2.50 €

(9.1.2017) SHITNECK, COMMUNITY, NATTERERS, GENERACION SUICIDA - Sheffield (report)
Je pondelok, ideálny čas na začiatku (ne)pracovného týždňa ísť niekde na koncert. Dneska je tu celkom fajn zostava, takže bez zaváhania smerujem do Sheffieldu. Berem aj spoločnosť a to kolegyňu, ktorá sa o punk rock tiež zaujíma, ale doteraz som o tom ani netušil. Prichádzame na miesto činu, lenže zisťujeme, že dneska sa nepredáva žiadny chlast, tak rýchlo bežíme aspoň niečo nakúpiť, aby nám krky nevyschli. Dnes to zahajujú domáci SHITNECK a vlastne je to ich prvý koncert. Známe tváre chopia nástoje a už to frčí. Celkom ostávam prekvapený, lebo na začiatok je to fakt slušný úlet. Nejaký motorheadovský crust s rýchlejšími pasážami. Vravím si, že ak takto dobre začínajú, možno sa javí nový objav na sheffieldskej scéne. Je to rýchle, ukričané a skoro bez chyby zahraté. Chlapci len tak ďalej. Túto kapelku bude určite sledovať do budúcnosti. Počas pauzy ideme vonku, padá nejaké fajčivo, začína pršať, tak sa radšej vraciame dnu. Tam sa už pripravujú opäť domáci COMMUNITY. Priznávam sa, vidím ich hrať prvý krát, a to už majú nejaký ten rôčik za sebou a dokonca recenziu v Maximum rock n roll zine. A ostávam opäť prekvapený. Z dema mi to neprišlo nič úchvatné, ale naživo je to celkom jazda. Dvaja chalani a dve baby idú na maximum. Ďaľšia sheffieldská kapela a zas trefa do čierneho. Ako v Leedsi majú p/v základňu, tu sú zas desiatky aktívnych ľudí, ktorí chcú dačo robiť a hlavne hrať. V príprave debutný sedempalec. Som veľmi zvedavý. Medzitým stretávam Nathana zo SCAB EATER, ktorý po európskom turné ostal žiť v Británii a neplánuje sa vrátiť naspäť do Austrálie. Akurát squatuje po Sheffielde, meníme kontakty. Hádam sa ešte uvidíme. Z distra rovno berem nové limitované LP od Mexičano/Američanov a padám rýchlo dopredu. Chystajú sa NATTERERS z Leedsu. Pred dvoma dňami som ich zmeškal, teraz už pekne pred pódiom. Female fronted hardcore/punk. Čo viac môžeš chcieť. Tak toto je veľké prekvapenie. Najlepšia kapela večera. Dievčina pobehuje hore dole, gitaristi mastia naplno, bicie sú nezastaviteľné. Mne to pripomína čistú americkú školu ako vystrihnutú z 80-rokov. Preniesol som sa v čase alebo som stále na Zemi? Toto si dávam od začiatku do konca a ani sa nehýbem. Ak bude kapela aktívna, tak o nej bude ešte počuť. Pri distre vidím len debutové demo na kazete. Po rokoch premýšľam, že si zaobstarám nejaký kazetovač. V Anglicku vychádza strašne veľa vecí na kazetách a tím príchádzam o dobré klenoty. Výborný set. Dopíjam posledný cider a už sa pomaly chystajú GENERACION SUICIDA. Zvuk kapely je veľmi špecifický, kedže gitary majú zvláštne zbustrované a cítiť z toho taký mix klasického punku 77 so starou americkou hardcore školou. Jedna z najlepších latino punk kapiel na svete. Už posledné LP mi pekne zatočilo hlavou, teraz majú vonku novú fošňu. Od prvého odklepnutia paličiek sa strháva peklo, ľudia sa začínajú hýbať, a keď sa obzriem za seba, tak sa ich aj pekne nazbieralo na to že je pondelok. Z počutia znejú hlavne skladby z nového albumu, takže najviac si to užíva jeden Španiel, čo tu žije a spieva všetky texty. Ešte som sa nestihol zoznámiť, snáď nabudúce. Celkom fajný setík a po nejakých 25 minútach ľudia skandujú fucking hell a kapela pridáva ešte jednu skladbu. Je jedenásť hodín, tak sa rýchlo lúčime a padáme na stanicu, kde sa naše cesty rozchádzajú. Berem posledný autobus a za pol hodinku som doma. Krásne strávený začiatok týždňa.

Tento report už bol zobrazený 290 krát!
 Autor: cocotello
1 2 3 4 5