ONEWAY SYSTEM (UK), ZIMMER FREI (CZ), the WILDERNESS (SK), LUCIFER EFFEKT (CZ)

Vsetín, 3 opice

10.00 €

CHURCH OF MISERY, CONE FOREST, MIROED (10.10.2019, Košice)

(22.12.2014) PROSECTURA, BOILER, YELLOW SPOTS, HÉTKOZNAPI CSALODÁSOK, DERKOVBOIS, HATOSAGILAG TILOS - Budapešť, Derer kert (report)
Rozhodli sme sa navštíviť punkovú vianočnú akciu v Budapešti ktorá sa udiala 22. decembra na starom známom mieste Durer kert, kde sa riešia nápodobné akcie už dlhé roky.
Hralo sa na dvoch pódiách, kde sa striedali kapely. Hlavná hala je zhruba dvakrát väčšia ako Collosseum a otvorené bola aj menšia sála, dva bary a priestor, kde úradoval Dj punk. Samozrejme celý priestor je komplet nefajčiarsky, ľudia chodili na cigaretu vonka na nádvorie, kde je obrovské letné pódium.
Trošku sme meškali kvôli neskorému odchodu z domovu, a tak sme prešvihli našu obľúbenú kapelu BARACKCA, ktorá je na Slovensku dobre známa a ktorí sú jedni z najvýznamnejších tvorcov povedomia a úrovni maďarskej punkovej scény. Všetci naší maďarský kamoši vyrastali na tejto kapele! Je to úprimný anarchistický punk. Dosť nás to hnevalo, že meškáme, nakoľko vystúpenie tejto kapely je obrovský zážitok, bežne zaznievajú pred pesničkami vyjadrenia k súčasnej politickej situácii a kadečo iného. Jednoducho viac než hudba!
Hneď po príchode sme sa pobrali do hlavnej sály, kde sa pripravovala kapela PROSECTURA. Na naše počudovanie zvukár púštaľ nemeckú kapelu GUERILLA, čo nám vyčarilo úsmev a skvelú náladu. Zazneli piesne ako "The street are ours" či "Freedom fighters". Po chvíľke ale zazneli gitary a začal vál PROSECTURY. Tejto kapele sme pozornosť vôbec nevenovali. Hrajú zábavný punk so šialenými textami o rôznych životných situáciách dospievajúcich deciek. Tento čas sme využili na pozdravenie našich miestnych kamošov a kamošiek.
Ako ďalšia kapela nasledovala legenda maďarského streetpunku, dlho nehrajúca kapela BOILER, ktorá začala zostra rovno najväčším hitom s názvom - pomstiť sa na policajtoch! Text vyzývajúci k odporu a sľubujúci zúčtovanie. Pospevovala si celá hala. Vynikajúca atmosféra. Po ich koncerte sme sa presunuli na malý stage, kde hrala kapela YELLOW SPOTS. Po ich sete sa už zvučila kapela HÉTKOZNAPI CSALODÁSOK, ktorá je tiež dobre známa aj u nás. Ich vystúpenie úplná nuda, zaznela medzi inými aj odporná pieseň ospevujúca zločinca, vraha a nepriateľa slobody Che Guevaru. Popri tejto odpornej piesni ale zaznelo aj zopár piesní, ktoré sú celkom fajn. Následne sme sa presunuli do sály, kde spustila svoj set streetpunk oi kapela DERKOVBOIS. Elegantne zahratý set a prezentácia tradičných hodnôt skinheads. Najväčšie prekvapenie večera! Poslednú ich pieseň s nimi spievali speváci BOILER a YELOOW SPOTS a ku koncu sa na pódiu ocitla celkom slušná masa ľudí. Večer uzatvárala legenda anarchistického punku, zriedka koncertujúca kapela HATOSAGILAG TILOS. Ich tvorba je výnimočná čo sa týka textovej i hudobnej stránky. Dosť nás ale znechutilo, že hrali zväčša pesničky bláznivé, nakoľko publikum sa skladalo z drtivej väčšiny z ľudí, ktorí radšej počúvali piesne o chlaste, párty a o počasí. To bolo veľké sklamanie, že sa zamerali na pesničky tohto charakteru. Ľudia si ale pýtali presne ten typ piesní, tak im ich zahrali. Na naše potešenie ale predsa zaznelo zopár piesní, na ktoré sme sa úžasne zabavili. Afterpárty frčala do skorých ranných hodín v podaní Dj punk. No to už bol čas na odchod. Rozlúčili sme sa s kamošmi a kamoškami a davaj smer domov.

Tento report už bol zobrazený 307 krát!
 Autor: Kropotkinove decká
1 2 3 4 5