18.8.2006 VEGAFEST 7 / SAVE THE PLANET 3; Železná Breznička, Ranč

Autor: Adrik | Počet videní: 1005

Takze ako uz som pisal piatok naobed sme sa z Hodokvasu vybrali na Vegafest / Save the planet. Cesta bola dlha, zabrala nam skoro cely zvysok dna a cestovali sme naozaj vsetkym moznym cim sa dalo, vlaky, autobusy az po pojebany taxik, ktori sme si uz nasrani, ze nestihame, zobrali zo Zvolena do Zeleznej breznicky. Naozaj neprajem nikomu takuto dlhu a dojebavacsku cestu po miniaturnej cesticke az hore na ranc, ale do krasnej prirody. To bolo jedno velke plus! Na vegac sme dorazili asi okolo 11 a akurat sme na podiu vymakli skvelu kapelu Iluziu. Nastastie, ze vznikol "mensi" posun, lebo inac by sme ich uz asi nestihli. Naposledy som ju videl asi pred dvoma rokmi u nas v Kosiciach a musim povedat, ze odvtedy sa ovela zlepsili. Zahrali skvele songy "Cierna diera", "Boj o svet" alebo "Nezodpovedane otazky". Na zaver padol cover od Kritickej situacie "Morituri te salutant". Naozaj skvela myslienka zakonponovat popri zenskom speve aj husle. Po nich nam zahrala bratislavski crustprasopalpunkovci Ad acta. Konecne som ich mal moznost vidiet s novym spevakom, aj ked niektori ludia si ziadali opat na poste spevacky Simonu. Novy "hlas" Ad acty znel ovela metalovejsie ako ten Simonin. Ale aj tak sa bolo na co pozerat! Mohli sme pocut "Bludny kruh", nove vychytavky "Nieco sa stalo", "Predam", "Tiene minulosti", "Pozlatene hovna" alebo dve prasopaly na konci. Na nich uz sa zacali celkom zaujimavo bavit ludia v podani mosh poga a skakania z podia hehe .. Madarski Step on it zrejme nedosli, kedze mali nasledovat po nich a nehrali. Takze ako dalsi hrali Ruidossa inmundicia z Chile, na ktorych som sa ohromne tesil. Mala fantasticka spevacka to roztocila so svojim spanielskym skrekotom, takze zas bolo na co pozerat. Skoda, ze neviem po spanielsky :) Dalsou spanielskou kapelou na holenie boli the Ictus (ex Madam germen). Skvela muzika, slo predovsetkym o emometalcore a dlhe vymakane piesne. Hlavne, ze sa na to ludia bavili. Naozaj vymakana muzicka! Naozaj sa asi zacnem ucit po spanielsky. Poslednou kapelou prveho vecera boli ceski metalovi rocknroll maniaci Malignant tumour. Ti uz hrali pre mensiu cast publika, skor by som povedal, ze pre ludi s poruchami spanku, pretoze uz bolo dost neskoro, ked zacali hrat. Bohuzial som ich nevidel celych, ale zriesili nater, aky by nemal na takomto festivale chybat. Niekde v polovicke som sa vybral do mokreho stanu od rosy a boh vie coho, aby som tam zlozil na noc svoje kosti. Rano, ked sme sa zobudili, obdivovali sme, kde vsade a ako vedia ludia zaspat. Neskor sme odisli na mensiu turu do nedalekej Zeleznej breznice doplnit zasoby hlavne pivnej vody. Tu sme sa dozvedeli od miestnych, ze hore na ranci je cez vikend akasi hudobno tanecna zabava rockoveho charakteru s modernou terajsou hudbou. Tak sme sa pobavili, doplnili zasoby a nastastie nas hore odviezli znami z kapely Ilegality. Hore sme s nimi dali po borovicke a posilneni mohli hrat. Po zazneni prvych piesni sa k podiu uz prihrnuli aj prvi ludia. Zahrali absolutne vsetko mozne: "Americky sen", "H.H.", "Zavist" .. Ako pridavok este vysli na podium a zahrali "Obcan ryba" a "Punk rock love song". Videl som ich uz vela krat, a toto bol jeden z tych podarenejsich koncertov :) Po nich mali prist na rad Naco nazov, ale vystriedali ich bratislavski Jezisovi pivo nelej. Bohuzial gitarista nemohol prist, a tak sa hralo len s basou. Predstavili dost aj starsich veci, ktore som poznal: Kralu kralu daj vojacka", "Modelky idz spasit svet" alebo napriklad taka "Hnusna biela droga" .. Dalsou skvelou kapelou boli dalsi bratislavcania: Vandali s peknou basackou :) Skvely punk rock s humornymi textami, podla mna raz budu jednou s najlepsou slovenskou punkovou kapelou, pokial uz nimi nou nie su. Hrali vacsinou postarsie veci: "Ucitelka", "Poslik s pizzou", "Rocknroll", "Ciro", "SBSkar", "Pekarka", "Cintorin", ale aj veci s aktualneho albumu "Tatovi", "Robota" .. Na Vandalov to uz vpredu zacalo vriet, ved sa ani necudujem, malo kto odolal takemu pohodovemu rocknrollu! Nechybali ani zaujimave ponaucenia z pribehov v piesniach a nejake tie srandy hehe .. Na zaver pre publikum zahrali zo dve skladby od CADu, rozdali nove splitko CADu s Betonom s pobrali sa prec. Dalsou punk rockovou kapelou, ktora sa na vegaci predstavila boli Tri grose. Povodne hity hrali s povodnym bubenikom. Hrali vsetko, co ludia chceli pocut, zname piesne z vyberoviek: "Cadca", "Reggae", "Rakety", ale aj menej zname z vyberovky "Prohibito": "Prohibito", "Svet sa chyta na pohreb", "Zazobany snob" a "Juhoslavia" .. pred odchodom z podia este oznamili vydanie druhej vyberovky, takze fanusikovia tejto kapely mate sa na co tesit! Kapela, na ktoru som sa strasne tesil prisla na podium hned po nich a jednalo sa o Complicite candide alebo ak chcete COCA. Hudbou a spevom aspon mne mi pripominali starych, dnes uz davno rozpadnutych HNF alebo Dead Kennedys. Radikalne texty a prihovory k piesnam doplnala skvela naslapana rychla muzika. Velke plus u mna ziskali sa prihovorenim sa za zbierku na operaciu bubenika znamej kapely Conflict. Zahrali mnoho piesni so vsetkych svojich troch LPckach. Kto ich nevidel nazivo odporucam si zohnat nejaky ich album! Povinne! Davno sa uz nad rancom zotmelo, ked na podium vyliezli kysucky ex-Public Superapes. Po svojich predchodcoch zdedili hudobny talent! Co si pamatam, tak hrali "Zlocin", "Teroristu", "12 hodin", "Ape song" .. Popri nich vystupoval na podiu aj nejaky exhibicionista, ktory potom skakal nahy ma ludi, no neviem si predstavit, ze by som ho mal prave ja chytat na istych partiach :D Po nich hrala dalsia skvela kapela na tomto festivale, a to polska Exmisja. Svoj rychly anarchopunk zvladli na vybornu! Pocas jednej pesnicky vybehli s papierovymi maskami roznych curakov (napr. Stalina). Bolo na co pozerat. Nieco pred polnocou po Exmisji, konecne na podium skotsky Oi polloi! V tom case uz asi cely nedockavy vegac stal na nohach pri podiu. Hrali dost veci aj z najnovsieho albumu "Ar Ceol Ar Canan Ar-a-Mach" napriklad "Union Jack .. thats cac!" alebo najlepsiu skladbu tohto albumu "9/11" .. Samozrejme hrali aj stare klasiky ako napriklad "THC", "Kill the bill" alebo "Punx picnic", ktorych jednoduche refreny mal spevak napisane pre divakov na skatuli .. Samozrejme nechybali prihovory a komentare k jednotlivym skladbam a samozrejme nahac na podiu. Hrali skvelo, ale dost kratko podla mna. Po nich nastupil madarsky speed punk Lecsa punk. To ze boli z Madarska zjavne ludom nevadilo a zabavali sa aj ti, ktori boli vycerpani z Oi polloi. Dalsimi v poradi boli svedsky Discovenience so sarmantnou spevackou. Slo o klasicky punk rock ala 77. Len skdoa, ze hrali uz tak neskoro, urcite by sa na nich prislo pozriet viacej ludi aj z dediny :) Poslednou kapelou na vegaci boli If there is a hope. Bohuzial tych som nevidel, lebo uz som od unavy ani len nevladal stat na nohach. Ale nahaci to tam vraj riadne rozpalili! Dufam, ze aspon ako-tak strucne som mohol opisat, co sa dialo a hralo na tohtorocnom vegafeste / save the planet. Na zaver by som sa chcel podakovat organizatorom Ozonovi a Steblovi, ze take cosi nekomercne na Slovensku dokazali zorganizovat a pevne verim, ze sa vsetci stretneme na dalsom rocniku niekde pekne v prirode a bez megalomanskych bilboardov s reklamami .. Takze dovidenia na dalsi rok!