So 24.8.2019
DAVOVÁ PSYCHÓZA (SK), BESNA (SK), CONCUSSA (SK), WASTAGE (SK), AS THEY RISE (SK), HEVER - (CZ), FAT (SK), -273.15 (SK)

Svidník , Areál minigolfu

2.50 €

(26.4.2017) RAPTURE, EAT DEFEAT, KATRAN, IGNITE - Leeds (report)
Streda večer, ideálny čas na koncert. Dneska sa podáva melodický hardcore/punk. Lístky kupujem už v predstihu ak by sa koncert náhodou vypredal. Dnes ide so mnou kamoš Peťo, takže mám o spoločnosť postarané. V Leedsi sme dosť skoro, tak sa poberáme na klasické miesto, kde vždy kúpime plechovice a do koncertu popíjame a kecáme. Prvá kapela je domáca youth crew RAPTURE. Na začiatok dobrá voľba, mladá kapelka, dve dievčiny v zostave. Videl som ich pred troma mesiami na SxE maratóne, ale dneska je to ešte lepšie. Dávam im nejaký rôčik a kľudne by už mohli vydať debutový singel. Hudobne klasický rýchly hardcore s občasnými pomalými mosh pasážami. Je to energické, dosť ma to baví. Len škoda, že sme prišli skoro na koniec ich setu. Kapelu do budúcnosti budem sledovať. Pred ďaľšou bandou konečne stretávam kamošku zo Slovenska, ktorú poznám len cez internet a teraz sa osobne zoznamujeme. Žije v UK už hádam 10 rokov a moc na koncerty nechodí, takže som rád že spolu prehodíme zopár slov. Číslo dva má dneska tiež domáca kapela EAT DEFEAT. Čistý pop-punk americkej školy. Znie mi to ako staré BLINK 182 mixnuté hc punkom. Neznie to zle aj keď nie som nejaký extra fanúšik kapiel kde sa spieval o chlaste, párty a frajerkách. Hudobne je to tiež celkom fajn, chalani sú zohratí. Hrajú už pár rokov, ale počujem o nich len teraz prvý krát. Rýchle pasáže sú dosť fajn a znejú fakt dobre. Toto by sa určite páčilo Julovi (pozdravujem do Prahy). Viem si ich predstaviť aj na nejakom festivale ako Punk rock holiday v Slovinsku alebo Vans warped tour v USA. Set pozeráme až do konca, takže u mňa celkom spokojnosť. Ideme pozrieť disto, ktorá majú Američania a ostávame v úžase. Majú tam tričiek, mikín a kokotín ako z nejakého módneho obchodu. Ešte aj kasička kde môžeš hodiť peniaze a podporiť kapelu, no mám dosť. Obzerám LP-čku a cena 20 libier. Vravím týpkovi že tú istú platňu kúpim z Nemecka aj s poštou za 15 libier. Hold biznis je biznis. Tretia kapela sú Chorváti KATRAN. Po pár skladbách odchádzam preč. Nejaký mix hardcoru s pop/rockom znie dosť zle. Hudobne dobre zahraté, ale taká kombinácia znie dosť strašne. Neviem sa v tom nájsť, neviem čo od toho čakať. Také kapely sú vhodné tak akurát na Rock for people festival, aj to hrať v nejakej stodole vedľa hlavného pódia a nie na DIY punkových akciách. Nuda, hrôza, katastrofa. Ideme vonku na pivko a pomaly sa pripraviť na dnešnú hlavnú atrakciu. Američania IGNITE mastia už od roku 1993 a priznám sa, že okrem splitu s GOOD RIDDANCE a posledným albumom absolútne nepoznám ich tvorbu. Akurát že spevák pochádza z Maďarska a fanúšikovia z tejto krajiny si honia ciciny nad tým, že ich krajan hrá v takej kapele. Po trochu dlhšom čakaní prichádzajú na pódium. Rozbaľujú svoj melodický hardcore/punk a nejakí lokálni fanušíkovia rozbaľujú maďarskú vlajku a mávajú s ňou ako na prvého mája. Hlavná postava je nejaký týpek, čo má v ušiach plugy, na ktorých by som kľudne mohol piecť palacinky. Maďarský nacionalizmus v multikultúrnej krajine. No mám dosť. IGNITE hrajú prierez ich tvorby, lebo spomínajú aj na staré songy. Zahrajú aj cover U2 - "Sunday bloody sunday" a mihne sa mi zdá aj cover "Uniform choice". Zo začiatku setu sa ľudia aj bláznili, ale potom to nejak skapalo a už len potichu stoja a prizerajú sa kapele. Ja ostávam tiež sklamaný, lebo som čakal oveľa viac. Ale majú u mňa rešpekt, že hrali na takom malom mieste ako je Temple of boom v totálne DIY podmienkach. Takže celý set odsledujem úplne vpredu v tichosti a kľude. Pre mňa taký priemer. Po koncerte ešte sedíme na bare a vidím palacinkového týpka, a keď sa dobre zahladím, tak na nohe má vytetovaný Odinov kríž a pod tým nápis White power. Chcel som sa s tým neandrtálcom veru porozprávať, ale kamoš mi vravel, že mám jebať na to. Máme ešte dosť času dokým nám pôjde späť autobus, tak si dlhé chvíľe krátime púšťaním platní, ktoré sú s gramcami pri bare. Cesta ubehne rýchlo o tretej som už v posteli. Celkom fajn večer na stred týždňa. A ty si kedy vyvesíš slovenskú vlajku pred svojím vystúpením?

Tento report už bol zobrazený 364 krát!
 Autor: cocotello
1 2 3 4 5