12.00 €

A POINT OF PROTEST, DIMITAR, GATTACA, INDOCTRINATE, LAKKA, MERMOMOC, ORIENT, LUTKA LASKIER, TIGERWIZARD (12 - 13.7.2019, Brno)

SISTEM ERORR, ROSA PARKS (12.7.2019, Banská Bystrica, Kaktus)

NAŠE ANO MC

Biosphere #3 + #4 / 2002

(12.11.2016) DETERGENTS, STALLED MINDS, YOUTH AVOIDERS, THE REPOSSESSED, DRY HEAVES - Sheffield (report)
Víkend jak lusk. O tom sa nedá ani pochybovať. Začíname sobotnou horúcou nocou. V Sheffielde sa koná zaujímavý koncert, kde kapely DRY HEAVES a the REPOSSESSED hrajú absolútne poslednú show, DETERGENTS vydávajú nový 7" a super line up uzatvárajú francúzi STALLED MINDS a YOUTH AVOIDERS. V práci končím o šiestej, rýchla zastávka domov, cider do ruky a už si cestujem smerom Sheffield. Dneska to štartuje o deviatej, tak je ešte čas pokecať so starými známymi. Prichádzajú aj slovenskí kamoši z ďalekého Peterborough, takže o zábavú bude postarané. Na prvú kapelku DETERGENTS sa už zbieha pekná kôpka ľudí. Ak nepoznáš jedná sa o ľudí z kolektívu Kids of the Lughole, ktorá v Sheffielde organizuje DIY koncerty, vydáva nahrávky, robí distro. Od začiatku chalani do teba napumpujú poriadny hukot, ktorý mixuje klasickú punk77 školu s tvrdším UK82 punkom. Ľudia sa ešte moc nechýbu, ale v klube (alebo squate) je to už dosť plné. Hrajú sa staré skladby, ale aj úplne nové veci z aktuálnej novej sedmičky. Vidno že borci majú radi aj starú punk školu, nehrajú len čo je aktuálne trendy. Ja by som to prirovnal ku kapelám, čo v UK vydávali na Riot alebo No future records. Po sete sa ideme vonku nachýdať a vypiť nejaký cider (eviduje to niekto, ale pre mňa je to čučo natlačené do plechovice, ktoré veľmi ľúbim). Prichádzame dovnútra a už hrajú Francúzi STALLED MINDS. Pred koncertom som to počul len raz a je to celkom fajný garage punk mixnutý rýchlym rock n rollom. Melodické spevy k tomu dodávajú poriadny šmrc. Pred pódiom sa pomaly aj ľudia začínajú hýbať. Keď to takto pôjde ďalej, neviem kde sa všetci pomestia. Kapelové distro sa počas setu musí presunúť do vedlajšej miestnosti, aby sa všetci napchali dovnútra. Kapela ma vonku 7", ktorý tiež vyšiel na Kids of the Lughole labely. Dneska je akcia všetky sedempalce za 3 koruny anglické. Tak berem aspoň domácich SKIPLICKERS (d-beat, rawpunk ako zo švédskej školy). Vonku medzitým sa už zbieha pekná kôpka ľudí a tipujem, že dnešný večer tu mohlo byť okolo 150 hláv. Od slovenských ekonomických migrantov dostávam šok, keď mi ukazujú, že jediný pofajč je len hašiš. To sa mi stáva prvýkrát za 5 ročnú existenciu v Brexitstane (vždy sa tu húli len tráva a vysoko kvalitná). Dávame brko a už letím dovnútra, kde hrajú ďaľší francúzi YOUTH AVOIDERS. Na nich som sa veľmi tešil, kedže na tohtoročnom Fluff feste mi trestuhodne unikli. Od začiatku neskutočná dávka energie do tela. Hrajú skladby z ich LP-čky a aj veci zo sedempalca. Pozerám že polovica členov je vlastne z predošlej kapely, takže zobrali takýto výlet po UK veľkou radosťou. Deriem sa dopredu a užívam si každú sekundu ich setu. Skladby sú rýchle, odsypané s presnosťou. Ich punk rock je veľmi zaujímavý, kde tiež citím vplyv rock n rollu a aj hardcoru. Dneska to má štýl, každá kapela hrá veľmi dobre a pred plným publikom. Výborný koncert s ešte lepšou atmosférou. Ako dohrajú, bežím rýchlo k baru, kde sa dozvedám, že všetok chlast sa vypil a ostala len jedna fľaša Jagermeistra. Tak dávam aspon jeden shot a idem po "čučo" vedľa do baru. Ešte rýchlo bežím kúpiť LP od AVOIDEROV, chválim set a chystám sa na absolútne posledné koncerty domácich kapiel. Prvé idú baby the REPOSSESSED. Od podlahy primitívny punk s ukričanou speváčkou mi pripomína ako možno vypadali prvé koncerty Riot grllz kapiel na začiatku 90-tych rokov. Je to hardcore/punk jak noha, ale dneska mi ich koncert nejak nesadol. Ale ľudia sa bavili a užívali si ďalšiu kapelku, ktorú mocný Sheffield nechal pochovať. Inak majú vonku jeden 7", tak možno si ich doma rád popočúvaš. RIP. Na poslednú "hviezdu" večeru už všetci netrpezlivo čakajú. Áno je to DRY HEAVES. Kapela, ktorá sa svoju existenciu precestovala 20 krajín. Všetko na DIY princípe bez sponzorov a ostatných sračiek. Vydala jedno LP a zopár sedmičiek. Robila predkapelu zahraničným kapelám a najviac asi zviditeľnila aktuálnu punkovú scénu v domácom Sheffielde. Raz, dva, tri, štyri a prásk. Kapela ide ako lokomotíva a dáva si ten svoj punk/hardcore vystrihnutý ako z 80-tych rokov zo slnečnej Kalifornie. Je tam cítíť BLACK FLAG a ostatné podobné kapelky, ktoré sa hodia ku skateboardu a studenému pivu. Dnuka sa strháva riadna mela, ľudia sú jak otrhnutí z reťace, stále je niekto na rukách, nedá sa dýchať. Chalani musia pridávať skladby jednu za druhou, ľudia ich nechcú pustiť a opustiť scénu. Nakoniec ešte padá cover BUZZCOCKS ako pocta britskej škole, ktorou sú tiež veľmi ovplyvnení. Je koniec, všetci mokrí, zničení, obliaty pivom, ale spokojní, že mohli po poslednýkrát vidieť už teraz legendu zo sheffielského undergroundu. Po koncerte ešte kecám s kadekým, pije sa ešte viac. Pomaly sa rozbieha afterpárty, kde sa hrajú staré anglické diskohity 80/90-tych rokov. Chalani z Peterborough už chcú ísť domov (jeden z nich celý večer len škriekal a fajčil hašh, teraz už spí v aute :D), tak ma aspoň hodia na aute domov, dáme ešte nejaké pivá, haš a ja padám mŕtvy do postele. KIDS OF THE LUGHOLE vládne!!

Tento report už bol zobrazený 219 krát!
 Autor: cocotello
1 2 3 4 5