príjemne počúva. Dupkáš si nohou, cucáš pritom Svijany z fľaše, proste pohoda. Vystúpenie sa trochu predĺžilo vďaka prasknutej strune, ale to je len taký malý detail. DIMENZIA X hrá stále svoj svižný, melodický punk, ktorý ma baví už od základnej školy. Ich energické vystúpenia nevynímajúc - obzvlášť ten minuloročný na FFud feste!. Aj tentokrát to bolo fajn, ale nepríjemné technické peripetie sa odrazili aj na vystúpení. Po troch sa skladbách, počas ktorých skoro vôbec nebol počuť bubeníkov spev, požiadala kapela o  zvýšenie hlasu. Jarko spoza mixážneho pultu len zakričal "Však to ide na plnú piču!" :). Dáko sa to potom nazvučilo, ľudia sa opäť rozhýbali. Potom sa opäť čosi dodrbalo, nasledovala asi pol hodinová prestávka a kapela to nejako dohrala. Škoda. Nevadí, ja som slušne bavil, pár krát som si aj refrény zabékal :). KÝBEL MAČIEK hrajú taký ten strašne vtipný, recesistický punk a la KARPINA, HOSPITAL BUKRA a pod. Ja mám však smolu, nakoľko v mojej emočnej výbave úplne absentuje zmysel pre humor :). Tak len akútne hasím smäd pri pulte :). KÝBEL MAČIEK si však prekvapivo vyslúžil celkom slušnú odozvu zo strany publika. Hviezdou večera sa podľa mňa stáva opäť folk-pankáč DÁŠA FON FĽAŠA. Toho som úprimne zo začiatku vnímal len ako takú nevšednú kuriozitu, ktorá vypĺňala voľný čas pred "hlavnými" kapelami na FFude. Po pečlivejšom naštudovaní jeho tvorby sa mi však čoraz viac začal zamlúvať tento pán. V Dášovi totiž okrem pesničkára drieme aj kus kabaretného komika :) a dokáže tieto dva elementy dokonale zlúčiť. Počas koncertu si ho podvedome prekrstím na Jima Jarmuscha slovenského hc-punku, ktorý na prvý pohľad nespieva zdanlivo o ničom, no na ten druhý prakticky úplne o všetkom. Hrala sa klasika "Vlastnou vinou", "Koľkokrát", smutná balada "Vitaj samota", seba reflexívna "Stereotypy" založená na myšlienke, bežte sa na koncert zasmiať samým sebe a v neposlednom rade melancholický "Strom". Pri jeho počúvaný sa diváci zmenili na lesnú škôlku a hýbali sa do rytmu Dášových akordov :). Vystúpenie bolo veselé, miestami trochu pochmúrnejšie, ostatne taký, aký býva aj život sám. Jednoducho výborná bodka na konci programu. Neostáva mi nič iné, len pochváliť takúto kombináciu príjemného s užitočným.

Tento report už bol zobrazený 463 krát!
 Autor: Radim
1 2 3 4 5