Ffud fest 9 (10 - 12.8.2018, Sereď)

CINNAMON WIND

Opičí bál 4 (13 - 14.7.2018, Sklabiňa, Strelnica)

PASKUDA - Toto ste chceli? Vy, čvarga! CDr

Sami sobě #6 / 2002

(3.2.2018) DERKOVBOIS, BOILER, LA INQUISICIÓN, INFA-RIOT - Bratislava, Fuga (report)
Húževnatý organizátor Kuko stále nezachrápal na vavrínoch a usilovne robí našej slovenskej hrudi dobré meno znamenitými akciami. Teraz sa to však nezaobišlo bez menšieho škandálu, ktorý začal dobrovoľným zrušením ROZPORU kvôli švédskej kapele SABOTAGE, ktorej líder pózoval v tričku skupiny, ktorá má ehm politicky nekorektné texty. Toto rozhodnutie a následné zrušenie SABOTAGE rozdelilo ľudí do dvoch nezmieriteľných táborov, brutálne slovné prestrelky na facebooku sú toho dôkazom. Nech je ako je, vyvoďte si z toho morálne ponaučenie, aké uznáte za vhodné, viac sa k tomu vracať nechcem. Tento rok dávam z Winter riotu iba druhý deň, mám už svoje roky a moja zúbožená telesná schránka by za dva dni kalby zaplatila privysokú daň 😊. Kuko svojmu festu šikovne vychytáva muchy, takže oproti minulému roku neumieram na dehydratáciu v šóre na pivo. Feferóni DERKOVBOIS začínajú štelovať svoje krámy, zahajujú zvukovku a následne pumpovať do ľudí svoj výživný street punk. Odpa+ujú to ódou na svoje rodné mesto Szombathely a z publika sa ozýva spolu s kapelou zborové "kurva anyád"! 😊 Badám tu dosť ľudí, ktorí DERKOVBOIS evidentne dobre poznajú a hlasno spievajú takmer všetky vály, čiže to budú hlavne Maďari a my, "felvidékovia". Pozvoľna si však kapela svojím výkonom získava prakticky celý klub a parket na stojáka sa s pribúdajúcimi skladbami mení na parket tanečný. Osobne sa nečudujem, je to mrťe melodické a zároveň energické a borci si navyše celé vystúpenie užívajú. Klasické oi! témy ako hodnota priateľstva, hrdosť, jednota, či pracujúca trieda nevyznievajú v ich podaní klišoidne či banálne, ale prekvapivo úprimne a prirodzene. Čo dodať? DERKOVBOIS sú pre mňa spolu s FEGYELMEZO RÉSZLEG dve najlepšie street punkové kapely z Maďarska! Budapeštianska legenda BOILER to celé poňala výrazne priamočiarejšie, až lopaťácky, tejto posádke však velí charizmatický líder János Riger, vysoký, skérovný maník s fúzikmi 😊, ktorý to svojím prejavom dotiahne do víťazného konca. Apropo János občas hosťuje aj vo výbornej ska kapele PASO, a viem si ich bez problémov predstaviť v ďalšom ročníku. LA INQUISICIÓN zo Španielska ma chytili, zožrali a vypľuli ako Pedro žuvačku! Puttana!!!! Ja neviem ako to tí Španieli robia, ale ten ich recept, a la kombinácia hrubej agresivity, melodiky a  hymnických refrénov sa vždy osvedčí a na pódiu sa celá tá razancia znásobí!!! 😊 Bravo! Skvelú show robí hlavne spevák, ktorý sa popri spevu stihne zjebať, vletieť medzi ľudí alebo sa rozvaliť na stagei. Akurát mi v hľadisku zabudli oznámiť, že sa tu bude konať zápas v rugby, takže ma každú chvíľu dáky skinhíd odhadzuje ako pokazený manchego syr 😊. Záver večera patrí samozrejme starým dinosaurom INFA-RIOT, ktorý vznikli niekde v období kriedy 😊. Priznám sa, nie som úplný znalec týchto starých anglických kapiel, ale títo páni na mňa pôsobili svojou produkciou a nasadením hodne sympaticky a bolo zjavné, že valná väčšina tu je práve kvôli nim a  ich celkovo príjemný set som sledoval prevažne od baru. Po koncerte samozrejme nechýbala tradičná afterka, tj. ska z vinylov, pivá + skankovanie a priateľská atmosféra sa (dúfam), stanú dlhodobo poznávacou značkou Rebel festu!

Tento report už bol zobrazený 331 krát!
 Autor: Radim
1 2 3 4 5