So 24.8.2019
DAVOVÁ PSYCHÓZA (SK), BESNA (SK), CONCUSSA (SK), WASTAGE (SK), AS THEY RISE (SK), HEVER - (CZ), FAT (SK), -273.15 (SK)

Svidník , Areál minigolfu

2.50 €

(22.4.2016) PIVNICA, DISTAX, CATASTROFY - Lučenec, Slimák (report)
Tento koncert sa technicky spáchal sám. DISTAX a CATASTROFY som do LC chcel tento rok zavolať a zhodou okolností som od PIVNICE dostal návrh na tento line-up aj s dobrým dátumom. A tým to bolo vyriešené. K obojstrannej spokojnosti. Som rád, že sa to stihlo, lebo budúcnosť klubu je momentálne otázna, a tak je tu aj pravdepodobnosť, že sa jednalo možno o jednu z posledných akcií v Slimáku tak, ako ho poznáme teraz. Čas ukáže, snáď v náš prospech. Ale späť do prítomnosti.

Kapely prichádzajú pekne načas, všetko sa v kľude chystá a žiadne naháňačky. Ľudia sa pozvoľna zbierajú. Dôjde aj veľká výprava zo Zvolena, nakoniec tvoria takmer pätinu osadenstva. Dokopy cca 50 platiacich. Som spoko, očakávané čísla. Vo vzduchu cítiť zábavu. Začína sa osem štyridsaťpäť. PIVNICA. Zmes chytľavých gitarových nápadov, údernejších momentov, hardcore/punkovej rytmiky a ukričaných slovenských textov. Songy pekne v pohybe, tempo svieže, posadené to je. Má to drive. Nie je to typ muziky, ktorý by som si šiel z nahrávok, ale naživo ma to bavilo. Bolo aj miernejšie pogo, okrem iného za domácich nastúpil aj najstarší lučenský veterán Vladko. Reprezentoval v dvoch kolách, a potom to kontumačne vzdal. Zbytok tímu, hlavne legionári, sa ešte len rozcvičoval. Taký skromnejší, ale fajný štart.

DISTAX sú na rade. Kým sa nachystajú, pomotáme sa intoxikačne po teraske. Ubehne to, vojdem akurát, keď sa to začína. Intro, chvíľu nás pomasírujú, vypustenie a už sa bagruje. Gitary hutné, pestré a nápadité, super vyhrávky a hlavne masívny zvuk. Bicie to poháňajú a basa drží podvozok. D-beat drží všetko pohromade. Vokál už len zlovestne dopĺňa celok. Nechýbajú ani potrebné zmeny a odbočky, ktoré DISTAX vymedzujú z bežnej crustovej škatuľky. Zohraté, nápadité, kompaktné. Energické a ničivé. Posadené neskutočne. Ako keby som sa díval na nejakú zohratú škandinávsku kapelu. Celý set tlak. Songy sa sypú a aj ľudia začínajú aktivovaní muzikou a pálenkou viac podporovať pred kapelou. Akurát na konci menšie zbrzdenie, keď sa dojebe ladenie pred posledným songom. Dostaneme poslednú pecku, outro a výlet do temných severských končín, aj keď slovenských, je za nami. DISTAX u mňa jednoznačne potvrdili povesť jednej z najzaujímavejších domácich crustových kapiel.

Schyľuje sa k vrcholu večera. Ľudia sú už nažhavení, vidno im to na tvárach. CATASTROFY nastúpia a spustí sa bordel. Zbojníci apokalypsy. Ako z reprákov a aparátov, tak aj na pódiu. Ľudia hneď v pohybe. Kapela tlačí pekne a od podlahy. Síce ochudobnený zo zdravotných dôvodov o jednu gitaru, ale kapela sype a vôbec to necítiť. Možno trošku vo vyhrávkach a sólach chýba hutnejší spodok. Zvuk je ale hutný a intenzitou, s akou tlačia na pílu, sa na tento fakt rýchlo zabudne. Thrashová intenzita sa dá krájať. Sekajú songy hlavne z posledného albumu "Zbojnícky tanec", všetko natrieskané pekne jedna k jednej. Ľudia sa bavia, hýbu, zborovo pripájajú k refrénom či len sami pre seba hučia spolu s kapelou. Balkónik ostane plne využitý a chrbtice dostanú zabrať. Vykladáme speváka, ľudia sa pravidelne spúšťajú, skáču. Vidno pár pádov. Furt je dakto vo vzduchu. Zvolenčania v tejto disciplíne kraľujú. V klube sa každým songom zdvihne teplota o jeden stupeň. Atmosféra pecka. Proste bavka totálna. CATASTROFY šlapú jak páni a všetko je to jedna veľká energetická bomba. Dostávame predposlednú "Na detskej oslave", Slimák si zborovo zahučí "Bohu dušu a nám cukríky". Som v extáze. Pridáva sa "Krik a beznádej" a je po všetkom. Tešilo ma.

Výborná akcia. Som rád, že to takto vyšlo. Ľudí akurát, atmosféra viac než skvelá, kapely zabité. Pády a skoky z balkóna, tam ani nemám čo dodať. Zohrialo pri srdiečku. Cítil som sa skvele, tak rodinne a príjemne. Otázka, čo sa bude diať s klubom, sa ukáže v najbližších týždňoch. Ak sa však stane tá najhoršia varianta a toto bola posledná akcia, ktorú som tam mal možnosť robiť, môžem s kľudnou dušou prehlásiť, že sme sa rozlúčili dôstojne.

Tento report už bol zobrazený 727 krát!
1 2 3 4 5