So 24.8.2019
DAVOVÁ PSYCHÓZA (SK), BESNA (SK), CONCUSSA (SK), WASTAGE (SK), AS THEY RISE (SK), HEVER - (CZ), FAT (SK), -273.15 (SK)

Svidník , Areál minigolfu

2.50 €

(13-.14.8.2010) FFUD FEST - Sereď, Kemping (report)
Je piatok 13-teho a hodinky ukazujú nejaké 2 hodiny poobede. A ja stále neviem či ísť alebo nie. Zrazu zazvoní telefón a v ňom počujem kamoša, ktorý práve dorazil do kempu a bol fakt nadšený ako to tam vyzerá. Okej odpoveď je jasná – vyrážam! Behom 5 minút balím náhradné veci, stan a spacák a už sedím v aute smer Piešťany. Ešte kupujem nejaké pečivo a nátierky a už sedím na stanici a popíjam pivko. Tam stretávam známe tváre a už mám v ruke poľskú čerešňu. V Trnave stíham prestup len tak tak, ale vyšlo to! V Seredi som v živote nebol tak v kuse čumím do okna kedy mám vystupovať. Uf teraz sa už len dostať do kempu. Našťastie na svete existujú aj láskaví ľudia a jeden pánko s kufríkom ma ochotne vedie asi cez celé mesto aby som nezablúdil, veľká vďaka! A som tam! Hudba hrá, pivo tečie, slnko pečie. Ideál! Rýchlo staviam stan, zdravím známych a hybaj rýchlo na bíra. Dobre, poďme už na muziku. V piatok som nestihol všetky kapely, prvé čo som videl bol tuším Bublifunk a JET8. Obe kapely hrali v pohode ska, takže ľudia pod pódiom sa bavia, tak to má byť. Ja sedím, popíjam pivko a podupkávam si do rytmu. Po nich nastupuje žilinská Ilúzia. Určite poznáš, super hc-punk s husľami. Super vystúpenie ako vždy, jediná smola, že počas vystúpenia prišla búrka. Nebesá chceli zrejme predčasne pokrstiť ich debutový album Búrka. Mimochodom skvelá doska, určite kúp a podpor! Takže predčasný koniec a nikto nevie či sa dneska ešte vôbec bude hrať. Po nich mali nastúpiť Heartbeat. Výborný hardcore punk z Galanty. No nič sa nekonalo a preto veľa ludí zmizlo do stanov. Ešte šťastie, že ma s kámošom smädilo a šli sme do krčmy. Tam zisťujeme, že vnútri sa už chystajú Francúzi the Boring. Kokos, tak toto bol nájeb jak sviňa. Určite tomu prispelo aj to, že sa hralo v menšej miestnosti a ľudia tam boli narvaní. A už to začína, našlapaný hardcore, zdvíhačky, tanečky. Veď to poznáš. Aj trenky som mal od potu! Pre mňa osobne naj vystúpenie na celom feste. Po nich sa chystá posledná kapela večera, bratia Geranium. Chalani hrali skôr taký emotívnejší hardcore, ale nevadí, páči sa mi to! Ešte dávajú nejaký ten prídavok a koniec. Ja dostávam zadarmo pivo za nejaké tie skoky a letím do stanu dopriať telu aspoň trocha odpočinku. Veď zajtra je tu druhý deň a kopec skvelých zoskupení. Ráno ma budí teplo a smrad. Dávame nejaké raňajky, pivká a ideme lenošiť pri váh. Ale nám je dobre! Dnešnú zbesilú jazdu začína Dáša fon fľaša. Zábava ako vždy keď chytí do rúk gitaru a vylezie na pódium. Ľudia sa zabávajú na jeho skvelý folk-punk. Kokos to proste musíš zažiť, ak si ho nevidel, rýchlo mu urob akciu alebo niekam behni, neolutuješ! Po jeho vystúpení sa dozvedám, že v stánku s jedlom sa dávajú zadarmo (!!!) skvelé žemle so šošovicovou nátierkou. Beriem Katku a ideme pozisťovať či sú tieto rečičky pravdivé. A boli, o chvílu už držím v ruke mega žemlu s nátierkou a zeleninou od výmyslu sveta! Mňam! Po naplnení brucha sa vyzliekam a utekám na tobogán schladiť hlavu – musím pripomenúť, že tiež super vec ten tobogán! Medzi tým hrajú kapielky the Citadel a Barney Gumble takže ti nepoviem čo hrali, ako hrali a podobné serepetičky. Skús si to zohnať a uvidíš. Ďalší páni na holenie – Die hards. Chaos pankáči z mestečka Šurany. Musím povedať, že mňa to nebavilo vôbec, počas celého ich „koncertu“ som nevedel či sa v kuse zvučia alebo už hrajú. Bol to fakt chaos. Možno nabudúce budú lepší. Idem radšej na pivo. Pokým sa vrátim už sa chystajú záhoráci Blind Rattvisa. Na nich som bol docela zvedavý, nevyšlo mi pár koncertov, na ktorých hrali tak som čakal čo ukážu. Hoci som nepočul veľa chváli, nebolo to také zlé. Páčilo sa mi to, konečne aj ľudia pod pódiom trochu ožívajú. Po Záhorákoch nastupujú mladí skejteri z chladného severu – Boiling point. Tomuto hovorím muzička, vidím ich neviem koľkýkrát a stále ma to baví! Super thrash nájeb ako sa patrí. Ak si ich nevidel je to len tvoja chyba! Ešte nejaký ten prídavok a nastupujú the Flame still burns. Konečne ich vidím! Mikrofón berie do rúk sympatická speváčka a už valia old school hardcore ako to mám rád. Super, dokonca padli aj moje obľúbené skladby takže spokojnosť najväčšia. Teším sa na ďalšie koncerty. Po nich tuším nasleduje česká kapelka Telefon. Punkoví veteráni ukázali ako sa hrá punk na Rožňove. No vystúpenie nevidím celé, behám po areáli, sem tam si s niekym vypijem na to zdravie. Tým pádom aj meškám vystúpenia Nido di vespe a Carlos Dunga. Pri vystúpení Reflections of internal rain sedím a kecám, takže hudbu počúvam tak jedným uškom. Ale určite si zožeň nejakú nahrávku, super hardcore punk. To isté platí aj u maďarského zoskupenia, ktorí si hovoria Suicide pride. Opäť môžem len doporučiť. Po nich sa na pódiu ukazujú šuhaji z hlavného mesta – Adacta. Tých už sledujem z pod podia. Fajn koncertík ako vždy, chalani dávajú už aj nové veci, ktoré by mali výjsť už čoskoro. Tak nato nezabudni a podpor túto skvelú crustovú mlátičku. Po blavákoch vidím už len Paskudu. Smola, že hrali bez gitary, nemalo to tie správne gule. Ale neva, mne sa to páčilo aj tak. Ak máš rád rýchlo epileptickú muziku, toto sa ti bude páčiť! Po Paskude končím na afterke v stane, densíme, pijeme atď. Zrazu sa zobúdzam o 9 ráno, nikoho nikde. Tak čakám kým otvoria výčap čoho som sa samozrejme nedočkal. Tak balím stan, lúčim sa so zbytkom a šup domov. Na konci týchto bludov by som sa rád poďakoval organizátorom za skvelý víkend, klobúk dole dámi a páni! Najlepšia akcia leta! Dúfam, že o rok sa tam vidíme opäť.

Tento report už bol zobrazený 1181 krát!
 Autor: Lukáš
1 2 3 4 5