2.50 €

(11.11.2017) PRACH, NUKK, RAVELIN 7 - Čadca, Acafé (report)
Ráno sa budíme mierne rozobratí a po masívnych raňajkách reznutých youtube párty (už si niekedy videl/a hrať blaváckeho nácka neopunk :-D?) si to namierime do mesta, kde nachádzame ešte pozostalých zo včerajšieho večera. Máme v pláne sa cestou do Čadce niekde zastaviť na menšiu turistiku, ale ako býva zvykom, nič z toho nakoniec nie je, a tak na miesto prichádzame niečo po piatej. Som tu prvý raz, tak mám v pláne pochodiť čo to dá. Škoda preškoda, že ten plán mám len ja sám hehe. Acafe je príjemný podnik veľkosti väčšej obývačky so zaujímavými "tapetami". Pre Vás asi nič nové, no ja som tu skutočne prvýkrát, a tak sa s chuťou začítavam do starých článkov z československých už historických zinov. Trochu ma sklamalo, že aj tu je pojem turecká káva sprosté slovo, takže po prvom kole drinkov nasleduje menšia prechádzka námestím. Samozrejme to chalanov bez slova vtiahlo do prvého baru, kde svietila tabula Urpiner, a tak sa z poznávacieho výletu opäť stáva výlet pivný. Robia tu ale poctivého turka, tak som spokojný a držím hubu :-). Celý ten čas myslím na to, ako sa tí všetci ľudia, čo majú dnes prísť zmestia do tak maličkého priestoru. Nakoniec to ale až tak hrozné nebolo (čo sa čudujem - nepamätám si, kedy tu RAVELIN naposledy bol - teda Miro z Hrádku spomínal, že v LM pred pár rokmi bolo do 20 platiacich). Koncert sa odpaľuje niečo po ôsmej hodine a prví páni na holenie sú PRACH. V CZ je celkom zaužívaný pojem "faktor Banán". Slovenský ekvivalent by pokojne mohol byť práve Dášo. Je to úplne iné ako RÚBANISKO alebo jeho sólová tvorba, ale predsa to má v sebe ten zápach. Pomalšie melodické piesne, kde sú nosné priečky hlavne gitarové vyhrávky a spevavé refrény. Niečo sa mi páči viac, niečo menej - hlavne tá, na koncerte spomínaná dlhšia minutáž piesní ... Hardcore ma rozmaznal. Hádam nič neprezradím, keď napíšem, že sa čoskoro plánuje tento materiál nahrávať. Som zvedavý, takýto punk tu nehrá asi nikto! Poliaci NÚKK sú presne prototypom kapely, ktorú by som si doma sám od seba nepustil. Aby ste mi rozumeli. Vymyslené, zahraté a nahraté je to fajn, ale akosi mi tam chýba nejaké čaro osobitosti. Naživo to ale funguje dokonalo! Zabijácky vokál a sypačky prelínajúce sa so sludge vypúšťačkami. Príhovory v poľštine, ktorým som moc nerozumel - i keď som si stále z toho vydedukoval, o čom bola nasledujúca pieseň (a možno úplne mylne hehe). Už pri rozkladaní vecí RAVELIN 7 ľudia neopúšťali svoje miesto, pretože vedeli, že šanca sa na neho vrátiť už nie je možná :-). Tu by kľudne stačilo napísať, že ich set bol pre mňa koncertom roka. Ale skutočne len roka? Lovím v pamäti niečo obdobné, ale márne. Ešte som nevidel takú výmenu energie medzi samotnými hudobníkmi. Ani medzi hudobníkmi a obecenstvom. Toľko úsmevov, pozitívnych emócií a nasadenia. Aj pri prípadnej chybe sa na seba usmiali a išlo to ďalej. Sakra, fakt som stratil reč a myslím, že som nebol sám. Zahrali skoro celú poslednú veľkú dosku, tri horúce novinky a "Bludište" s "Kolotočom" z pre mňa kultového "Světasál"-u. Dokonca aj pjúr trú pankáč Adam, ktorý keď zočil troch gitaristov a jedne klávesy neveril, že to bude niečo pre neho a po sete sa priznal, že zažil duševný (miestami vravel aj o fyzickom) orgazmus. Koncert končí až po 4-5 prídavkoch. Nelúčime sa, len odchádzame. Nemáme slov. Dík moc, na toto budem ešte dlho spomínať!

Tento report už bol zobrazený 446 krát!
1 2 3 4 5