17.5.2018 SMALL TOWN LIFE, 52 HERTZ WHALE, LIFE IN VACUUM; Bratislava, garáže pod Prístavným mostom

Autor: amerikajemoja | Počet videní: 654

Po prepracovanom dni sa ocitám doma úplne zdechnutý a volá mi Oliver, či mu nepôjdem pomôcť na garáže. kedže to tam má jako domáci pod palcom, bral som to jak dobrú príležitosť revanšovať sa Oliverovi a zároveň sa trochu socializovať, kedže mám poslednú dobu úzkosti jak retardovaný a neviem sa poriadne baviť ani s kamošmi, nie to ešte chodiť von. Organizoval to Viktor a na internetoch zdielal LIFE IN VACUUM ako headliner dnešného večera. Strašne ma iritovala popiska math rock, pretože jediný moment, s ktorým sa mi spája math je math core, a to vždy keď som očul, tak som chcel zomreť. Ale hovorím si, že by predsa Viktor nerobil kokocké kapely. No a pustil som si to na YT a poviem vám pravdu, odjebalo mi dekel! Kto mal kurva tušiť, že pojem MATH vôbec neodkazuje na nejaké ploché generické matematické pičoviny, ale vlastne odkazuje na tú novú vlnu post-grunge-neviemčo kapiel ako napríklad HOLLYWOODFUN DOWNSTAIRS (ktorí sa ako duo rozhodli novým albumom premenovať na TUSCOMA). Vlastne je to len nový pojem pre muziku s prvkami prog rocku (chápem znie to viac cool). Velmi, velmi dobré. A tak sa stalo to, čo som nečakal, že sa ešte udeje. Idem na garáže nie preto, že tam máme koncert a ani pre to, že tam prídu kamoši, ale ja tam normálne idem kvôli kapele. Odkedy som bol na garážach sa mi to tuším ešte nestalo (není to tým, že by tam boli zlé akcie, to tým nechcem povedať, len mám velmi vyberavé a pokazené uši a málo čo sa mi lúbi). Nepúšťal som si iné skladby, aby som si náhodou nepokazil ten moment tešenia. No ale poďme už na koncert. Prichádzam s frajerkou na miesto a SMALL TOWN LIFE hrajú asi druhú skladbu. Nabehol som medzi ľudí a v momente dávam pivo pretože mi od začiatku jebe a neviem to tam medzi toľkými ľuďmi vydržať. Chalani sú strašní makaši a má to energiu. Dobre, nehrajú nič prelomové, ale hraju parádny mix Nirvany a Sonic youth a ide im to kurva dobre. Vieš jak to chodí, radšej dobre zahrané s odkazom na dobré kapely jak keby sa tvárili, že to je niečo nové a ich. Samozrejme není to uplne bezduchá vykrádačka, na to majú chalani až moc temperamentu, ktorý tam cítit. Porovnaj si to s našim bratislavským DISPOSE: tiež hudobne nič nové a nikam neposunuté, ale tiež kurva dobre zahrané. Tuším majú len v angličtine texty a strašne by ma zajímalo jaký ksicht by to chytilo, keby sa tam objavila slovenčina. Sledujem túto kapelu a strašne jej fandim, Mám doma jedno EP a chcel by som celý album, tak snáď čoskoro! Nebudem sa tajit, že som došiel aj hlavne kvoli druhej kapele. 52 HERTZ WHALE. Podla mňa jedna z najzaujímavejších kapiel u nás. Tažko sa mi o tom píše, možno som aj zaujatý, ale je tam tolko hudobných vplyvov, mnohé z nich by som si ja osobne netrúfol nakombinovať, o to viac ma to baví. Napriek takému mixu kadečoho zaujímavého to je všetko zahraté so svojim ksichtom, a to je to, čo ked kapela má, tak ja mám velké tešenie. A zvuk ... zvuk mali parádny. Predtým týžden tuším hrali na SHARPe alebo jak sa to píše a tam to bolo dobré. Ale tu ... mega. Strašne sa im hodí ten surový garážový sound a podčiarkuje tým tú melanchóliu, ktorá ma tam baví. Proste super vec. Hudobne to moc neviem popísať, keby mám opísať svoje pocity a prirovnať momenty ku kapelám a mal by som ich tu menovať, tak by mi to asi ani nenahodili na punkgen heheh. Jebať, pusti si najnovší matroš a pochopíš. Pôjdu hore ešte len chalani. No ale dobre. Ide kapela, ktorá má teraz buď rozjebe alebo nasere. Ale keby ma nasrala, nič sa nedeje, mal som aspoň nádej, že by ma bavilo niečo nové a nemusel by som očúvat len kapely, ktorých hudobníci sú dávno po smrti :D Chalani začali a malo to dobrý rozbeh, ale cítil som, že ešte nemôžem hodnotiť, lebo potrebujem sa dostať na ich vlnu. A potom prišli fízli a akciu zrušili. Tak skončilo moje tešenie sa, že som niekam išiel kvôli kapele. Ale zvládol som to. Celú moju pubertu som jazdieval z Malaciek do Bratislavy na kapelu, kedy som stihol dve predkapely, a keď išla hlavná kapela, tak v lepšom prípade som stihol intro, pretože som musel ísť na posledný vlak domov. Tolko ku koncertu. Naučil ma niekoľko vecí. Nemám byť hned zaujatý popiskami a dať tomu šancu a ešte som sa naučil, že v živote naozaj nič nie je isté. Tak som si kúpil aspoň ich platňu. Ale zlú. Tú pesničku kvôli ktorej som išiel na koncert bola na druhej platni len som to ja idiot ... No. Nevadí. Inač další deň hrali tuším v Čadci, tak keď tak napíšte jak bolo.