RUIDOSA IMNUNDICIA / SOLID DECLINE 12"

Autor: Adrik | Počet videní: 762

Thought crime records
Keď som pred dva o pol rokom prvý krát počul na Vegafeste Ruidosu inmundiciu, hneď sa mi svojou muzikou vryla do pamäte a ostala tam až dodnes. Hneď som si zohnal sedempalec "De una vez", ktorý ma vie rozsekať ešte dnes a po mnohých komplikáciach konečne aj túto veľkú dosku, aj keď je už nejaký ten rôčik vonku. Musím vyzdvihnúť obal, tvrdý roztvárací kartón so sieťotiskom, viacfarebná obálka, na ktorej lietadlá bombardujú domy a pod nimi sa opaľujú šťastní pupkáčí so svojími ženuškami, ako by sa nikde nechumelilo. Takéto kontrasty mám rád. Fakt kvalitná práca. Z druhej strany samozrejme nechýbajú texty, ale bohužiaľ len v rodných jazykoch (španielčina a nemčina). Prejdem k muzike, vkládam ihlu na priesvitnú dosku (press bol 500 čiernych, 400 priesvitných a 100 červených dosiek!) a od prvej stotiny sa začne u reprákov valiť rýchly hard core s excelentným ženským spevom na strane Ruidosy inmundicie, sem tam nejaké sóličko a ide sa ďalej. Kapela začína tam, kde skončila pri debutovom sedempalci, skôr by som povedal, že niektoré songy sú si až veľmi identické. RI tu má 9 vlastných skladieb + jeden cover od Anti / dogmatiks. Škoda, že tu nie je line up kapely, zaujímalo by ma, kto masí na gitare (O pôvodnom gitaristovi Miguelovi - brat speváčky, ktorý ju zbil na Vegafeste a následne sa stratil na Slovensku, ale o tom by vedeli hovoriť hlavne trenčianski krasteri). Texty prevažne proti klamaniu ľudí a že treba mať oči stále otvorené, lebo obeťou klamstva sa môže stať hocikto a aj Ty! Otáčam dosku na berlínskych Solid decline (ex Y). Tu sa ide ešte oveľa rýchlejšie, 14 pol minútových fast core nakládačiek s hard coreovou príchuťou o celkovej dĺžke 11 minút, no v tých "dlhších" piesňach kľudne nájdeš aj nejaké pomalšie gitarové pasáže. Viac ma nadchla Ruidosa (asi z nostalgických dôvodov :), ale to neznamená, že u Teba to nemusí byť naopak. Treba si to vypočuť. Vydával to Thomas z Berlína z labelu Thought crime records, ktorý toho navydával habedej, medzi inými aj spomínané dosky Y, debut Ruidosy na vinyle alebo aj desaťpalec slovenských Nonconformist. Fakt len odporúčam obe bandy!