So 24.8.2019
DAVOVÁ PSYCHÓZA (SK), BESNA (SK), CONCUSSA (SK), WASTAGE (SK), AS THEY RISE (SK), HEVER - (CZ), FAT (SK), -273.15 (SK)

Svidník , Areál minigolfu

2.50 €

(18.11.2016) LISHYNEEC, LUTRA, WARREN, RIVERS RUN DRY - Šaľa, Peklo (report)
Dlho zajednaný výlet nakoniec skoro padá, keď sa posádka prerieďuje a povedzme si, že Šaľa nie je až tak blízko, aby som na koncert išiel sám. Pre niekoho možno nie až tak lákavý lineup, čo sa dá chápať aj to chápem, no keďže je skoro koniec roka a pred novým rokom nás čaká už "iba" Nö fest, tak som sa rozhodol, že to dáme aspoň vo dvojke. U mňa hlavný ťahák bol RRD, ktorých som mal možnosť vidieť už raz vo Viedni na ABC feste, no len tam som nevydržal celý set keďže v Rakúsku je základné ľudské právo fajčiť všade kde sa dá a z parádneho koncertu urobiť párty v plynovej komore. Takže dvaja, ja a  moja krajšia polovička, vyrážame niečo okolo obeda, po ceste zastávka v  Banskobystrickej ríši na obed u Luntera. Odporúčam zastávku v tejto výnimočnej reštaurácii/firme. Spokojne najedení pokračujeme ďalej a okolo piatej podvečer sme v Šali. Dávame si niekoľko prechádzok mestom, kde nás chytá fóbia, že na nás každý zazerá, neskôr čaj v Vianocami posadnutej reštaurácií a voláme našej spojke Spajkymu, lebo ani za boha nevieme nájsť podnik, kde sa má koncert uskutočniť. Okolo siedmej sme na mieste, klub prázdny, ani kapely tu zatiaľ nie sú, okrem kapely Lišajník. Ani nie o hodinu ideme na vlakovú stanicu po speváka z RRD, ktorý žije vo Viedni a došiel vlakom. Po návrate v klube sa to už začína zapĺňať. Prichádzajú známe tváre od Serede, tak isto aj kapely. Ani neviem koľko je hodín a začína sa hrať.

Prví páni sú LISHYNEEC (Lišajník) zo Svätého Jura. Mesto pôvodu vo mne vyvoláva predsudky či nepôjde opäť o zvolávanie na pochod za život, no tento raz ide o "environmentálny rock/metal". Nie veľmi moja šálka kávy, no ostávam celý čas a musím povedať že to malo niečo do seba. Trošku ma tam rušil spev, keďže hudobne to bolo celkom ok, aspoň pre mňa. Chlapi k  cédečku dávali zadarmo dvd s ochranárskym obsahom, na ktorom sa asi podieľali. Zaujímavé, s týmto som sa ešte nestretol. Palec hore. Druhá kapela je bratislavská LUTRA a ich melodický crust. Výborný nátresk, bez prestávky, myslím že sa v kapele udiali nejaké zmeny čo sa týka členov. Minimálne odvtedy čo som to naposledy zaregistroval. Set svieži, ľudí sa nazbieralo už viac a ani neviem kedy a je koniec. Maďarský WARREN na začiatku ohlasujú, že je to ich druhý koncert, ak si dobre spomínam. Výborný hardcore punk skombinovaný s emotívnejšími melódiami a rýchlejšími výpadmi. Po nejakej druhej pesničke sa to tam kazí s aparátom, tak je viac pauzy ako kapela hrá. Napokon sa to opraví a všetko je tak ako má byť. Celkom solídny set, na to že to bol ich druhý koncert. Moji favoriti večera RIVERS RUN DRY spúšťajú svoj apokalyptický set a púšťajú na nás svojský rýchlejší neocrust. Pre mňa neskutočný zážitok, hlavne veľké pozitívum že koncert je nefajčiarsky a nemusím inhalovať susedove výpary ako to bolo naposledy. Na prekvapenie celkom dlhý set, očakával som tak 15 minút. Výborný výplach, jedná vec čo musí povedať je to, že zo zvukom to nebolo až také krásne, trocha mi tam vadil ten spev, nejako to tam rinčalo. Asi som na veľa a som zvyknutý na zvuk z Collossea.

Je niečo po pol noci a je po koncerte. Pýtam si adresu, čakáme kým si kapela pobalí veci a ideme smer Galanta k Spajkymu na byt spolu s kapelami, kde budeme tráviť noc, lebo na otočku by som to nedal. Díky ešte raz za ubytovanie. Párty na byte do piatej rána, no my zaspávame už okolo pol tretej a ani hluk nám nevadí keďže v každom kúte sa debatuje po maďarsky, takže to znie ako keby bol zapnutý televízor s cudzím kanálom. Netrebalo ani štuple. Ráno niečo po deviatej vstávame, Weva so Spajkym nám pripravili výborné raňajky, debatujeme, pozeráme súťaž o najmenší penis, prebieha rýchlokurz úpravy pdfiek a balíme. O dvanástej sme už na ceste a niečo okolo piatej s menšou turistikou v Nízkych Tatrách sme už doma. Díky všetkým ktorí sa podieľali na tomto víkende.

Tento report už bol zobrazený 506 krát!
 Autor: DeeGee
1 2 3 4 5