Pi 25.5.2018 - 26.5.2018
FEAR FEST 2018:
ASOCIAL (Švédsko), PARASIT (Švédsko), URSUT (Švédsko), APPÄRATUS (Malajzia), ADRESTIA (Švédsko), MYTERI (Švédsko), VOIDFILLER (Švédsko), DISTRESS (Rusko), VISIONS OF WAR (Belgicko), EARTH CRUST DISPLACEMENT (Nemecko), SVART UT (Nemecko), MÖRKHIMMEL (CZ), KRUTÁ ZIMA (SK), BARBAR (SK), FEAR OF EXTINCTION (CZ), GRÄNSLANDET (Švédsko), ...

Praha, Modrá vopice

SOUND OF QUALM (TOTALITARIANISM STILL CONTINUES)
10.00 €

BATUCADA BOMBA (13.5.2018, Moldava nad Bodvou)

CINNAMON WIND

the PUBLIC, -273.15, FYASCO (28.4.2018, Martin)

BRUNNER TODESMARSCH - Legální lágry, ilegální lidé 10"

Bieda ducha #3 / 2004

Pórový tapas

(30.4.2018) SISTEM ERORR, CC - Banská Bystrica, Bosorka (report)
Po mojich posledných reportoch som od pár ľudí dostal sprda, že stále len nariekam a že som častokrát až prehnane negatívny (hlavne čo sa týka zvuku a hracích priestorov). Takže milé deti, pre tentokrát som sa rozhodol spísať report tak pozitívne, ako to len bude v mojich silách :-).
Typické organizačné šumy, ktorými sú akcie v BB známe, opäť riešia posledné veci až pár hodín pred koncertom, ale to je už miestny folklór, a tak zabehnutá tradícia, takže prečo to meniť, že jo :-). Toto ale nie je výčitka. Nevidíš ten smajlík na konci vety? Takže sa uvedom!
Trochu fó pá sa mi podarilo stropiť hneď v úvode, kedy speváčku z CC oslovujem s otázkou ohladne aparátu, ktorá začína slovami "Hey man ...". Nejak som mal z videí a z nahrávok zapamätané, že tam spieva chalan s vyšším ječákom. Nedošlo mi to ani pri jej odpovedi na moju otázku. Až niekedy ku koncu tohoto minirozhovoru som si všimol jej poprsie. A to som si myslel, že dnes už tento omyl neprekoná nič. Do toho ale prišiel Peter S., ktorý s emočným rozpoložením začal rozprávať príbeh, ktorý sa mu nedávno prihodil v jednom obchoďáku. Z jeho roztraseného hlasu bolo počuť, že ho táto udalosť poznamenala viac než dosť. Jednalo sa o príbeh, kedy si mladý nádejný basák miestnej kapely potreboval odskočiť na WC miestneho šoping centra. Poznáš tie pasáže z filmov pre dospelých, ako sa zrazu v stene kabínky, kde je len tak čírou náhodou vyrezaná malá diera s polometrom pár cm, do ktorej sa akurát zmestí poriadny tmavý vták ... Vieš kam smerujem? Náš mladý hrdina v tomto prípade spanikáril a z kabínky ušiel. Nás poslucháčov zaplavili slzy šťastia a výbuch hurónskeho smiechu s vedomím, že tento príbeh už nič len tak neprekoná. Vyvstáva tu ale jedna otázka ... Keď to vidíš v porne, tak ti to príde rajcovné, ale takto už nie? Pokrytec! :-D Zasa som odbočil, ale musel som sa o to podeliť :-).
Ďalšie komunikačné šumy v kapelke KONTRA zapríčinili, že chalani nakoniec zrušili svoju účasť a tak prvou bandou večera bol prešovský SISTEM ERROR. Chlapci si trocha pomiešali zostavu a na post gitaristu pribudol nový chalanisko. Ako som už niekde spomínal, tejto kapelke to šlape na výbornú (a nehovorím to len preto, lebo Stano je mojou dlhoročnou platonickou láskou :-D). Našľapaná muzika, chytlavé melódie, či spevavé refrény. Po dvoch rokoch zaznel aj nový song, takže kapela sa pomaly preberá opäť k životu. Ak budú nablízku, tak si ich bež pozrieť - neolutuješ. Niekedy v polke setu striedam Adama u vstupu, nech si aj on užije svoju dávku východoslovenského punku.
Podľa mojich informácii hrá chorvátska banda CC sotva polrok. Za ten čas dali von jeden demáč a vydali sa na európsku šnúru. No nie je ten život krásny :-)? V duchu si predstavujem starých frfľošov, ktorí neustále melú niečo o zásluhách. O tom, že najskôr musíš tvrdo makať na domácej pôde. O tom, že vinyl si musíš zaslúžiť až po X rokoch a turné? Turné len s požehnaním od vodcov punkového menežmentu. Ujko, doba sa zmenila a sám vidíš, že sa to dá aj inak, keď máš trochu kontaktov a predovšetkým chuť vyliezť zo svojej nory hehe. To, že na teba príde 15 ľudí je už ale reč iná a v tomto prípade aj nepodstatná :-). Gitarista CC hneď zaujme svojím imidžom ala Tie roky 70-te a začínam tušiť, že to nebude nejaký tuctový hc/punk. Thrashové riffy odeté v punkovej špine, kde sa nespomaluje ani len na sekundu. Taký punkovejší LAHAR - no bez blastbeatov a jeho typického citu pre hitové melódie. Má to energiu, nápady a konečne gitaristu, ktorý sa nebojí používať páku na gitare! Bubeník zasa dáva na kopáku s jednou šlapkou to, čo by som ja nedal ani s dvojšlapkou :-). Pekne! Ukričaný ženský vokál tomu dodáva tiež svoje a celkovo pôsobí táto banda krásne kompaktne. Záverom sa mihol aj nejaký mne neznámy cover a do polhodinky bol aj koniec.
Krásnych 20-30 platiacich sa poskladalo aspoň ako tak na cesťáky kapelám, ktoré stále radi, aj napriek svojim šktrom v rozpočte, prídu zahrať pre tých pár skalných. Niekomu by sa teraz mohlo zdať, že tu zočil náznak sťažovania. Upozorňujem preto ešte raz: Toto nie je sťažovanie, toto je žiaľ realita :-). Ale dejú sa vo svete aj horšie veci ... Napríklad v kabínkach WC Europa shopping centra... :-D

Tento report už bol zobrazený 430 krát!
1 2 3 4 5