Pi 24.5.2019 - 25.5.2019
Fear fest:
DEVIATED INSTINCT (UK), EXTINCTION OF MANKIND (UK), HONNÖR SS (Švédsko), AGNOSY (UK), SLUTET (Švédsko), SYSTEMIK VIOLENCE (Portugalsko), PISSCHARGE (Nemecko), BRINK OF DESPAIR (Nemecko), ATERFALL (Švédsko), PANIKATTACK (Švédsko), KILLBITE (Nemecko), TERRORVÄLDE (Švédsko), ANTIGEN (CZ / Nemecko), DEATH CULTURE DEPRIVATION (CZ), ENCORE (CZ), CAPSAICIN (CZ), KIBERA (CZ)

Praha, Modrá vopice

DIS-K47 / MORAL HANGOVER - LIMIT (TOTALITARIANISM STILL CONTINUES)
11.00 €

MORROW, ECHELONS (9.5.2019, Viedeň)

INCRIMINATE, HROBÁR, NOTHING CLEAN, ENDLESS SWARM (3.5.2019, Lovčica, Iba pohoda)

Urbura - Krvavá nevěsta CDr

Pozvánka na Fear fest 2019

Smrt #1 / 2006

SLOBODNÁ EURÓPA - UNAVENÍ A ZNIČENÍ 12" (recenzia)
Matúš records
Ani v najdivokejšom sne by mi nenapadlo, že niekedy budem písať recenziu na LP SLOBODNEJ EURÓPY. Z pamäte neviem vyloviť ani sny o DAVOVEJ PSYCHÓZE, TELEXE alebo EXTIPU a stalo sa. So Slobodkou mám však dosť divný vzťah. Prvé stretnutie bola samozrejme "Pakáreň". Komu v puberte neučaroval ten bezstarostný a flegmatický punk´n´roll plný mejdanov, piva a slnečných pláži? Dodnes tie piesne poznám naspamäť aj odzadu. Minuloročnú reedíciu u Matúš records som bohužiaľ akosi nestihol a kupovať to za dvojnásobnú cenu od "klasických" predajcov sa mi nechce. Dúfam ale, že aspoň skresala špekulantské ceny pôvodného pressu. Druhý album "Unavení a zničení" si ku mne hľadal cestu oveľa oveľa dlhšie. Cítiť v ňom únavu, nepekné vytriezvenie a absťáky, všadeprítomnú smrť, neobsahuje už toľko "hitov", na druhej strane počuť výrazný hudobný aj intelektuálny posun. Veľmi jednoducho povedané, stále som musel mať na neho náladu. O prvé oficiálne vinylové vydanie sa opäť postaral Matúš records. Pokiaľ si pamätám, tak Whiskyho samostatný album som ani nevládal dopočúvať do konca a Braňov punk rock z Transylvánie je úplne iná kapitola. Nasledujúce albumy "Trojka" a "Štvorka" už šli úplne mimo mňa. Takže tak.
Rock´n´roll neskončil, rock´n´roll trvá. Ale slnečné leto z "Pakárne" skončilo, je tu chladný október. Prvá, silná gitarovka "Dry ´69", nastoľuje ponurejšiu atmosféru, ktorá sa bude tiahnúť celým albumom. Nasleduje najznámejšia skladba z platne - "Podvod". Nielen vďaka videoklipu, ale aj hitovosti a ľahkej zapamätateľnosti. Všetko je proste podvod. Skľúčená atmosféra sa vracia v skladbe "Slzy". 90-te roky, Bratislava, heroín, pervitín, beznádej a smrť. Alebo len premýšľanie nad vlastnou smrteľnosťou? "Už je to tak. Všetko sa nakoniec obráti na prach, nakoniec zostanú iba slzy, a to ma trochu mrzí." Len o trochu menej úzkosti skrýva song "Boh". Na gitaru ako hosť double L aka Laco Lučenič, dnes už regulérny člen kapely, takže o neobyčajné riffy a sóla nie je núdza a k Whiskymu sa pridala Katka Korcek. Ani v dobovej "Možno" neprichádza k trvalejšiemu otepleniu. Plná nádeje, sklamania a opäť narážky na heroinové excesy. Minútovka "Nebezpečný pocit" - to je skľúčená atmosféra a neveselý sound, ktorému nepomáha ani L.L. na druhej gitare. Stranu zakončuje až melancholický "Večer". Dokončenie ťažkomyseľnosti zo skladby "The end", opäť výrazná gitara, ale nakoniec stále výjde slnko a všetko sa začína odznova. Veľkolepý nástup rovnomennej "Unavený a zničený" na začiatku B strany, kde si ako hosť za piáno sadol Marek Brezovský. Pokračuje sa v strednom tempe za chladného ranného svitania. "Svet je divoký a šialený, ja sa v ňom už vôbec nevyznám." Rocknrollovejšie poňaté "Lepšie ja" s rovnako optimistickým nábehom, ktorý hneď uzemní text o sychravej realite. Hej a opäť gitarové extempore hádaj od koho. "Stále skúšam robiť to, čo chce moje lepšie ja, málokedy to zvládnem bez boja ..." Ďalším hudobným chameleónom na tejto strane je song "Na rohu" s Paľom Hammelom ako hosťom za mikrofónom. Tempo aj nálada sa tu striedajú ako ponožky. Určite najsmutnejšia vec na celom albume. "Netráp sa pre osud sveta, je to blbosť, nejak sa už dotočí." Mrazivo pravdivé. Atmosféru drzého opusu s názvom "Tma", v ktorom je stále prízemná hmla, dotvára Hammond organ. Prestup zo Zóny a do Slobodky si Braňo Alex poriešil prerábkou skladby "Puf a muf" a je to po tej celej depke detinská sranda s čembalom na záver. Ako bonus anglická verzia "Dry ´69".
Dobojované. treba uznať, že sa jedná o mimoriadne plodný muzikantský počin, a to nielen vďaka rôznym hosťom, ktorých mala kapela za celú existenciu požehnane. Nahrávka pozostáva z dvoch nahrávacích sessions (štúdio STV ´92 a štúdio Ebony Bratislava ´94), kde v každej majú iného bubeníka, no nejaké skoky alebo rozdiely by si hľadal márne. Ale aj po niekoľko početnom oprášení "po rokoch" musím mať na tento album, hlavne jeho texty, náladu.
Vinylová platňa vyšla aj s insertom a grafikou z CD reedície z roku 2008 (aspoň tracklist sa mohol prepísať pre LP).
Heroín sa na celej nahrávke spomína iba dvadsaťkrát.
Fuck SOZA.