2.50 €

(9.3.2016) MENTAL TENSION, ATARAXIA, THORWALD, PRIMITIVE MAN, MAGRUDERGRIND - Košice, Collosseum (report)
Po veľmi dlhom čase zase nejaká akcia s rýchlejšími kapelami v košickom Collosseu. Pre ortodoxných grinderov priam až sviatok, ak nie iba povinnosť. Do Kola prichádzam okolo 6 a je tu už celkom veselo, hlavne dole. Dnes to nevyzerá na typickú stredu kdesi v Košiciach na pol ceste do Rumunska. Vybaľujem haraburdy a jedlo a horné poschodie sa začína naplňovať bordelchtivými ľuďmi. Nakoniec sa počítadlo zastavilo niekde nad číslom 130. Veľmi slušné! Zvukovú skúšku vzala do rúk nová trenčiansko - žilinská kapela MENTAL TENSION. Nakoniec ostávajú na pódiu a dávajú krátky, ale brutálne svieži set. Bol to ich vraj prvý koncert, ale žiadna katastrofa, skôr naopak. Veľké prekvapenie. V kapele nájdeš ľudí z FYASCA alebo BOILING POINT, takže už asi tušíš, ktorým smerom tých krátkych 10 minút fúkal vietor. Áno, správne, power violence neboli extrémny hard core. Ešte sa kus pohrať so spevom a bude to excelentné. Aj dĺžku setu na prvú kapelu chválim (nie ako to bolo naposledy v Liptovskom Mikuláši, kedy som po 45 minútach začal pýtať po ľuďoch lano a miesto na strope). Škoda, že väčšina túto kapelu nestihla alebo ju prepila dole pri bare. Pokračujeme ďalej. ATARAXIA z Ružomberka draftovala Gabiho z OBLITERATE / KILLCHAIN a výsledok bol pre mňa na tomto koncerte dosť nejasný. Hudobne sa zametalo naozaj všade, od hard core, epického crustu, metalu a miestami sa aj bicie prevetrali rýchlejšie, než je zvykom u týchto štýlov, ale celkovo to na mňa pôsobilo dosť uťahane a zbytočne natiahnuto, kedy Gabi za mikrofónom mal čas precvičiť si každý záhyb svojich hlasiviek. Takže taký pomalší metal hard core crust s jódlovaním? A možno som sa ešte len neotrepal od predošlej kapely. Sranda grinderov THORWALD sledujem len z balkóna. Nové skladby s novým bubeníkom (opäť posila z KILLCHAIN). Ultranáklepy za bicími, ináč všetko po starom, dvaja speváci, vážne témy, ale aj sranda a obsceneextremovský grind core, ktorý ak nemusím, sám od seba nevyhľadávam. Prvými zahraničnými hosťami boli PRIMITIVE MAN, ktorí síce nehrajú až tak dlho, ale zato svojimi početnými (2 samostatné veľké dosky, dvojLP, štyri split LP, jeden split 10" a jedna split desiatka) vinylovými zárezmi sa už určite dostali do povedomia fanúšikov pomalších žánrov. A ak nie, tak tieto obrie postavičky možno poznáš z kapiel CLINGING TO THE TREES OF A FOREST FIRE alebo VERMIN WOMB. A muzika? Totálne bahno. Ale úplné blato lepiace sa na podrážky, plné nekonečných väzieb, hypnotických a monotónnych riffov a neľudského vreskotu. Dve predlhočizné skladby a už sa na pódiu chystajú MAGRUDERGRIND. Táto kapela bola podľa mňa na špici v polovici prvých rokoch tohto storočia, posledné čo som od nich počul bola desiatka "Crusher" a spolčenie sa s nadnárodným gigantom Scion. Sranda od kapely, ktorá prvé demo nazvala "Dont support humanitary aid led by the church", ale asi aj grinderi sa musia na niečom voziť. Čo keby nejaká naša kapela napísala do Kii? Po päťročnej pauze našli nového bubeníka, vydali novú dosku na Relapse records (schválne počúvam až po koncerte) a dohodli si výlet po Európe. Pomalé intro a obavy sú preč. Na takúto nálož extrémnej muziky sa len tak nezabúda. Pekelné klepačky a gitarista ktorý behá po hmatníkoch ako Jesse Owens na olympijáde v 1936 v Berlíne. Preto nie sú namieste bludy typu neúplná zostava atď., gitara alebo iba basa u niektorých kapiel úplne stačí. Ak chceš sóla, daj sa na heavymetal. Nasadenie pred kapelou tiež obrovské, stále niekto na rukách (vrátane speváka), takže sa počas setu z tiel vyžmýkali decilitre a decilitre potu. Nakoniec dosť brutálny set, tých päť rokov pauzy nebolo cítiť, aj keď staré skladby sú staré skladby. Plus návštevnosť tiež viac než prekvapivá, ale na takéto kapely zaslúžená. Dúfam, že všetci, čo sa chystali do Bratislavy, neostali plakať doma (kapele v Rumunsku klekla dodávka) a navštívili Budapešť a zažili tam čosi podobné.

Tento report už bol zobrazený 342 krát!
1 2 3 4 5
Hodnotenie reportu: 1.5