LUCIFER EFEKT - MY (BURINA RECORDS)
12.00 €

BIOS, HEVER, UNIFORM (17.7.2019, Košice)

GYILKOS, the SOUTHERN ORACLE, CODE ORANGE (12.6.2019, Budapešť, Instant)

NAŠE ANO MC

(30.10.2014) YOU BETTER RUN, REGRES, XIRONX - Krakow, Kawiaren Naukowa (report)
Keď som sa dozvedel že švédsky IRON idú na tour po Európe, bol som plný očakávania, že bude nejaký koncert niekde poblízku. No bohužiaľ najbližší koncert na ich turné bol buď v Krakowe alebo Bratislave. Bolo dosť ťažké zohnať ľudí, ktorí by chceli isť, keďže je teraz obdobie plné koncertov, napríklad aj u nás doma a nieto aby sa niekto ešte niekam jebal niekoľko stoviek kilometrov. Napokon sa nám to podarilo a 4 ks sme vyrazili smer Poľsko, nakoľko máme Krakow asi o polovicu bližšie ako Bratislavu. Takže nútené voľno v robote vybavené a niekedy poobede o tretej sa vyráža.
Po nejakých zápchach na diaľnici pred Krakowom prichádzame do klubu Kawiaren Nukowa, kde sme už pár krát boli. Klub vyzerá ako nejaký starý bunker, pekná undergroundová atmosféra, celkom rád tam chodím, aj keď je tam trochu zima. No klub nejako vzýva prázdnou a nevyzerá, že koncert by mal o chvíľu začať, asi sa čaká na ľudí. Tak vyrážame smer mesto, nájsť kantor (zmenáreň) a do výbornej vegetariánskej / veganskej reštaurácii Greenway, kde majú asi najlepší šošovicový vegan burger na svete. Bohužiaľ majú vypredané, tak sa smutní a skleslí životom a hladom poberáme spať do klubu.
Po príchode už počujeme zvuky prvej kapely ktorí sú YOU BETTER RUN z Poľska. Kapelu som nemal šancu počuť ani z nahrávky, takže z toho, čo som videl, hodnotím ako priemerný hardcore. Trošku takého amerického nyhc štýlu. Neviem, asi som vyrástol z takýchto veci. Ale kapela je celkom zohratá. Po niekoľkých pesničkách je koniec, ľudia sa celkom bavili, no mňa osobne to nejako nenadchlo. Možno preto, že som kapely daného strihu videl xy krát. Pre mňa nič nové.
Ďalší na rade sú REGRES, taktiež kapela z Poľska. Na evete nám bolo oznámené, že kapela je na scéne 15 rokov, no pre mňa novinka. Ale musím povedať, že prekvapenie. Výborný hardcore s občasnými rýchlymi vsuvkami, také chaotickejšie, páni môžu mať tak okolo 40 rokov, ale vyzerá, že vedia o čom to je. Príhovory o náckoch o NS SxE, že to treba "jebac", vegetariánstve, sxe a podobne. Dokonalé úprimne, aj keď príhovory boli v poľštine, takže nie všetko som rozumel, ale myslím, že podstatu áno. Veľmi energická kapela, čo sa odzrkadlilo na ľuďoch, vidno že sa bavili a že to aj poznali. Klub bol celkom plný na moje prekvapenie, asi si ľudia zobrali ponaučenie z mojich minulých reportov. Haha.
Poberáme sa k stolíku IRON, kde si zakupujeme vysnívané LP "Desperate fight" plus nejaké vecičky a ideme do sály, kde sa pomaly začínajú zvučiť headlineri večera. Spevák si dáva rozcvičky ako pred maratónom, úzke, priliehavé kraťase, kratšie ako nosia tie najľahšie dievčatá, ktoré stretnete v piatok večer ožraté v meste, čelenky, tepláky, galaxy-legíny, Xká, dúhové farby aj toto je "sex positive hardcore" xIRONx. Hneď prvá jeba do ksichtu je cover od MINOR THREAT s tematickým názvom "Straight edge". Spevák pobehuje po celom parkete, pomedzi ľudí, možno aj polovicu koncertu ho nie je vidieť, lebo je niekde vzadu. Kick-boxerské výkopy striedajú ladné pohyby ako z Modrej ustrici, nasratosť, fuckovanie všetkého možného, vrieskanie ľuďom do ksichtu, animal liberation, vegan straight edge, to len tak na každom koncerte nezažiješ. Neskutočná energia. Krátke, ale výstižné príhovory. Neviem, či som videl lepšiu show od nejakej XVX bandy. Toto je hardcore/punk. Akurát čo ma trošku zamrzelo, boli ľudia, že to kapele veľmi neopätovali. Prišlo mi to tak, že len ja a možno traja ďalší poznáme všetky texty naspamäť. No nevadí, ja som sa zabalil neuveriteľne a som dokonalé spokojný. Veď to je základ. Tá sedem hodinová cesta tam aj späť stála kvôli týmto 30 minútam zato. Ďakujem že niečo podobné existuje.

Tento report už bol zobrazený 337 krát!
 Autor: DeeGee
1 2 3 4 5