26.1.2017 SVALBARD, OATHBREAKER; Leeds

Autor: cocotello | Počet videní: 567

Pôvodne som mal ísť na tento koncert do Londýna, ale plány sa zmenili, tak sa nakoniec ide do Leedsu. Dneska hrajú len dve kapely, a to OATHBREAKER, čo bola asi naj kapela Fluff festu 2016 a SVALBARD, čo bolo asi najmilšie prekvapenie Fluff festu 2015. Dneska vynechávam svojich sedem minút strachu vlakom a dávam si prechádzku priemyselnou časťou mesta. Cesta ubehla rýchlo až na tú hnusnú zimu. Teplota ukazuje -2 °C, čo je pre anglické podnebie nehorázna kosa. Autobus klasicky mešká, ale do Leedsu prichádzam v dobrom čase. Teraz len nájsť klub, ktorý je od centra dosť ďaleko. Zapínam navigáciu a v pekelnej zime hľadám klub. Po ceste stretávam veľa rockerov a metalistov a v tom ma napadá, že tu dneska hrá koncert aj legendárny BLACK SABBATH jeden z posledných, ale fakt že posledných koncertov. Najviac zaujímaví sú dvaja Pakistanci alebo Indi čo majú na hlavách turbany a na sebe tričká BLACK SABBATH. Do klubu príchádzam akurát, kde sa už pomaly zvučia SVALBARD. Veľmi sa teším na ich vystúpenie pretože mixovať v muzike crust, post-rock, hardcore a black metal je dačo, čo sa len tak nevidí. Ľudí je tu tak stovečka, čiže celkom pohoda. Od začiatku je to nehorázna dávka energie, ktorá ide od kapely. Neustále zmeny muziky a nonstop prepínanie gitarových efektov robí túto kapelu veľmi zaujímavou. Spevy si poctivo menia Serena aj Liam. Najviac zaujímavé je, že na nahrávkach nezistíš kto akurát spieva, lebo majú hlasy veľmi podobné. Rýchle hardcore pasáže striedajú black metalové sypačky. Je to čistý hlukový výbuch. Je to dneska skrátený set, nejakých len 5 skladieb, ale ja som maximálne spokojný. Posledná skladba "Grayscale" je obrovká pecka. Počas pauzy čakám vpredu, aby som mal dobrý výhľad na belgičanov OATHBREAKER. Nemajte mi to za zlé, ale ten nový album je podľa mňa dosť nuda. Celý album je z polovice odspievaný speváčkou a z polovice čisté black metal inferno. Ale zas na druhej strane speváčka má užasný hlas aj screaming, a to tomu dodáva patričnú silu. Dneska to začína úvodnou skladbou z nového albumu "Rheia", a potom už nasleduje len šialenstvo. Ľudia krútia hlavami ako veterné mlyny. Mňa to moc nebaví. Predsa len ja mám radšej ich staršiu tvoru z albumov "Mælstrøm" a "Eros|Anteros", kde sa mixuje rýchly hardcore s black metalom. Aspoň na konci ich setu zachytávam aj nejakú staršiu skladbu. Potom aj sludge metal vypalovačku, ktorá je fakt dobrá a pripomína mi EYEHATEGOD. U mňa dneska priemer v porovnaní z koncertu na Fluff feste, kde ma absolútne odrovnali. Po koncerte členovia OATHBREAKER menia gitary za klavír, ktorý je v miestnosti, vyhrávajú jednu skladbu za druhou. Ale som prekvapený, lebo im to ide dosť dobre. Ešte chvíľu kecám z Liamom zo SVALBARD a sľubujem sa, že dojdem navštíviť Bristol, čo je hlavné centrum anglického chaos punku a cideru. Dnes ma čaká ešte dlhá cesta domov v zime. Domov prichádzam o tretej ráno úplne vymrznutý. Fajný štvrtkový večer.