Trnava, Kubík

CERELITIDA #7
4.00 €

YLVA, ELR, AMENRA (10.11.2019, Košice)

TENDENCIE - FABRIKA NA UMELÚ NÁKAZU 10" (recenzia)
3corecords
Teraz alebo nikdy, povedala si štvorica pankáčov v strednom veku zo západného Slovenska, poobracala naruby vrecká na kapsáčoch a bundách, doma porozpárali matrace a samy si vydali desaťpalcovú elpéčku. Boh vie, čo na to povedali ich priateľky. Ani sa nezdá, ale už je tomu tri roky, kedy vydali demo "Naša cesta" ešte pod názvom TENDENCY FACES TO US. Vtedy sa mi hlboko do pamäti zaryl refrén "vyjeb sa na to – jazdi na bicykli, vyjeb sa na to – ride a bike!". To som bol ešte pankáč bez vodičáku, ale ani v tejto zime nezanedbávam bicykel :) Nová nahrávka sa volá "Fabrika na umelú nákazu" a ako som už písal, je vylisovaná na sympatickom formáte. O ideálnosti desaťpalcových formátov už bolo napísaných veľa onanistických recenzií, takže prejdem k obalu a muzike. Obal je vytlačený na fajnom lesklom kartóne a motív pripomína obálky českého fanzinu Buryzone. Takže tajný zahraničný investor je odhalený. Desinka obsahuje deväť skladieb a začína introm na začiatku veľmi letmo pripomínajúce intro na LP ILÚZIE (ďalšie odhalenie). Akustickú gitaru vymení elektrika a už to šľape v zabehnutom strednom rytme na pomedzí hard core a punku. Pre niekoho možno lopaťáckejší alebo melodickejší prístup, ale pesničky majú dosť zložitú štruktúru, kedy bubeník búcha furt po inom vlnenom plechu alebo vedre od farieb. Ale nie, tie bicie majú krásny zvuk. Ďalším veľkým plusom je úplne zrozumiteľný spev v slovenčine. Dať si zo tri piva za obedom niekedy urobí s hlasom hotové zázraky. Dokonca aj doprovodný škrekot je úplne čitateľný. Ak po prvom vypočutí prevraciaš oči, že čo to vyšlo na vinyle, daj nahrávke čas, aby si sa začal orientovať vo všetkých skladbách. Alebo to len nie je pre každého. Chlapci spievajú o bežných každodenných veciach, obetovanie života a snov v prospech kariéry, kradnutiu myšlienok nacistickými tragédmi, jedna je opäť o bicykloch!, alebo o tom, že niekedy v našich kruhoch tichá voda brehy myje a ten kto najviac kričí, nič nevydrží - nasmial som sa na spojení butikoví panáci haha. Všetky texty sú vytlačené na recyklovanom papieri s prekladmi s doprovodnými kresbami a fotkami a pre mladších, ktorí nosia na ušiach slúchadlá je tu aj download kód. Vyšlo v skromnom náklade 250 kusov. Táto prvá tohtoročná punková lastovička dokazuje, že na Slovensku nie je vinyl len výsadou extrémnych žánrov, ale niekedy prekvapí aj kapela, od ktorej by si to nečakal. Hor sa na bicykle skántriť do lesa miestnych developerov, do slúchadiel si môžeš dať mp3 TENDENCIE!

tendencie.bandcamp.com
  1. Byť sám sebou
  2. Okovy