2.50 €

(11.5.2018) SHEEVA YOGA, BETON, BOILING POINT, MENTAL TENSION - Žilina, Zárečie (report)
BOILING POINT mám rád. Ľudsky aj hudobne. Keď začali presakovať prvé správy o koncerte k ich desiatim aktívnym rokom, vedel som, že sa musím nejak zariadiť, aby som sa tam dostal. Dobrý spot, line up a kopa tvári, ktoré nestretávaš často. Nebolo o čom. Akurát v mojom prípade je to v poslednej dobe celkom tlak. Päť psov na dvoch miestach mi to celkom komplikuje, ale ešteže sa mám o koho v tomto smere tu a tam oprieť. V piatok po robote a samozrejme s meškaním vyrážame s polovičkou do Žiliny, smer booknutý hostel. Vybavíme ubytko, troška chaos pri hľadaní bankomatu a menšou obchádzkou sa nakoniec dostávame na miesto činu.

Tam už je nazbieraný celkom slušný dav. Zdravím sa s kopou kamošov, je ich tu požehnane. Meníme konverzačné skupinky až nakoniec Peco cez megafón ohlasuje štart. Ten nápad s megafónom kvitujem. Všeobecne akýkoľvek spôsob komunikácie, ktorý ti oznámi, že je čas ísť pozreť kapelu. Dávam desať hitíkov. Prví SHEEVA YOGA. Čo k nim napísať. Každý, kto mal tú česť vie, že táto kapela štiepi atómy. Svojský, originálny power-violence so silou nukleárnej hlavice. Gitary zhadzujú riffové nálože, Viki zozadu bombarduje priestor chaotickými, ale na pičný chlp posadenými bicími v šialených konštrukciách. Vokál dokresľuje celú skazu. Zvuk brutálny. Hudobne drsné, živelné, dynamické, s prekvapením na každom rohu. A tá intenzita! Krista. Toto nebol set, ale poprava. SHEEVA YOGA proste vyčnieva. Niet sa čo čudovať.

Menšia pauza na pivko a brko a megafón ohlasuje BETON. V hutnom sounde posadený temný metalový crust, feelingom už v podstate death metal. Mne to každopádne nevadí, chalani tlačia výborné sety plné hrubozrnných skladieb. Na poste vokalistu nová akvizícia, nestíhajúceho Hada nahradil Pali. Počas setu vďaka účesu familiárne nazývaný Lichtlem "mop". Poradil si bez najmenších problémov. Adekvátna zmena. Ale inak sme stále tam, kde máme byť. BETON si idú svoju muziku. Ak si stadeto a nemal si posledných pár rokov hlavu v piesku, vieš o čom je reč. Vedia čo chcú hrať a ako to chcú hrať. V podstate profi kapela. Ich sety aj nahrávky sú dostatočným dôkazom. Naložili aj tu samozrejme.

Klasické konverzačné kolo a na rade sú oslávenci. Hrá sa v časti pod mostom za bedničkami, ktorá je zmenšená na dnešné účely. Ale aj tak to pôsobí pri tom priestore zaplnene. Kopa ľudí prišla podporiť, dnu správne napätie a  rodinne uvoľnená atmosféra von. Zvuk je výborný celý večer. BOILING POINT mali pekelne nachystanú pôdu. Využili to do bodky. Zahrali songy zo všetkých nosičov, plus dve novinky. Pred stagom bordel. Ich skate thrash punk pohlcuje priestor. Maskil pobehuje a vypĺňa stage. Energia z toho jebe. Natlačené a so svojským groovom, v akom hrajú len oni. Chalani sú vďaka Fokulárovi tak krásne posadený a v ideálnom bpm, že viac to ani nejde. Chodiaci metronóm. Maskil využije možnosť a prihovára sa pomedzi songy. Za rytmického podmazu, na aké sme z ich show zvyknutí. Padne aj kamarátsky diss na mentálov za to, že hrajú na pohode. Medzi kapelou a davom cítiť vibráciu. Čosi špecifické bolo vo vzduchu. Možno mi to tak prišlo zvýšenou intoxikáciou, ale na konci som mal pocit, že som bol pri niečom výnimočnom.

Nasledujú poslední, primitívni bratia z Trenčína. S MENTAL TENSION máme split, šli sme tour, mám ich silne rád a ich stredoveký power-violence miešaný s neandertálskym hardcore takisto. Vedia, ako zahustiť tak, že sa s tým moc nemusíš jebať. Stačí, ak vieš mlátiť akordy od podlahy, do toho osadíš silnú rytmiku, nech to šlape v poriadnych otáčkach a pridáš vokál z najbližšej jaskyne. Inými slovami, aj z mála vieš spraviť veľa. Pre to mám rád power-violence. Preto mám rád MxTx. Ich štýl je najviac. Keď niečo vieš identifikovať, lebo to znie po svojom, tak tam máš kapelnú vizitku. Mentálko má svojský ksicht, sound aj prevedenie. Nie je o čom. Takisto Holubove hlášky medzi songy. Padne aj spätný diss na BxPx, že po desiatich rokoch sa konečne dočkali toho, že im môžu robiť predkapelu. MENTAL sú svojskí. Na stagi aj mimo neho, ale nedám ich za nič.

Keďže nemusím šoférovať domov, nemusíme ani sledovať čas a môžem hrotiť pivká a prekladať to balením. Neskôr pribúdajú aj nejaké panáky na bare a ani presne netuším, kedy sa v tom kolotoči rozhovorov zberáme na odchod my. Tuším dávno po tretej. Možno neskôr. Každopádne sa lúčim s poslednými, ktorých evidujem a kráčame na hostel. Štyri vysoko kvalitné sety a možnosť podebatiť s kopou ľudí. Neskutočne vydarená akcia. Po všetkých stránkach.

Tento report už bol zobrazený 204 krát!
1 2 3 4 5