9.2.2019 INCRIMINATE, TORPUR, BILLOW, MÖBIUS; Trnava, Kubík

Autor: Fog | Počet videní: 620

Už keď sme hrali v Kubíku s MEDICATION TIME, chcel som sa sem vrátiť čo najskôr. Takže keď pristála na stole pozvánka prísť s INCRIMINATE, v kapelnom chate sme si to potvrdili svetelnou rýchlosťou. Kubík je produktívny kolektív, starajú sa, aby to tam žilo a robia to dobre. Mocne oceňujem, pretože takýchto miest máme málo a každé si treba vážiť a strážiť. Navyše v nových priestoroch, takže sa k radosti sa pridala zvedavosť.

Event nebol len o samotnom koncerte. Pod Label festom sa schovávalo stretnutie ľudí, ktorí prevádzkujú vlastné labely a iné projekty, aby mali možnosť sa spoznať, odprezentovať a zdieľať svoje postrehy a skúsenosti. Plus muzička, jedlo a socializácia. Chalani chceli ísť aj skorej, ale povinnosti ma nepustia a odchod je dohodnutý na štvrtú. Stále hojím pravý členok, ktorý som si natiahol ešte deň pred akciou v Banskej Bystrici. Tam som to ešte zvládol odšoférovať a odohrať, ale na druhý deň mám nohu ako sloníča a nasleduje dvojtýždenná rehabilitácia. Veci odvtedy stále pobalené, pretože okrem členku nám navyše z dôvodu prerábky v skúšobni odstavili elektrinu. Pôjdeme verejnú skúšku.

Hráme prví, mali by sme byť na mieste kolo pol siedmej. Aj tak sa zamotáme časovo troška a vyrážame až o piatej. Prichádzame akurát tak, že môžeme vláčiť veci rovno do klubu a chystať sa, aby sa stíhalo. Nevadí, aspoň odpadne klasické predkoncertné čakanie. Nový priestor sa mi zapáči na prvý pohľad, ale teraz je čas dať dokopy veci. Ide to rýchlo. Rovnako aj set. Hrá sa výborne, ľudia sú natlačení vpredu a napriek absencii skúšok to odsypeme celkom statočne. Bavíme sa tým, ľudia tiež, atmosféra výborná. Prevláda dobrý pocit a to sa to pre nás večer len začína.

Než sa nachystajú TORPUR, pokukám priestory. Lokalita perfektná, priestor famózny, hajzle špičkové. Fakt je to tam parádne. Ľúbim to tu. Na prvý kontakt. Prenajímateľ je súkromník a ako povedal Matúš, chce ich tu. Ideálne kombo a základ na udržanie a rast celého Kubíku a komunity okolo neho. Win to win situácia. Teším sa aj za nich. Ideme zapáliť na terasu. Prichádzame dole pár minút pre druhým setom. S TORPUR sme hrali v Pešti, moc v pohode týpci a hlavne tlačia zaujímavú muziku. Pre-echovaný punk, postavený na masívnej gitarovo/noisovej gitarovej hradbe, kde primitívna rytmika držiaca tep poháňa túto fabriku na riffy. Bubienky v ušiach sa krútia naopak. Títo chalani vedia, ako zavaliť priestor hlukom. Hlučný, dynamický a pestrý set.

Kým sa dole deje set BILLOW, vykecávam sa hore s ľuďmi, hlavne so Spikeym. Ani neviem, ako uteká večer. Je tu kopa kamošov, jesto o čom. Socializácia je silný činiteľ. Prichádzam na miesto diania pred setom MÖBIUS. Na nich sa teším špeciálne. Logisticky to majú tiež vyhrotené, takže nehrajú naživo moc často. Chalani nastavili mohutnú stenu z bední a Fokulár doniesol svoje bicie. Kopák dvadsaťštvorka a zvyšok zostavy tiež o pár palcov viacej. Darmo, keď chceš svoj sound, nie je o čom. A podpísalo sa to neskutočnou mierou na celom feelingu. Ich temný sludge s mierne psychadelic odbočkami si ma podmanil už na prvý krát. Tu je to ešte kúzelnejšie. Je tam všetko. Atmosféra schopná preniesť diváka niekde inde a nápady k tomu potrebné. Muzikantsky vypiplané. A zvuk ako z rozprávky. Hutný, temný, zároveň prehľadný. Stojím tam, sledujem a nechávam sa pohltiť. Monumentálny set! Iný prívlastok by bol neprijateľný.

Tým, že nie sme až tak ďaleko, nemusíme hneď po skončení utekať. Dejv ide do Blavy, Oli sa neponáhľa a Kubo odo mňa nejde do Rimavskej, pretože musíme nedeľu sťahovať veci zo skúšobne. Takže sa motáme po priestore a užívame si po koncertnú atmosféru. Dostanem aj pusu od Denisa. Toto sú vrcholy. Celý večer je top. Ani sa nám poriadne nechce, ale pomaly sa to aj tak rozpadá a je čas ísť. Dorazíme domov okolo druhej a pred spaním ešte dáme s Kubom debatu, kým tradične vypliaskam návratové brko pri pivku. Díky Kubík. Za všetko. Máme vás radi.