12.00 €

A POINT OF PROTEST, DIMITAR, GATTACA, INDOCTRINATE, LAKKA, MERMOMOC, ORIENT, LUTKA LASKIER, TIGERWIZARD (12 - 13.7.2019, Brno)

MARASTIC BLUES, ROZRUCH!, NASTY PACK (29.5.2019, Lesonice, Soya haus)

NAŠE ANO MC

Biosphere #3 + #4 / 2002

(27.4.2019) ZOZOO, SAMORAST, TOY PIŠTOĽS - Košice, Collosseum (report)
Keď mi TOY PIŠTOĽS aj druhýkrát ušli v Bratislave, povedal som si, že je čas založiť si facebook, aby som už nasledujúce koncerty nezmeškal (teda aspoň jeden). Bystrica bola po novom roku (pracovný novoročný chaos mi neumožňoval sa zúčastniť :/) a ďalej nič, takže som čakal a čakal a čakal a sledoval stránku, či niečo naskočí, nenaskočí, ale nenaskakovalo (teda okrem komentov od netrpezlivých čo album, kedy bude a podobných blbostí, ktoré ma nezaujímali), až sa vyjadrili, že sa robí a lisuje album, ale v danom roku to nestihnú. Nevadí príde ďalší rok a uvidíme som si pomyslel.
V zhone práce vlastného života iných záujmov a neviem na čo sa ešte vyhovorím, som "Apokalypsu duše" uvidel na nete neskôr (nemám fb v telefóne), ale o to viac sa mi zapáčila. Keďže prišla skladba, bolo jasné, že už bude aj ten album. TOY PIŠTOĽS to potvrdili na konci januára asi tým najvzdialenejsím miestom v mojom mozgu ... Košice!!! Lovil som v pamäti, kedy som tam naposledy bol a keďže som ešte býval v tom čase doma, vychádza mi to na rok cca 2005/2007 ... proste pred internetom.
Paráda zase mi raz pani utečú, lebo vidím, ako zvládam 5 hodín vo vlaku ... A takto som to videl do 26.4.2019, až kým si to moje mozgové bunky nerozmysleli a nevybral som sa do Košíc. Keď nabudúce naši politici budú tvrdiť, že na východe nič nie je, nech sa tam idú pozrieť. Centrum Košíc ma očarilo vo všetkých bodoch, jedine toho konzumu by mohlo byť menej, ale kapitalostovi v tom za daných nastavení systému a našej vlastnej pohodlnosti nezabrániš.
Po drobnom hľadaní (mapy mi ukazovali, že mám ísť doprava, aj keď tam bola budova) a pomoci neznámeho punkáča dorážam na miesto. Poobzerám si okolie, kúpim platňu (nevadí, že ju nemám na čom pustiť) idem na bar. Chystá sa kapela ZOZOO. Túto partičku poznám len z prečítania nejakého ich textu, aj keď som sa to snažil vypočuť (sorry chalani starnem) bolo to na mňa moc hlučné, ale keďže som zástanca, že ak niekto robí niečo pre scénu, treba sa ísť na neho aspoň mrknúť, som si ich set pozrel celý. Nemám potuchy, ktoré skladby hrali, ale bolo to dobré a hlučné, pred 15 rokmi by som to zvládol na dve hodiny, dnes som si vypočul len koncert. Vidím motajúceho sa Krtka, pogratulujem mu k dlhoočakávanému albumu, zisťujem či náhodou nemajú tričká, ale budem musieť vymyslieť inak ako sa k nemu dostať (niečo vymyslím) preberieme kapely, ktoré dnes hrajú, prečo ma pred rokmi zaujali TP, počúva nás popri tom aj Jaro a večer je fajn, napriek tomu, že neviem čo od týchto pánov uvidím na pódiu.
Medzitým sa rozbehol SAMORAST, ktorý som sa trocha snažil aj napočúvať, ale nezaujalo ma to. Po vzhliadnutí ich setu si ich budem musieť ešte trocha natrepať do uší, lebo čo skladba, to inteligentné podanie, medzi piesňami komentáre k aktuálnym piesňam aj situácii na SVK. Proste toto vyzerá na celkom fajnú sociálno - spoločenskú kapelu. Poschodie sa slušne zaplnilo, ak mi bola pred tým zima teraz už cítim, že mikina by mala ísť dole. Po strašne dlhom ladení prichádza hlavný hosť večera TOU PIŠTOĽS. Ak čakáš, že budem objektívny, ani nečítaj ďalej, lebo keď kvôli niekomu obetujem 2x6 hodín vlakom, asi mám to zoskupenie rád.
Dalo by sa povedať, že si vypočujeme prierez ich dvoch posledných albumov, a to čo je zverejnené z nového albumu. Smršť odštartuje "Spomienka" a "S. M. K." nasledovná "Never všetkému" a "Okeňákom" a prichádza "Apokalypsa duše". "Chudák" a "Hajzel" za sebou (Krtko neviem aké pohnútky ťa vedú k tomu, že si hajzel, ale ak sa správaš podobne ako sú vedené vaše texty, asi to tak zlé nebude), Krtkova predstava "Reality show" vrátane delenia prachov a slávy a na pódium ide slečna, ktorá im dopomohla ku "Chcel by som". Bohužiaľ čas sa chýli k vrcholu, a preto sa uberajú niektoré skladby, zaznieva "Vojna" z albumu "Sme prasatá", "Vyber si" a "Srať na biely dom". Ako bonus, aj keď neviem či je to to správne slovo - "Civilizácia". Výborný večer sa končí, vypijem džús a plný pocitov sa vyberám na druhú 6 hodinovú cestu.
Čo dodať na záver?
Každá s kapiel mala svoje čaro, kým pre mňa boli vrcholom TP, pre niekoho to mohlo byť ZOZOO a pre iného zase SAMORAST (o nich ešte budeme počuť). Organizátorom koncertu patrí uznanie, aké kapely a v akom podniku dali dokopy a mestu Košice odkaz, že na tom východe to nie je zlé...

Tento report už bol zobrazený 195 krát!
 Autor: Lukáš
1 2 3 4 5