SHITSYSTEM, the PUBLIC, VOLE, -273.15 (20.4.2019, Košice)

TENGRI, 52 HERTZ WHALE, OUR STORIES, the WILDERNESS (30.3.2019, Bratislava, Fuga)

RANA - Nesprávne otázky CDr

Pozvánka na Hardcore is coming fest

Bariéra #6 / 2001

(25.1.2019) DVERE, NABOSOPOSKLE, INCRIMINATE - Banská Bystrica, Kaktus (report)
Posledné roky som začínal mať seriózne obavy, či sa ešte vôbec niekedy dočkám novej pankovej generácie. A ak náhodou áno, tak ma hlavne zaujímalo to, že akým smerom sa bude uberať. Na východe sa s tým veru neserú. Behom roka vyskočilo na koncertné pódiá hneď niekoľko nových kapiel s neprefláknutými xichtmi, až som to pomaly nestíhal registrovať. Paráda! 3 z týchto súborov, plus support z RS/LC zavítali jeden piatok aj k nám do Bystrice. Počet platiacich sa vyšplhal plusminus na 40 osôb, čo je pri relatívne neznámych bandách super počet. Už štandardne sa muzika začína až po 9 hodine večernej a už si ani nespomínam, kedy som ostal na koncerte do konca. A keďže aj túto sobotu ráno ma čakajú rodinné povinnosti, tak mi uteká posledný hip hop projekt DUDE THE WOLF. Škoda, že sa svet nemôže točiť hlavne okolo mojich potrieb :-D. Týmto na vás apelujem, aby ste na tom popracovali :-).
Prvou kapelkou sú šráci s dosť atypickým názvom DVERE. Síce atypickým, ako atypickým. Niekto si pochvaluje napr. názov TELEFON, pre jeho mnohovýznam, ako napr. prostriedok komunikácie. Tak isto by sa dal aplikovať aj názov DVERE - vstupná brána nových myšlienok, prekročenie prahu svojho pohodlia atd atd. Ak si správne pamätám, tak chalani sa dali dokopy skrz aktivity v košickom Klube a ich celkový výpočet je tiež viac než slušný. Jeden známy, bývalý pankáč, dnes alkoholik, gambler a feťák mi s rozčúlením nedávno písal, že títo mladí (nie títo konkrétni chalani, ale celkovo mladí punx) absolútne nemajú šajnu o čom je pank. Že za našej éry (píšem, ako keby som bol už spičený geront čo :-D?) to bolo o niečom úplne inom a bla bla bla ... Keď som sa ho opýtal, že o čom to teda bolo, či o vyžratí litra a pol čuča, hádkach o tom, kto viac prispel na čučák a teda má požehnanie piť viac ako iný, či o tom, kto na ulici zo seba spraví väčšieho kokota, tak podozrivo zmĺkol a prešiel na inú tému :-D. Veru, nie je punk ako punk. No nič, vrátime sa ku koncertu. Chalani drtia skutočne rôznorodú muziku. Musím pochváliť hlavne bubeníka, ten sa s bicími skutočne pekne vyhral. Fakt by som sa to neodvážil zaškatulkovať. Miestami klasický punk, potom P/V a v jednej piesni dokonca melancho emocore (tá bola vynikajúca). Ak môžem niečo vytknúť, tak pri toľkej pestrosti tomu chýbal nejaký vztyčný bod, ktorého by som sa mohol držať. Ale to je len a len môj problém. Čo ale pôsobilo rušivým dojmom, bola gitarka, ktorá sa nechytala do basových rozjazdov. Bicie sa pripájali podľa gitary a vznikala z toho pekná šlamastika. Takže ak môžem vzniesť konštruktívnu kritiku, tak by som odporučil chalanom, aby sa na skúškach viac počúvali a sledovali sa pri problematickejších pasážach :-). Ak by som to ale predsa mal ku niečomu prirovnať, tak ma hneď v prvej minúte napadla stará zabudnutá kapelka SPRÁVNY SMER. Práve vďaka tomu recitovanému spevu. Držím prsty a teším sa na nahrávku!
Druhí páni na holenie sú NABOSOPOSKLE. Tu to objektívne nebude, pretože sa priznávam, že som voči chalanom zaujatý. Super muzika, skvelé nápady a o energii počas setu ani nehovoriac. Nechcem sa opakovať, takže to zhodnotím ako riťnakopávajúce. Vtáčiky štebotali, že sobotný koncert v TT majú spojený aj s nahrávaním nejakých songov, takže ostáva len dúfať, že to borci dajú von čím skôr. RimavskosobotskoLučenecká fúzia INCRIMINATE vydala nedávno svoju debutovú nahrávku na kazete a bol som celkom zvedavý, kam sa chalani posunuli za ten čas, kedy som ich videl naposledy (august 2018). Naechovaný vokál je teraz celkom v móde a práve pri chalanoch mi to aj celkom pasovalo. Vokál bol čitatelný (aj pri tom chabom aparáte, ktorým disponuje klub) a to echo dotváralo zaujímavú atmosféru. Tento štýl si moc nejdem a preto mi je ťažké niečo hodnotiť. Odsýpalo to bezchyby väčšinou v rýchlejšom tempe a ku úplnej spokojnosti mi tam chýbali už len nejaké tie zborové popevky :-). Ako som už v úvode spomínal, tak posledného pána DUDE THE WOLF som už žial nestihol. Hádam nabudúce. Dík za super koncert!

Tento report už bol zobrazený 291 krát!
1 2 3 4 5
Hodnotenie reportu: 2