24.2.2007 MADCULT, MASO; Košice, Khoi khoi

Autor: Milosh | Počet videní: 852

Konecne po dlhsej dobe sme mali zase moznost zhliadnut v kosickom Khoi-khoi klube hardcore alternativneho razu. Zavitali k nam dve slovenske kapely zo Zvolena, a to kapela MADCULT a stari harcovnici MASO. Zaciatok bol naplanovany na osmu hodinu vecernu, ale kapelky sa trochu zdrzali na ceste a aj po ich dorazeni sa vyskytol zahadny problem na klubovom zosilnovaci. Takze sa cakalo a cakalo, az niekedy pred desiatou, po odstraneni chyby na zosilnovaci to mohli odpalit Madcult tak, ako sa patri. Navstevnost bola nie najruzovejsia, a to asi 50 platiacich ludkov. Ale na to, ze bola kosa a vonku to nebolo zateplene ako kedysi, to stacilo na opticke zaplnenie priestoru. Tato kapelka spustila velmi zostra svoj velmi zaujimavy alternative hc. Mne osobne sa to velmi pacilo. Tazko to k dacomu prirovnat. Bolo vidno, ze chlapci maju svoj styl a robia ho poriadne. Spevak (a gitarista v jednej osobe) pouzival rozne polohy hlasu, co je velmi zaujimave a hlavne to mal perfektne zmaknute, takze neslo len o nemelodicke vrieskanie do micu. Ale bolo zo vsetkeho trocha. Zo zaciatku kazdy len okukoval, ved ako stale. Ale par ludi sa na to nemohlo len tak pozerat a rozprudili to vpredu poriadnymi stage diving-mi a po case uz plaval aj basak a atmosfera bola hned niekde inde. Kapela hrala skladby zo svojo promo albumu, z ktoreho podstatnu cast si mozte vypocut na adrese www.bandzone.cz/madcult, ale aj kopu inych skladieb (mne sa velmi paci skladba "Sweet 70`"). Kedze uz bola dost pokrocila hodina a este nas cakala kapelka Maso, chlapci ani neplanovali nejake pridavky, ale smecka Madcult-chtivich vpredu ich nenechala odist len tak. Nuz a tak zahrali este dva pridavky vratane spominanej "Sweet 70`". Myslim, ze tato kapelka je na dobrej ceste dotiahnut to niekam dalej. Snad sa coskoro dockame prveho oficialneho albumu. Takze drzme im palce! Ako druhi v poradi sa po mensej pauze, vymeneni a zapojeni par casti aparaturi predstavila kapelka Maso. Tito hardcoraci zo Zvolena niesu ziadni novacikovia a co to uz maju za sebou, takze vsetci sme vedeli do coho ideme. Tato alternativna hardcorova kapela ako jedna z mala u nas pouziva sample, takze ako dalsi plnohodnotny clen ich party bol notebook ;), z ktoreho to pekne islo do bedni a do nasich usi. Maju uz dost vydanych veci takze mali z coho vyberat a predstavili znacnu cast svojej produkcie. Kto by chcel, tak si moze nieco vypocut na www.bandzone.cz/maso a sam vyskusat ako stravi elektroniku v hardcore. My, co sme boli na mieste sme ju stravili velmi dobre a este ked sme ju zapijali pivom, vysledok sa prejavil pred podiom, kde to zas zacalo vriet. Mozno trosku menej, lebo par ludi pre dooost pokrocili cas uz brany klubu opustilo, co bola skoda. A smecka skalnych zas tahala co mohla. Ale ked poviem, ze cele to skoncilo kolo jednej hodiny rano, tak si to viete predstavit. Vonka zima a ludi to uz tahalo aj napriek velmi dobrej muzicke k pivu dnu k baru. Ale Maso zahralo ako sa patri, dali pridavky a hrali na plno po cely cas. Tak ako to ma byt. Este dodam, ze na plagate bola avizovana aj tretia kapelka - kosicky Obliterate, ale kedze ich bubenik ma momentalne zlomenu nohu, tak z toho nic nebolo. A touto cestou by som im xcel podakovat, ze na tuto akciu zapozicali kapelkam svoje bicie, takze thanx for support to Obliterate :) Takze hardcore-ova sobota vysla tak, ako mala a nakoniec boli vsetci spokojni. Konecne sme si aj my obecenstvo prisli v tejto zime na svoje a kapelky tiez, ako sa nakoniec vyjadrili. Pacilo sa im tu a snad zas radi pridu. Nuz a posledne slova venujem tutok reziserovi celej akcie Adrikovi, ktory to mal cele svedomi. Takze vsetci mu kupte velke ruzove pernikove srdiecko:D