2.50 €

(10.4.2009) LAHAR, RÁDIOLOKÁTOR, GRIDE - Košice, Collosseum (report)
Ďalšia Veľká noc a ďalší predĺžený víkend a ďalšia príležitosť byť celý víkend niekde pri reproduktore a ničiť svoje uši (doslova!). Na túto Veľkú noc sa už konečne podarilo dotiahnuť svätú trojicu Gride / Lahar / Rádiolokátor a mnohí mi dajú za pravdu, že som sa o to už neraz pokúšal. No členovia majú okrem týchto kapiel ďalších 1500 aktivít, tak sa niet čomu čudovať, že nájsť voľný víkend, ktorý by vyhovoval každému z nich, je úloha takmer nesplniteľná. Na to, že kapely sú z Juhovýchodných Čiech, dorazili v dobrom čase, takže bol čas konečne aj na detaily v ozvučení. Ľudia sa začali zberať presne na čas, ktorý bol uvedený na plagáte. Kapely si doniesli aj vlastné distro (tričká, dosky, CD, nášivky, ..) a stále ho niekto okupoval. :) Nejakú minútu pred 8 sa už hlúčik ľudí zoskupil na dvore v Collosseu, aby sa pozreli na prvých účinkujúcich - thrashmetalových Lahar. Ľudí vpredu pomenej, no zábava akurát začínala. Odsypali celú novú dosku "Oběti doby" plus dve úplne novinky "Brak" a "Cirkus", ktoré výjdu na split LP s thrash hard coristami Stolen lives. To bude doska! Kupuj gramofón, pokiaľ ešte nemáš. Nová skladba "Cirkus" mi aspoň podľa nahrávky veľmi pripomína skladbu "Ape song" od Superapes, ale možno je to len podobným introm. Ľudí pred kapelou málo, ako by sa na takú muziku patrilo, ale kapele to zjavne nevadí a hrá naplno. Spevák sem tam aj zavíta medzi skromné predné publikum. Nejaké 4 krátke jebanice zo splitu s Idiot savant by ešte nezaškodili chlapci. Alebo úplne staré veci už nehráte? Určite si túto kapelu zožeň, pokiaľ si ich zmeškal na tomto turné. Celý koncert sa hral dole pod pódiom. Myslím si, že aj napriek niektorým námietkam od ľudí (ale viacerí súhlasili s hraním dole), je aj lepšia pre kapely priama konfrontácia s publikom z očí do očí. Mne to tak určite viac vyhovuje ako nejaké veľké pódium. Po ich sete sa mení len zostava bicích (no teda činely haha), časť zostavy ostáva, aby predviedla ďalší thrash útok. Mikrofón si berie do laty "najsvätejší zo svätých", a to pán Iny a cover šou sa môže začať. Rádiolokátor začína s "Príchodom zla" od Debustrolu, metalisti prišli na parket, takže konečne žiadna veľká priepasť medzi divákmi a kapelou. Klasicky nechýbajú hlášky z 80-tych rokov medzi pesničkami, publikum sa baví, kapela tiež, všetci povinne spievajú refrény "Protest" od Debustrolu alebo "Proč" od Arakainu. Akurát si nepamätám od koho bol jeden z posledných coverov spievaný po nemecky a so sirénou na začiatku (áno ukameňujte ma teraz za moju neznalosť!). Naozaj Iny zvláda rôzne hlasy a rôzne jazyky. Škoda, že táto banda nemá žiadnu regulérnu nahrávku. Síce by to boli asi veľké oplietačky s českou pobočkou OSY pre tie covery. Rádiolokátor dnes vedú, no na Killed by Brno sa mi páčili ešte oveľa viac! Poslednou kapelou, kvôli ktorej tu prišla asi väčšina platiacich, sú prachatickí Gride. Dávajú program tvorený vo väčšine prípadov z novej dosky ("38° ve stínu", psycho song "Na jatka už nastoupila noční směna" alebo "Kafe, noviny a rohlík s máslem"), takže kto nepočul nové CD / LP, nepoznal toho veľa. Ale samozrejme sa hralo aj čo-to staršie! Tak isto bolo možné aj počuť novú skladbu z chystaného splitu s Themou 11, ale tí sa rozpadli, a tak sa vydanie tohto splitu opäť odkládá. Šou opäť ako keby bol nejaký sviatok, ľudí pred kapelou kopec, beháme do kolečka, vreskot publika alebo nejaký ten stagediving. Nezabudli sme ani pána Inyho pokrstiť nad bibliou, nech ma pamiatku na východ. Odteraz každú nedeľu do kostola! Čerstvo po 22-hej hodine prichádzajú príslušníci policajného zboru a upozorňujú na nočný kľud. Čiže sa história opakuje, kedy tu Gride hrali naposledy, no vtedy prišli naši páni ochranci pred ich vystúpením (!!!). Tak sa dáva ešte jeden prídavok a je úplný koniec aj napriek obrovským ohlasom, aby sa ešte nejaký prídavok konal. Ešte posledné útoky na distro, skladáme aparatúru a rozbiehame absinth párty pri jukeboxe s niektorými náturami z kapiel až do rána! U mňa dnes koncertne zvíťazil Rádiolokátor. Ráno vstávame pomerne skoro, aj tých zopár hláv, ktoré vydržali až skoro do záverečnej a ideme na obhliadku mestom. Jedna časť ostáva prehrabovať staré dosky v nemenovanom obchode, s druhou idem na stanicu na lahváča :) Vraciame sa späť do Collossea a aby toho nebolo málo, tak naobed vyrážam uzrieť tú istú zostavu do Trenčína, ale to je už asi iný príbeh. Na záver by som sa chcel klasicky poďakovať všetkým, ktorí nejako organizačne pomohli alebo prišli na koncert aj keď bol "cirkevný sviatok" a samozrejme aj kapelám, ktoré cestovali pre niekoho až neprekonateľnú diaľku! Naozaj veľká vďaka a rešpekt, že niekto môže byť tak šialený a Veľkú noc stráviť v dodávke a medzi alkoholikmi.
PS: V kútiku srdca dúfam, že sa uvidíme na Veľkonočnej zabíjačke číslo 3, ktorá bude 4. apríla 2010.

Tento report už bol zobrazený 780 krát!
1 2 3 4 5