24.5.2014 EZKATOR, ANSTRATUS, RADIATION, MAJSTER KAT, CATASTROFY, EXORCIZPHOBIA, E-FORCE, MORBID CARNAGE; Košice, Collosseum

Autor: Adrik | Počet videní: 915

Vonku pekná slnečná sobota a mňa ťahá do košickej undergroundovej jamy levovej. Dôvodom je Roxor thrash fest. Nie žeby som mal doma všetky LPčky SLAYER, SODOM a KREATOR alebo denne počúval ich modernejších následovníkov MUNICIPAL WASTE a TOXIC HOLOCAUST, to skôr ich české klony, ktoré hrajú a vydávajú aj pre nás chudobnejších, vsadil som na slovenské posádky a dobre som urobil. Úvod, že nie som žiaden metalista som myslím, že zvládol dobre. Poďme sa teda pozrieť, čo sa dialo jeden májový večer, kedy sa čas a vizáže osadenstva posunuli do 90-tych rokov. Prvú kapelu EZKATOR, ktorá hrala hore, vynechávam. Pídim po nejakých známych ksichtoch (zdravím až troch návštevníkov z Vranova s vekovým priemerom 38 a vďaka za odvoz domov!!!) a prezerám distrá. Ale zdola sa mi to zdalo dosť chaotické a rozvrzané. Po nich hneď dole nastupuje ďalšia mladá krv ANSTRATUS. Kurva zasrani, ale od prvého momentu ukázali, že ich tento večer organizátori nezavolali len tak do počtu. To nasadenie im vydržalo aj v niektorých pre mňa až pridlhých songoch so spevom prefajčeného, prepitého a životom ošľahaného štyridsiatnika. Po ich sete sa ponáhľam hore, kde začína RADIATION. Starý špinavý obskurdný thrash metal s guľometom namiesto bicích. Zrejme jediný má z kapely povinnú vojenskú službu. Škoda, že chvíľu trvá, kým sa nastaví zvuk, takže prvé dve - tri skladby počuť len bicie a spev. Ale potom je to už čisté peklo. Kebyže hrajú dole, tak by to na ľudí nemalo taký efekt. Na záverečný cover SODOM - "Outbreak of evil" tancovali ešte aj podporné stĺpy. To najlepšie z thrashu, čo doma máme a neprebila by to ani prepravka hnusného eurobažantu. Dávam si vegánsky guláš (do budúcna: aby ste ho nemuseli toľko zohrievať, stačí dať na hrniec pokrievku:). Dole už hraje MAJSTER KAT. Vidím ich naživo prvý krát. Album "Svätá zvrhlosť" je vcelku nasraná fajnota, v ktorej to schytáva každý, čo si to zaslúži. Ale ten "rock", čo predvádzajú na novom albume ma vôbec nebaví a ani im podľa mňa vôbec nesedí. Bál som sa, že si to odnesie aj koncert. Síce hrali takmer všetko staré veci, ktoré poznám naspamäť, no nemalo to akosi šťavu alebo ten správny drive ako na nahrávke, hoci zahrané to bolo inštrumentálne na výbornú. Alebo iba proste nemali svoj deň. Body plus za skladbu "Smutný odkaz"! A zase hore na poschodie. CATASTROFY. Zaujímavý to zjav z Bratislavy. Podľa mňa viac punk ako thrash, a tak sa prezentovali aj na pódiu. Dlhé príhovory, niekedy aj sranda ("Otázka pre teba") a šialená muzika. Taký pachovský "pank" ako kedysi hrali ČAD. Od nich padol aj cover "Sekery a budzogáne" a tam aj podľa mňa smeruje ich nová tvorba. Pre mňa najzáživnejšie vystúpenie večera, pri ktorom som sa vyskákal ako pubertiak na prvom koncerte. Na veľkom pódiu nasleduje EXORCIZPHOBIA z Trutnova. Poznám iba ich novšiu tvorbu zo split LP s LAHAR a tento koncert mal zvuk presne ako vystrihnutý z tejto nahrávky. Dokonca aj spev, bodavý až do zadných mozgových závitov. Kapela si to užila naplno aj napriek poloprázdnemu priestoru pred ňou. Rozvrh sa mohol trochu lepšie premyslieť, najprv striedačka pódii hore - dole a teraz sa čaká na posledné dve kapely. Aj to namiesto meškajúcich MORBID CARNAGE hrajú Kanaďania E-FORCE. Neznesiteľná a nekonečná hodina. Možno trepem, ale do thrashu to malo naozaj malo, ale zarytí fandovia temných a atmosférickejších spolkov ako VOIVOD určite slintali a pre mnohých to bola najlepšia kapela večera. Toto šlo úplne mimo mňa alebo som už pri toľkých kapelách úplne vypol, hoci som celý večer pil len nealko. A úplny záver patril maďarským MORBID CARNAGE. Naspäť ku zbesilému thrash metalu bez žiadnych pomalých srdceplačúcich serepetičiek. Skvelý výber a kapelná šou na záver. K životu to prebralo mnoho ľudí aj keď mnohým tá muzika už doslova liezla zo všetkých otvorov naspäť von. Darmo, toľko kapiel naraz rovnakého štýlu za jeden večer ... Po koncerte sa Collosseum preriedilo, aj keď bola naplánovaná tombola, v ktorej vyhráva každý a súťaž o najtrashovejšiu riflovku. Košice opäť s účasťou nesklamali, 60 platiacich? To už nie smiešne ani ako nemiestny vtip. Ale vraj sa chystá ďalší ročník, tak organizátorom prajem pevné nervy a plnú peňaženku.