2.50 €

(28.5.2019) INCRIMINATE, LOWEST CREATURE, LEEWAY - Košice, Collosseum (report)
Ponuka hrať s LEEWAY. Košice. Utorok. Chalani sa dohodli za minútu. Ideme. Pár dní predtým síce koncert s MEDICATION, ale nehralo úlohu. Sem sa vždy oplatí cestovať. Vyrážame tak akurát, aby sme boli napresno, pretože otvárame večer. Po ceste dážď, ale prichádzame optimálne. Vyberáme veci, zdravíme ľudí a ideme chystať stage.

Začiatok sa posúva. Nakoniec začíname štvrť na deväť. Čakalo sa, nech sa troška nazbierajú ľudia. Nie je to klasická víkendová plnka, ale účasť na utorok viac než slušná. Ľudí to tu bere. To je fasa. Zahráme set pomerne rýchlo, hrá sa nám dobre a odozva je. Takže atmosfericky top. Opakujem, sem sa oplatí cestovať hrať. Ubalím a než stihne dohorieť, začne set LOWEST CREATURE. Riadny thrash. Na štýl POWER TRIP. Takže má to všetko. Riffy, dynamiku, nasraný vokál, precíznosť a údernosť. Zahrajú niečo do polhodinky, ale celý set tlačia a nestráca to na spáde. Muzikantsky veľmi zručná robota. Určite si priebežne pobehám nahrávky.

Ubalím druhý a idem podľa Makiho inštrukcií ponúknuť Eddieho z LEEWAY. Zdvorilo odmietne, že až po koncerte. Podebatíme kus. Mimoriadne príjemný, bezprostredný a pohodový čávo. Pohybuje sa na scéne s pauzami od 1984 tuším, ale stále má v sebe ten rauš na to, čo robí. Je to z neho citeľné. Na sete LEEWAY, ktorý začal zanedlho po našej debate, to bolo vidno. Kapela poskladaná z  basáka z thrashovej kapely, mladšieho gitaristu v lakovkách s trikom THIN LIZZY a jeho mladého synovca za bicími. Vizuálne antiprototyp toho, čo by si čakal, ale hudobne šlapali ako hodinky. Level muzikantskej kvality tam bol nastavený vysoko. V strede vyschnutý Eddie vo svojom tranze. Počas songov dokrčený a polo yoga pózach, prípadne behal zboku k synovcovi. Už chápem ten strečing pred koncertom. Zohraté, posadené, vyskillované a nabité energiou. Výborný set, ktorý ma naplnil pozitivným feelingom. Hlavne keď vidíš, ako sa dá do vysokého veku robiť to, čo máš rád, ak ti nechýba odhodlanie. Alebo ako povedal sám Eddie: "I am just an old punkrocker that want to have fun and positive memories." Čo dodať.

Celé je to dneska na rýchlo. Chalani debatia s Eddiem po sete, dajú dáke pálenky a keď troška usadne prach, je jedenásť a musíme ísť. Nabalíme auto a môžeme sa pohnúť. Neprší, hmla nie je, dáme to s jednou stopkou a niečo pred jednou som v Rimavskej. Spiaci Dávid sa preberie tým, že nechtiac vojdem do jamy, ktorú nevidno od mláky. Zadok auta nahupne, Dávida zobere fyzika a dá pekne hlučnú hlavičku do okna. Kapelné momenty. Ešte vyhodiť Oliho vo Fiľakove a doma o pol druhej si spokojne s pivkom ruke prehrávam celý večer a tú vetu. Aj keď budem starý, stále budem chcieť zo života vyťažiť zábavu a pozitívne spomienky. Inšpiračný večer.

Tento report už bol zobrazený 195 krát!
1 2 3 4 5