12.00 €

A POINT OF PROTEST, DIMITAR, GATTACA, INDOCTRINATE, LAKKA, MERMOMOC, ORIENT, LUTKA LASKIER, TIGERWIZARD (12 - 13.7.2019, Brno)

SISTEM ERORR, ROSA PARKS (12.7.2019, Banská Bystrica, Kaktus)

NAŠE ANO MC

Biosphere #3 + #4 / 2002

(16.5.2014) ROZDIEL, CRIPPLEKORPS, PALAHNIUK - Banská Bystrica, Kaktus (report)
Bystrický Kaktus sa za poslednú dobu stal akousi záchytnou stanicou pre kapely, čo sa rozhodli absolvovať tour v tejto dobe aj napriek nepriaznivej situácii zo strany záujmu ľudí. V tomto prípade mohla za to asi slabá propagácia, pretože žiadny event, či plagát nebol k videniu a nebyť náhody pár dní pred koncertom, ani by som nevedel, že sa tu táto akcia odohráva.
Začiatok koncertu bol plánovaný na 9 hodinu večernú, asi kvôli hokeju, či inej nezaujímavej činnosti. Takže pred začatím prichádzame a konečne zočím ten záhadný plagát k akcii a s milým prekvapením sa dozvedám, že ďalšou bandou, ktorá dnes zahrá, sú moji starí známi - paráda, teším sa o to viac. Začiatok sa samozrejme preťahuje o dobrú hodinku, a tak zatiaľ mätiem známych, že nepijem a ten čaj čo mám ako pitivo, je skutočne len čistý čaj :) - len som ho apgrejdol o deci námorníckeho umu, čo už vedieť nemuseli :).
So stúpajúcou náladou koncert odpálila kapela ROZDIEL zo SNV. Kto si ešte pamätá kapelku ZOPSAHLAVA, tak mu nebude neznáma ani táto banda, keďže ju založili dvaja členovia po rozpade ZPHčka. Nadupaný neopunk s technickými gitarami, premakanými spevmi a strojovými bicími. Už dlho som nepočul kapelu podobného žánru takto osobitú. Veľmi dobrý set doplnený o pár coverov. Je zaujímavé počuť rýchlu verziu piesne "Nikdy to tak nebude" od Slobodky :).
Druhou kapelou bolo pražské trio CRIPPLEKORPS. Tu sa zvukár celkom vyřádil a znetvoril aj posledné kúsky zvuku nástrojov do jednej veľkej noise bubliny. Ešte teraz mám zalahnuté v ušiach. Škoda toho, mohol to byť zaujímavý set, no takto sa všetko zlievalo do jedného a piesne vyzneli jednotvárne. Trochu kecačiek so spevákom z PALAHNIUKU a dozvedáme sa, že Švajčiari, ktorí mali dnes tiež hrať, sa nedostavia kvôli nejakej nehode, či rodinnej tragédii (kľudne to mohol byť aj iný dôvod, no umík už prúdil v krvi a malý pirát mi začal zametať v hlave aj ten posledný zbytok rozumu, čo mi po tých rokoch ostal :D). Čaj sme znova o niečo apgrejdli na čaj tatranský, veď kto potrebuje prijímať toľko tekutín, keď sa všetko zmestí do jedného poldecáka, že jo :).
Na PALAHNIUK som sa celkom tešil. Je to už nejaký rok, čo registrujem túto kapelu a už od začiatku mi to celkom rezalo. Nedávno vydali sedempalec, ktorý som si zadovážil, tak sa snáď čoskoro dočkáte aj recenzie. Zvuk tentokrát o niečo lepší, i keď spev bol akýsi zahuhlaný (sorry za to slovo, ešte som vytretý :) ). Veľmi sa mi páči, keď členovia prežívajú to, čo hrajú a vidno na nich, že ich to proste baví - toto bol presne ten prípad. Plus emócie, tentokrát pozitívne a plné energie, čo je tiež akási novinka, pretože doteraz bandy podobného žánru spievali výhradne o beznádeji a nihilizme. Je fajn oddýchnuť si od pičovania a prísť s niečím iným, predsa všetko nemôže byť až také zlé, nie ? :) Koncert sa končí, tá hŕstka ľudí čo prišla (dalo by sa to spočítať na 3 rukách) sa presúva do sesterskej Bosorky, kde sa žúruje až do rána.
Škoda tej propagácie, i keď si myslím, že účasť by nebola o moc väčšia, keďže v BB radšej chodia voliť Kotlebu, ako by mali prísť na koncert :).

Tento report už bol zobrazený 425 krát!
1 2 3 4 5