GETO, CINNAMON WIND, MA CHANKA, CAMELEON (20.9.2020, Košice, Collosseum)

BANDIT - Warsaw MC

Igor Bancer strávi narodeniny vo väzení

Punkheard #2 / 1996

BESTHOVEN / BETON - DIFFERENT WARS .. BUT STILL THE SAME VICTIMS 7" (recenzia)
Totalitarianism still continues
Pozná niekto lepšiu definíciu slova čakať ako tú, ktorá sa používa v "xyz/kórovej" subkultúre? Neviem o žiadnej, ktorá by sedela lepšie. Na vydanie dosky sa niekedy čaká doslova roky, naštastie zdržanie nebolo extra veľké v prípade tohoto najnovšieho diela na slovenskej vinyl scéne. Adrik zobral vydávanie vecí viac než seriózne a chrlí jednu platňu za druhou, čo je jednoducho fantastické. S vydaním v už štandardnej D.I.Y. kooperácií mu pomohli I Feel Good (Francúzsko), Dist & Confused (Sweden) a Rabia Contra El Sistema (Espaňa). Poďme sa rovno bližšie pozrieť na to, čo nám naservíroval pán majster Fofäo Disrust alias Besthöven. Ako sa píše v obale: Total Dis-Cimex! Kolízia Disclose a Anti-Cimex v priamom prenose, apokalypsa začína! Myslím, že zvuk Besthövenu nemusím nejak opisovať. Nekonečná crustová karbobrúska ničiaca uši hneď prvou skladbou o "Utopení sa v strachu". Strach je samozrejme myslený ako ten, ktorý zažívajú civilisti pri vojnových konfliktoch. Druhý song opisuje ako sedíš rozvalený na gauči, čumíš na TV a správy ťa zahlcujú novinkami ohľadom vojen, pritom si neuvedomuješ, že ďalšími obeťami môžeme byť kľudne my. Stranu A uzatvára cover verzia songu "Crying Children" od nemenovanej japonskej kapely, ktorá však už bohužial aktívne nepôsobí. Znovu oživlí a znovu koncertujúci Beton z Blavy už začiatkom leta uverejnil na svojom internetovom profile dve skladby, ktoré sa objavia na chystaných split 7". Hneď po tom ako som si ich vypočul som bol prekvapený, normálne som si ich púšťal dokola! Jeden z nich, Detonátor, sa stal prvou skladbou na tomto splitku. Páni gitaristi, ktorých určite poznáš z iných kapiel a jediní členovia, ktorí zostali z pôvodnej zostavy, zajebú na úvod nejaké riffy a môžeme ísť na to. Atómka vybuchla a namiesto hríbového efektu sa na teba vyjebe z reprákov surový crustový efekt. Jednoducho total detonátor, prakticky non stop tukatra-tukatra sprevádzané už spomínanými ladnými tónmi gitár a basy, ktorej sa ujala basáčka (nie som si istý či náhodou nie ex-Agregat) Teror. Nový je aj bubeník a rev si zobral na starosť Karl z Dead Is Sexy, atď. Spolu s Generálom sme sa zhodli na tom, že druhý song Konvoj má obrovské hitové ambície a stane sa súčasťou repertoára najebaných pankáčov. Absolútny alkokrast hit, toto treba proste počuť. Ústredný riff tohto songu mi pripomína deštrukciu "Peklo Na Zemi" od legendárneho Agragatu. Platňa dohrala a ja poriadne ojebaný dávam repete! Páčia sa mi aj etikety samotného vynilu, Betonári vykradli jeden veľmi známy motív a podarilo sa im to, taktiež Besthöven. Na záver možno spomenúť nejaké technické parametre. Dokopy bolo vylisovaných 1100 kusov, prvých 100 na priesvitnom vinyle so šedým obalom (netuším, či ešte dostať), ale určite si zožen toto dielo aspon na jednom zo zvyšných 1000 čiernych 7 palcových podpivníkov!

1. Besthoven - Drowned
2. Besthoven - The end
3. Besthoven - Crying children (Disclose cover)