Ut 3.9.2019
ANGELIC UPSTARTS (UK), RUDE PRIDE (Španielsko), PRACH (SK)

2.50 €

Obscene extreme 2019 (3 - 7.7.2019, Trutnov, Na bojišti)

(20.3.2017) DIAMONDS ARE FOREVER, YOUTH MAN, TRASH TALK - Budapešť, Dürer Kert (report)
TRASH TALK je, minimálne čo sa mňa týka, vskutku zaujímavá kapela. Nedá sa im uprieť, že robia veci po svojom a sú identifikovateľní. Na našu smolu smerom ku nám zavítajú občasne. Alebo skôr minimálne. V Pešti už raz hrali, vtedy to ale bolo celé divné. Na tour s kapelami, kam vôbec nezapadali a  v klube, ktorý bol pre kapelu ich formátu zbytočne veľký. Navyše bolo očividné, že takmer všetci vtedy prišli na vyhypované metalcory a nie na nich, takže feeling tej akcie nebol najlepší. A cítili to zrejme aj oni. Keď sa v rámci toho tour pojebal jeden z tourbuovs a niekto musel z kola von, TRASH TALK sa toho ujali. Asi vedeli prečo.

Každopádne prišiel čas na reparát. Menší klub, TT ako headliner a v plnšej zostave s dvomi gitarami. Na miesto prichádzame plné auto čosi pred ôsmou, kým balím a fajčím, už počuť nejaké zvuky. Najprv si myslím, že je to ozvena z nejakej skúšobne (v priestoroch Düreru je ich zopár), ale keď sme dnu zisťujem, že už hrá prvá predkapela DIAMONDS ARE FOREVER. Moderný metalcore. Neberie ma to absolútne, jeden song a ideme radšej na bar. Neviem, ako sa sem dostali, ale koncepčne mimo. Svedčí o tom aj tých pätnásť ľudí, ktorí sa prizerajú.

YOUTH MAN z Birminghamu idú s Kalifornčanmi celé tour. Tiež sú štýlovo inde, taká gitarovka, ktorá je založená na vrstvení motívov. Zvuk solid, výkon tiež, nasadenie je. Aj speváčka s výzorom osemročného chlapca spieva dobre. Ale aj toto ide mimo mňa bohužiaľ. Mám za sebou kolotoč z roboty rovno na skúšku a rovno do auta a rovno do klubu. Ak by som sa cítil viac čerstvý, možno by som to dal. Volím ale terasu, nealko pivko a brko. Zhodou okolností sa pri ňom stretnem s bubeníkom z TRASH TALK a mám možnosť si pokecať o zákulisí tejto kapely. Tento moment je rozhodne zaujímavejší.

Prichádzame naspäť dnu a klub je plný. Všetci natlačení na seba v očakávaní. TRASH TALK tu teraz majú očividne väčšiu základňu ako naposledy. Spúšťa sa show a ľudia začínajú lietať. Od začiatku je tam iná energia. Menší priestor spolu s maximálnym nasadením kapely a davom vo víre šialenstva tomu dáva presné tú dynamiku, ktorou je táto kapela povestná. Výkon tip top. Posadené, maximálne agresívne, zohraté a ničiace. Lee je viacej medzi ľuďmi, ako na stagei. Prechádza sa takmer každou nahrávkou, dostaneme aj kopec starších peciek s power-violence feelingom z rannej éry, nechýba oddychová "Hash wednesday" či skladby z kultovej EP "Awake" plus novinka z posledného EP "Tangle". Neskutočná energetická bomba. Čistá skaza. Toto je presne ten typ setu TRASH TALK, o ktorom som počul či videl na videách, ktoré končia dorezanými rukami, vytečeným okom či zlomeninami. Jedinou brzdou tohto urýchľovača častíc sú troška dlhšie predely medzi songami, vyplnené Leeovým kecaním. Inak tomu nie je čo vytknúť. Ak po ich minulom zhliadnutí ostalo mierne sklamanie (nie zo strany výkonu kapely, ale celkovým podmienkam), všetko je napravené. Toto bolo ono. Toto bol ten set, ktorý mi rozdriapal hlavu. Vo všetkých smeroch. Trash tlak!

Hneď po konci zberám posádku a ideme. Cesta a rozvoz ubehne relatívne rýchlo, ale posteľ vidím niečo pred druhou. Každopádne to bol konečne ten echt zážitok, aký som si pri TRASH TALK predstavoval. Dúfam, že sa zase čoskoro objavia niekde nablízku. Treba to vidieť.

Tento report už bol zobrazený 265 krát!
1 2 3 4 5