So 24.8.2019
DAVOVÁ PSYCHÓZA (SK), BESNA (SK), CONCUSSA (SK), WASTAGE (SK), AS THEY RISE (SK), HEVER - (CZ), FAT (SK), -273.15 (SK)

Svidník , Areál minigolfu

2.50 €

(27.2.2016) LUNOKHOD, NOSTALGIA, BOILING POINT, RATS GET FAT, THE PUBLIC, ROZPOR - Liptovský Mikuláš, Adventure music club (report)
Po dlhšom čase výlet niekam ďalej ako do Košíc či do Spišskej, a to do Liptovského Mikuláša, kde už event ukazuje silný lineup. Poľsko - maďarská kolaborácia a odchádzame z východu 2 autá. My sa pridávame ku nikomu inému ako ku východoslovenskému kniežaťu punku pánovi A. Cesta bezproblémová a okolo siedmej sme na mieste, kde sa ešte po pravde nič nedeje. Smerujeme do susednej pivárne, kde to je plné pankáčov a kde sa obsluha tvári, že pojedla všetkú múdrosť sveta. Šoféri alko pivo, ne-šoféri čajík a ideme späť. Klub je už celkom plný a stále sa zaplňuje, platíme vstup, prinášame distro a predierame sa zazrieť prvú kapelu večera.

LUNOKHOD som už zazrel niekade v Košiciach (nechtiac), no tento raz to tiež dlho nevydržím, za mňa nuda, úplne mimo môj záber (aj keď je veľký), tak sa presúvam späť k distrám umrieť na rakovinu pľúc.

Kým sa dokážem zorientovať v oblaku dymu asi po nejakom 45 minútovom sete ide na rad domáca NOSTALGIA. Kapelu som už tiež zazrel asi v Spišskej, niekedy dávnejšie, oproti minulosti, myslím že pribudol druhý spev, celkom zohrané, za mňa v pohode, len opäť trocha dlhý set.

Na BOILING POINT sa už skrývam vzadu kvôli horúčke pred pódiom. Žilinčania sa stým neserú, rýchle pecky, trefné komentáre a už ani neviem kedy je koniec. Pri počte šesť kapiel si takto nejako predstavujem dĺžku setu. Tak ale každý sme slobodní a môžeme hrať aj 3 hodiny, no a zvyšní my, čo tri hodiny počúvať nechceme, môžeme napríklad dostávať tri hodiny rakovinu pri merchoch. Ale späť, fakt dobré, táto show ma presviedča že sa zúčastním aj na ďalšiu sobotu v Košiciach.

Na ďalšiu kapelu sa jebem hneď po stage lebo som ich dlho nevidel, možno aj rok, tak nechcem o nič prísť. RATS GET FAT a ich humorne / politické príhovory, nové skladby, nejaký ten cover od CITADEL a DÁŠU FON FĽAŠU, čo je úplná šupa a výborné spestrenie. Ľudia už tak nelietajú ako na BxPx, neviem prečo, ale aspoň je vpredu bezpečne a ja si to celé užívam bez modrín. Má byť nové LP, tak už sa začínam tešiť, dokonca ževraj aj sľubované split ILÚZIA / DxFxF má už konečne uzrieť svetlo sveta som sa dozvedel v zákulisí.

Opäť dobrovoľná plynová komora a už počujem "Cannibal love" pri skúške zvuku. The PUBLIC som videl pred týždňom v spomínanej Spišskej, no nijak zvlášť ma to neprekvapilo, skôr nudilo. Asi som mal zlý večer alebo čo, lebo vtedy ma nebavilo nič. Dokonca som sa aj rozhodol nekúpiť si nové, bohužiaľ jednostranné LP, ktoré prednedávnom vyšlo na HMVP. Jednak preto, že je to jednostranné, potom že to hrá na 45, potom žeby to vošlo asi na 7" (aj keď nie som odborník) a za ďalšie nebudem si kupovať vinyl od kapely, čo ma na koncerte vôbec nebavila. No naopak po dnešnej show to je úplne inak a ja po koncerte si to "kontroverzné" LP predsa len kupujem. Myslím že celý podnik spieval ako keby išlo o ich ľudové piesne, nejaký ten "human diving", proste krása, musím prestať chodiť na turistiku pred koncertmi. Fakt teraz beriem všetko čo som vyššie napísal, nech vydajú aj jednostrannú disketu a kľudne si kúpim.

Ďalšia slovenská legenda začína o nejakej jednej (čo je mimochodom čas keď sa už obraciam na minimálne tretí bok v posteli), a tou je ROZPOR. Vlastne to už je iba legendárny Datra, lebo zbytok kapely je už nahradený, ale to vôbec nevadí, lebo mi to príde ako keby dostali novú energiu. Asi sa rozhodli, že keď to je primitívne (v dobrom slova zmysle), tak aj komentáre medzi skladbami budú primitívnejšie a príhovory vyzerajú nejako takto "Kotleba je smrťťť", "Kotleba sú vraždy a zabííííjanie..." Pre mňa super, len škoda tej nočnej hodiny. Ľudia ešte ako tak stoja, lietajú jak handry, taktiež spievajú, niektorí, ktorí nevedia spievať aspoň otvárajú ústa a  proste taký štandard. Xenofóbni punks by si určite prišli na svoje a mám rád, keď sa určitá časť "scény" tvári ako keby kapely typu ROZPOR strácali hodnoty a pritom jediný kto stráca hodnoty sú práve oni tým, že tak "trošku" začínajú hnednúť. Pozdravujem.

Som rád že sú kapely, ktoré si stále stoja za svojim, ako to bolo napríklad dnes na koncerte, len otázkou ostáva či všetci tí ľudia, ktorí si pod pódiom spievali "až dokonca života" si za tým tak isto stoja. Ale to je na inú debatu ... Celkovo zhodnotenie je super, až na tú dĺžku, cesta domov bez úrazov a tešíme sa na ďalšie koncerty.

Tento report už bol zobrazený 637 krát!
 Autor: DeeGee
1 2 3 4 5