NABOSOPOSKLE, COCO BONGO, the WILDERNESS, DREVEŇAKOVCI (23.12.2017, Košice, Collosseum)

NULAJEDNANULANULA - Demo MC

V úzkostnej depresii vzbury

Purulent grind #1 / 1999

Cuketa na kari

E!E 12" (recenzia)
Takže po HNF, S.P.S., TELEX, ŠANOV a ešte neviem čom všetkom prišla na rad aj reedícia prvého radového albumu legendárnych E!Ečiek ... Pôvodné vydanie vyšlo v 1992 a je dávno vypredané, pravdupovediac od doby čo zbieram LP, a to už nejaký ten piatok je, som sa s touto nahrávkou ešte nestretol, a  to som v rukách držal už všakovaké rarity ... takže, za túto reedicíu som úprimne veľmi rád. Kto by nevedel, tak kapela sa sformovala v roku 1987 v Příbrami, kde vačšina členov pracovala v rovnakej firme (Zetor). Ako ich inšpirácia na založenie vlastnej kapely bola miestna banda BONPARI hrajúca new wave. Pôvodnú zostavu tvorili Robert Kyselo (bicie), Vilda Řapek (basa, spev), Petr "Bakča" Bakalerov (gitara, spev) a Miroslav Bergenstein (akordeón, spev). V tejto zostave im aj vyslo demo s názvom "Obyčejní poserové" ako paródia na album "Obyčejní hrdinové" od HNF. Po určitých personálnych zmenách (vojna atď...) vydávajú svoj prvý album s názvom "0001". Toto vydanie sa nijak nelíši od tej prvotnej náhravky, vydavateľ zachoval všetko, čo sprevádzalo povodný press. Obal, booklet, texty ... proste všetko, ak nepočitam fakt, že samotný asfalt vystriedala priesvitná farba namiesto čiernej. Album obsahuje 15 už zľudovelých songov, jednalo sa aj o covery, o ktorých ani neviem či sa má cenu rozpisovať, keďže ich každý veľmi dobre pozná. Štýlovo sa jedná o melodický punkrock 77 s chytľavými refrénmi a  rôzne sa prepletajúcimi spevmi. Sama kapela sa podľa ich tvrdenia nikdy nebrala príliš vážne, čo dokladuje aj svojimi textami ... z pohľadu dnešnej doby viac ako úsmevnými. Nahrávka disponuje jak slabšími, tak silnejšími miestami, každopádne treba brať na zreteľ dobu, kedy bola zrealizovaná. Ďalšia vec je, že muzikanti neboli nikdy žiadni virtuózi, takže to treba brať s rezervou. Myslím, že na danú dobu ponúkli viac ako priemer. Neviem ako je to teraz, ale v minulosti nebol problém vidiet kapelu naživo v podstate kdekoľvek, či sa jednalo o fesťáky alebo klubové akcie, kde odznela vačšina piesní práve z tohto albumu ako napr. "Humusák", "Číro", atď ... Mňa na živo bavili stále a zažil som s nimi v Collosseu (cca 12 možno aj viac rokov dozadu) jednu ukrutnú chlastačku, kde sa chlapci na čele s Bakčom (R.I.P. 2013) zoznámili s tatranským vetrom a už to išlo ... nakoniec mi darovali aj mikinu. Takže suma sumárum, pokiaľ máte radi melodický punkrock a ste gramofonovým nadšencom, nie je čo riešiť ... Minimálne z  nostalgie by som si túto dosku určite zadovážil.

eecka.eu
  1. Humusák
  2. Jsem proti