12.00 €

BIOS, HEVER, UNIFORM (17.7.2019, Košice)

ETERNAL GODFUCK, NABOSOPOSKLE, HEVER, SKLÁDKA, DVERE, PURE CONFUSION (16.7.2019, Košice)

NAŠE ANO MC

Biosphere #3 + #4 / 2002

(27.9.2014) ŠANOV 1, DIMENZIA X - Praha, Modrá vopice (report)
Ešte niekedy v auguste padol návrh, že by sme v septembri mohli podniknúť menší výlet do Práglu. Najskôr som si myslel, že ostane len pri planých rečiach, ale keď už sme mali zarezervovaný vlak zo Žiliny za 9 éčiek a nejaký ten český kapitál, tak som sa už nemohol dočkat, kedy vystupim z vlaku a opäť sa budem flákať pražskými uličkami, v ktorých sa stále niečo deje. Cestu vlakom, v ktorom sa hojne popíjalo víno a spolucestujúci dôchodcovia, s ktorými sa dalo celkom dobre pokecať, nám len spríjemňovali cestu, ktorá ušla naozaj veľmi rýchlo. Po vystúpení z vlaku sme pobehali aspoň narýchlo také základné veci, čiže Václavák, Orloj, ale Karlov most sme nestihli, lebo sme sa zúčastnili jednej tekno párty alebo skôr to bol taký diy karneval, ktorý tam vraj býva každý rok. Vždy sa nesie pod nejakým tým posolstvom, tento rok to bolo recykluj alebo zdochni. Mne osobne až tak tekno nevadí, ale kámoša, ktorý je zarytý metalista, išlo skoro jebnúť. Ale až tak dlho sme sa tam nezdržali, lebo sme mali namierené do klubu Modrá vopice, kde sa mal konať pankáčsky koncert. Inak niektorí ľudia mali fakt po piči masky a celkovo tá pestrosť ľudí bola neuveriteľná. Keď sme po blúdení konečne dorazili do vopice, hrala kapelka RV4, ktorú sme prekecali vonku s kamoškou, ktorú som roky nevidel. Čo som si tak všimol, že bola hojná účasť ľudí, hlavne kopec punx s čírami a celková atmosféra bola po piči noo. Po tejto kapele konečne nastupuje ŠANOV 1. Pre niekoho milovaná, pre niekoho nenávidená, diskutabilná kapela. Videl som ich naposledy asi 15 rokov dozadu ako malý harant. Viem, že potom dlho nehrali, tak som bol fakt zvedavý čo mám očakávať. Ale jednoznačne nesklamali, punk jak víno.. Pri takých peckách ako "Sranec", "Moskva slzám nevěří", "Brouček" sa jednodocho nedá len ticho stáť a prizerať sa ako taký pandrlák. Samozrejme hrali aj z novších albumov ako napríklad "Nebudem": "Nebudem z mramoru, nebudem ze zlata, to ani nechcem a nebudem!" Kdesi som čítal, že ŠANOV je pomalá muzika, ale treba počitat s tým, že po pomalejších pasážach to do vás riadne naperou. Vystúpenie tejto legendy hodnotím fakt na jedničku a určite poznáte ten pocit, keď vo vás nechá dáky koncert osobný zážitok a sú okamihy, kedy ste radi, že svoj život ovplyvnila panková muzika.. Inak v novembri hrajú v Trnave, presnejšie 8.11. Po nich nastupuje moja tiež srdcová záležitosť DIMENZIA X. Čo však bolo veľmi zaujímavé, že osadenstvo klubu sa ako mávnutím čarovného prútika vyprázdnilo a na túto veľmi kvalitnú kapelu ostalo pod pódiom len pár ľudí. Fakt som nechápal, ale potom som vlastne zistil, že kopec ľudí sa pobralo na posledné metro, ktore chodí nejak do polnoci. DIMENZIA zahrala z ich posledného albumu dosť veľa hitov napr. "Pavilón šeliem", "V mene vlasti", "Hilterove deti", ale aj samozrejme z kazety "Nik nie je bez viny". Pak už len vykecávanie a hodnotenie celého dňa a cesta na stanicu na vlak. Vo vlaku sme zistili, že sme tam prejebali ruksak so všelijakými suvenírmi z Prahy, ale nasťastie nám ten ruksak bol za dva týždne vrátený. A týmto by som sa chcel aj poďakovať ľuďom z Modrej Vopice, že sú féroví a že robia také dobré akcie.

youtube.com/watch?v=ykMqXClUZuI

Tento report už bol zobrazený 446 krát!
 Autor: Cibo