30.5.2004 SKARFACE, LOS FASTIDIOS, ZÓNA A, CHANCERS, ..; Praha, Stromovka

Autor: Deneš | Počet videní: 668

Na túto akciu sme sa tešili ako malé deti asi tak 3 mesiace vopred, ale asi nikto neveril, že sa tam aj dostaneme. Sobotňajšia Zóna A v Brne bola príjemnou prípravou (a to sme este ani netušili aké prekvapenie nám prichystá pražská AFA....). Do Prahy sme odchádzali z Brna ráno v zostave 4 zvierat(2 ľavica + 2 pravica :) a po dosť dlhej ceste počas ktorej sme sa venovali veľmi zaujímavým debatám a niektorý podľahli aj nástraham domácich liehovín.....:))sme dorazili do Prahy. Stretli sme sa s jedným predstaviteľom košickej ultra - ľavice a vybrali sa na Stromovku. V čase nášho príchodu už na pódiu hrali Green smatroll, ktorych ja osobne považujem za to lepšie, čo na českej Ska scene posobí. Dokonca si v jednej pesničke na pomoc zavolali aj speváka z kapely 2v1. Po nich neplánovane nastúpila kapela Direkt z Prahy, ktorú som pred tým nikdy v živote nevidel, ale musím uznať, že svojím drsným oi! ma dostali. Po menšej prestávke, ktorú sme využili na menšie občerstvenie nastupuje na pódium legenda českého punku: N.V.Ú.. Povodne mali krstiť nový album, ale podla Stepanových slov sa niečo pokurvilo, a tak sa krst nekonal (zevraj ho pokrsia na Antifeste). Predviedli v skutku sympatický výkon z toho, čo hrali si pamätám "Tohle možná projedem", "Sestro", "Dneska" a na záver dali pre celú Stromovku hymnu Sham69: "If the kids are united", čo bola bodka za ich vystúpenim. Po pár pivkach (ktoré bolo veľmi ale veľmi chutné - Krušovické) pódium ovládli páni, ktorý sú právom považovaný za to najlepsie, čo sa na českej scéne nachádza a to anglicko - škótsko - česká kapela the Chancers. Naposledy som túto kapelu videl v januári v Žiline a úprimne musím povedať, že pre mna to bol jeden z vrcholov fesťáku. Predsa len ska je mojmu srdcu najbližšie. Zahrali veci z nového aj starého albumu, k tomu pridali ešte aj pár nových skladieb a samozrejme nemohla chýbať moja najobľúbenejšia skladba od Selecteru - "Missing words", kvalitná muzika, duchaplné texty a geniálne kecy speváka. Po Chancers sa prekvapivo a dosť nečakane začali na pódiu rozkladať Fastidiovci. Títo Taliani majú evidentne muziku v krvi o čom myslím nepochyboval nik kto bol na Stromovke. Hneď na začiatku to odpálili pesničkou "Cuba libre", a tak nasledovala asi 2 hodinová prehliadka toho, čo táto kapela za niekoľko pár rokov napáchala. Aj keď mám voči niektorým ich, povedzmeže naivným názorom výhrady, bol som z ich vystupenia úplne unesený. Ako prídavok nesmela chýbať "La vera forza" s dnes už asi pre nich neaktuálnym refrénom "... no politica, oi!oi!oi!...", čo už :), fakt veľmi dobre vystúpenie. Po nich už mali príst na rad zástupcovia Pressburgu - Zóna A. Tiež mali krstiť album, ale aj keby vystúpili, tak by sa krst nekonal pretože sa im rovnako ako NVÚ - čkam niečo dokurvilo pri výrobe. Hneď ako Koňýk vyšiel na pódium sa začal incident, ku ktorému sa ja už nemienim znova a znova vyjadrovať. Len toľko napíšem, že ak AFA píše vo svojom prehlásení to, že vyzvali Koňýka na to, aby to celé prišiel na pódium vysvetliť tak prečo po ňom asi po prvej vete začali hádzať stoličky??? .... Podľa mňa takto nevyzerá normálny dialóg .... (reálne to asi zhodnotil Konyk vo svojom vyjadrení na: http:zonaa.wnet.sk). Po tomto asi hodinu trvajúcom incidente prichádza na pódium špička francúzskej a dovolím si tvrdiť, že aj európskej ska scény - Skarface. Všetci oblečený ako sa na kapelu tohto žánru patrí v čiernych sakách. Ich vystúpenie roztancovalo celú Stromovku, pod pódiom nastalo pravé punx & skins & dread united, každý sa veselil a celá Stromovka sa na chvíľu premenila na Rudeboy Paradise. Asi okolo 22:00 mali tito francúzi kvoli nočnému kľudu skončiť, ale keďže tvrdia že Praha je najlepsím miestom na koncerty tak nám ešte na dobrú noc pridali asi 8 pesničiek a svoje vystúpenie klasicky ukončili za zborového spevu "Skarface go home" .... yeah! Myslím že nikto nebude namietat, že práve oni boli zlatým klincom večera. Po koncerte sme sa klasicky venovali popíjaniu až do rána bieleho. Na záver musím len poďakovať organizátorom a verím, že aj budúci ročník nás prekvapia nejakými zaujimavými kapelami. Vdaka!