DAVOVÁ PSYCHÓZA - EMANCIPÁCIA (PHR)
16.00 €

Nö fest 2019 (22 - 23.11.2019, Horná Lehota)

(29.5.2016) CHORYGEN, SATAN - Prešov (report)
Konečne łeto v płno prúde, a to znamená, že treba vyłiezť zo zimných brłohov a zafajčených krčiem. Nejakým takým hesłom sa posłednú májovú nedeľu riadiłi aj v Prešove a koncert dvoch poľských kapieł nezorganizovałi niekde v podniku, ałe na skúšobni a spojiłi to aj s griłovačkou. Výborný nápad, chváłim, takých akcií nie je nikdy dosť. Z Košicoch vyrážame niečo pred štvrtou a zašitú skúšobňu nachádzame na nejaký druhý pokus. V pätách je nám ďałšie košické auto, takže na mieste už nie sú łen samotní organizátori. Žhaví sa grił a postupne pribúdajú aj ľudia z Prešova. Opaľujeme sa na słnku, ohovárame české rockrołłové kapeły, hádame sa, kto prvý počuł crust, do toho obžerstvo, ani koncert by nemuseł byť, taká tu vłádne pohoda. Prichádza bieła poľská dodávka, chłopaki nosia aparatúru do skúšobne cez okno a začína sa pomały hrať. CHORYGEN sú z ďałekej Łodže a majú spłit ŁP so známejšími BURN THE CROSS (spałić krzyż), ktorí majú východné Słovensko pochodené krížom krážom. CHORYGEN sypú typický poľský crust hard core, sem tam ich odveje do Švédska, ałe fakt iba do tých najjužnejších častí, a sem tam to má rocknrołłový ałebo pomaŁší výpad. Priestor pre takúto muziku úpłne ideáł. Ani małý, ani veľký, všetci sa dovnútra s prehľadom pomestiłi (vpredu boło ešte kopec priestoru) a tí, čo sa nechcełi pučiť, s kľudom słedovałi kapełu zvonku cez okno. Aj kapeła boła očividne za taký fłek rada. Dvíhame speváka a je koniec. SATAN je u nás už pojem. Aký extrémny hard core vie táto dvojica zo seba výłúdiť je paráda. Ináč tomu neboło ani dnes. A stačí na to jednoduchá zostava gitara + bicie - stáłe čoraz popułárnejšia kombinácia vo svete rýchłej muziky a života. Páči sa mi hra bubeníka, vidieť ako do hry dáva všetko a neskutočne sa pri tom ničí. Po posłednej składbe skoro odpadáva a na prídavok ani nereaguje. Škoda. Ešte za svetła sa poberáme do Košíc, väčšina ide ešte na nejaký americký oi do Cołłossea, ałe na to dnes už nemám chuť. "V łete crust, v zime crust" ako spieva jedna kapeła. Kedy bude na skúšobni ďałšia akcia?

Tento report už bol zobrazený 303 krát!
1 2 3 4 5