EMPTY HALL OF FAME (CZ), SAMORAST (SK), ROŽAVA (CZ)

25.10.2014 MUNÍCIA, MISTER X, ROZPOR, THE OPPRESSED; Bratislava, Fuga

Autor: Radim | Počet videní: 2797

Tentokrát to bude viac-menej v znamení haringtoniek, krátkych vlasov a  za pokriku oi!, samozrejme v silne antifašistickom duchu! Lístky sú zakúpené v dvojmesačnom predstihu, takže nenechávame nič na náhodu. Koncert NAČO NÁZVU v Púchove, konajúceho sa v totožnom termíne, musíme žiaľ vynechať. Opress je Opress! Klub Fuga je hodne útulné hnízdečko, na alternatívne aktivity ideálne. Obluda si lepšieho nástupcu priať ani nemohla. Rozhodne spokojnosť, čo sa týka vzhľadu, priestorov, aj ceny piva (ktoré je lacnejšie, ako kofola! :). Naštartovanie akcie majú na starosti oi! crusteri MUNÍCIA. Zvláštna kombinácia, ktorá ale na mňa zaberá. Kapela prešla personálnymi zmenami, na gitare to drtí dáky metlák a na base Had, ktorý sa prefíkane zamaskoval. Beťár jeden! :). Odozneli všetky kľúčové hitofky ako "Skurvené socky", "Munícia", "Deň zúčtovania", "Agresia" atď. Zatiaľ, čo na pódiu všetko šľape ako má, publikum si kapelu tak nejak nesmelo oťukáva, v polovičke setu sa to napokon celkom solídne rozbehne, čiže aj nejaký ten menší mosh a zborové hulákanie refrénov sa koná. Myslite si čo chcete, ale takáto kapela ma baví omnoho viac, ako celý ten zástup nudných, crustových kópií DOOMU a pod, (prevažne z Čiech), ktoré chrlia vinyly, ako na bežiacom páse! MISTER X z Bieloruska som vôbec nepoznal. Príjemný, úderný street punk. Fandov Brigadiru, LOS FASTIDIOS (od ktorých hrali aj cover "SHARP"), BRIGADA FLORES MAGON, ANALOGS myslím plne uspokojil. Zábavný bol pohľad na gitaristu, ktorý mi pripomínal upíra z Nosferatu a  po celý hrací čas sa nepohol z miesta ani o milimeter :), na rozdiel od pokerovaného nabúchaného speváka, ktorý si celý set užíval rovnako, ako rozžhavená smršť pogomasjtrov pod ním. ROZPOR je asi zbytočné našincom bližšie špecifikovať. Z môjho súkromného pohľadu jedna z mála skupín, ktorá si za tie roky stihla vytesať svoju vlastnú tvár. Početných fans je tu hojne, takže po zvukovke to chalani ihneď rozbalia. ROZPOR opäť spoľahlivo odohral svoj kvalitný štandard. Chalani tu hrali pred pár mesiacmi spoločne s ANALOGS, no na publiku nebadať žiadne známky nudenia sa, naopak! Kotol vrel nerušene po celú dobu hrania za tónov skladieb úplne nových ("Moc kukáš telku", "Soundtrack k našim životom", "Cudzie vplyvy"), starších ("Až do konca života", "Životná rola", "Ja som ja"), až po seniorov ("Buď pripravený"). Pri skladbe "Fanatik" sa dokonca nečakane ocitla nad spotenými hlavami aj celá moja maličkosť :). Záver patrí pochopiteľne hlavnej hviezde večera, kultovým sharperom OPPRESSED. Trojica waleským vetrom ošľahaných tvárí, na čele s Roddym Morenom, ten to s  kapelou ťahá už od roku 1981! Čiže v dobe, v ktorej si väčšina tu prítomných ešte nemusela ani strihať vlasy, prípadne neboli na svete. Opress boli prijatý vrúcne. Žiadne statické postávanie pred stageom sa nekonalo, zato masívna tancovačka a skákačka z neho ano. Niet divu, borci zahrali s rovnakým nasadením, ako za mlada :). Roddy s kamennou tvárou a  pohľadom nasrdeného baseta vytasil arzenál na kosť ohlodaných, surových a silných skladieb. Najviac ma potešili "Work together", "AFA song" a kopec ďalších. Akurát mi prišiel trochu zbytočný cover "Antifa hooligans" od FASTIDIOS, podobne ako v lete "TNT" od AC-DC, ktorý hrali DROPKICK MURPHYS v lete v Budapešti. Nepríjemnou udalosťou bolo hodenie piva do speváka počas koncertu, nejakým debilom! Chlapi z kapely boli riadne nasratí. Jeden podgurážený fans dokonca vybehol na pódium a začal kričať do mikrofónu: "Kto chce dostať na piču?!" Kapela napokon poctivo dohrala a vystúpenie zavŕšila skladbou "Skinhead times". Musím dodať, že aj mimo pódia pôsobili chlapi veľmi sympaticky. Pohybovali sa po koncerte medzi ľuďmi, zabávali sa aj na after party, kde sa hrali staré šlágre z vinylov. Kolem tretej ráno padáme na nočák nabalení plechovými pivami z bufáku pri stanici a celou cestou sa mrdne bavili. Zberba pozbieraná z Komárna, Šaľe, Sládkovičova a Kolárova opäť nesklamala!!!