Ut 3.9.2019
ANGELIC UPSTARTS (UK), RUDE PRIDE (Španielsko), PRACH (SK)

2.50 €

Obscene extreme 2019 (3 - 7.7.2019, Trutnov, Na bojišti)

(21.1.2017) PASKUDA, STRATA VKUSU, TOY PIŠTOĽS, PIVNICA, VIA ANIMA - Banská Bystrica, Bosorka (report)
Bystrický klub Bosorka je za posledné roky hlavným dejiskom punkovo a hardcorových bojov.
Po všetkých tých starostiach so zvukármi sa partia ľudí okolo organizovania koncertov rozhodla, že jediným reálnym riešením, ako predchádzať týmto problémom je zakúpenie vlastného spevového aparátu. Slovo dalo slovo, oslovili sa bystrické podzemné kapely a neodolatelný lineup bol na svete. Pár dní pred koncertom sa už obligátne riešilo zvučenie. Bol to zdĺhavý pôrod, ale nakoniec sa podarilo zapožičať aparát s tým, že si to nazvučíme sami. S odstupom času si myslím, že sa nám to, ako bande amatérov, podarilo celkom fajn (vzhľadom na podmienky). Počas koncertu bolo takžiež ponúkané benefičné jedlo v podobe vegeburgrov od Fajronťákov. Tu nebolo vážne čo riešiť a keď si nebol/a, tak to ľutuj! :-)
V skúšobni sa stretávame niečo po 4 s tým, že si prehráme plejlist ešte posledný krát, pobalíme veci a pomaličky sa presunieme do klubu. Po príchode sa to už v Bosorke hemžilo ľudmi - opäť hlavne cezpoľné tváre (dík!). Nazvučuje sa PASKUDA a bez kompromisov začína presne o 8 hodine (dokonca ešte o niečo skôr). Žiaľ opäť len v trojici. Zaúčanie nového speváčiska sa nakoniec nepodarilo. Škoda preveľká! Dnes to akosi pre mňa nemalo tie správne gule a aj celý set mi prišiel trošičku pridlhý. Úsmev mi ale vyčarila pieseň "Zničíme sa sami" z ich prvého demáča. S nostalgickým utieraním slzy šťastia som si spomenul, ako som to CD prehrával donekonečna a nechápal som, čo je to za parádnu muziku. K STRATA VKUSU som sa privtrel náhodou, keď ich pôvodný basák odmietol ponuku, zahrať si na tomto koncerte. Kapelu registrujem už od jej vzniku (hádam to bol rok 2005) a už vtedy som mal z chalanov padnutú sánku. Ba doteraz ju považujem za jednu z najlepších hardcore punkových bánd na slovači. Po troch rokoch nečinnosti, sa práve kvôli tomuto koncertu rozhodli oživiť spomienky, čo potešilo nejednu domácu dušu. Vzhľadom na to, že mi končil môj mexický týždeň, neviem posúdiť výsledok produkcie, ale ja som si to užíval až priam neskutočne :-). Na TOY PIŠTOĽS sa vytvoril už solídny kotol, ktorý spieval už pomaly zľudovené piesne miestami hlasnejšie, ako samotná kapela. Prierez poslednými dvoma doskami, plus jedna novinka (bolo aj avizované, že sa maká na nových piesňach!!!) a jedna úplná starina v podobe "Vivat Slovakia". Zveril som si, ako keby som mal opäť 15! Celý set som žiaľ PIVNICE prekecal s Liptovčanmi (NOSTALGIA vydala v úplnej tichosti novú nahrávku, tak by bola škoda, keby si si ju nechal/a ujsť!), čo ma mrzí, lebo som sa na nich riadne tešil. Nevadí, nie je všetkým dňom koniec a nabudúce sa už budem snažiť túto chybu opäť nespraviť. Pár dní pred koncertom ku tomuto lajnapu pribudla aj VIA ANIMA. Vstala z mŕtvych (asi) len pre tento koncert. Ach, keby si sa pozrel/a do publika počas ich zvučenia, videl/a by si v očiach deciek číru radosť a spokojnosť. Dočkali sme sa! A čo viac, kapela nachystala kompletný prierez ich tvorby, takže si počul/a napríklad aj "Sistém má chybu", "Ohne", "Zúfalé hippie" či "Hypnóza" a "Som len človek". Osobne som tam zažil duševný orgazmus. Neskutočne silný koncert s tak ohromnou energiou, že si ani nepamätám, kedy som zažil niečo obdobné. Škoda preškoda tejto kapelky.
Koncert skončil, nestíhame sa lúčiť a padáme domov.

Bilancia koncertu je nasledovná:
- vyzbieralo sa cca 500 euro pri návštevnosti 110 platiacich